• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل هم تخریبی ارزش در فین تک ها (پرداخت های موبایلی)

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی, مهساحقیقی کفاش, مهدیخلیل نژاد, شهرامخاشعی ورنامخواستی, وحید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.215 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در صنایع مختلف به‌خصوص کسب‌وکارهای خدماتی مبتنی بر دیجیتال مثل فین‌تک‌ها، برای جذب و نگهداری مشتریان به پایش پیوسته چگونگی هم ‌تخریبی ارزش نیاز است. در این مقاله ابعاد و مؤلفه های هم ‌تخریبی ارزش، عوامل مؤثر بر آن و عوامل متأثر از آن بررسی می‌شود. این تحقیق از نظر هدف، توسعه‌ای و کاربردی و به لحاظ نوع پژوهش، آمیخته (کیفی، کیفی و کمی) است. همچنین از جنبه استراتژی پژوهش از روش‌های فراترکیب، تحلیل مضمون و دلفی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش در روش فراترکیب، مقالات پایگاه داده‌های معتبر علمی و در روش‌های تحلیل مضمون و دلفی، خبرگان صنعت فین‌تک و دانشگاهی انتخاب شده است. در فاز فراترکیب، با روش نمونه‌گیری قضاوتی، درنهایت تعداد 30 مقاله از سال‌های 2015 تا 2023 انتخاب گردید، در ادامه در بخش تحلیل مضمون و دلفی، با نمونه‌گیری قضاوتی و گلوله‌برفی تعداد 10 نفر از خبرگان انتخاب شدند. در آخر با انجام دو دور دلفی، ابعاد و شاخص‌های استخراج شده در مراحل فراترکیب و تحلیل مضمون، ارزیابی و با محاسبه‌ی ضریب هماهنگی کندال، توافق خبرگان تأیید شد. یافته‌های پژوهش نشان‌ داد که ابعاد و مؤلفه‌ های هم تخریبی ارزش، شامل تعامل اجتماعی و یکپارچه‌سازی منابع می‌شود. نتایج حاکی از آن است که منابع شرکت، منابع بازیگران، ویژگی‌های شرکت، ویژگی‌های بازیگران، فناوری و الزامات قانونی ازجمله عوامل مؤثر بر هم‌ تخریبی ارزش در فین‌تک‌ها هستند. سرانجام عوامل متأثر از هم ‌تخریبی ارزش، شامل استراتژی‌های آتی و آسیب‌های احتمالی نیز استخراج شدند.
    کلید واژگان
    "؛ مدل هم تخریبی ارزش"؛ هم تخریبی ارزش"؛ فین‌تک‌ها"؛
    "؛ پرداخت های موبایلی"
    مدل های کسب و کار الکترونیکی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2025-02-19
    1403-12-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
    گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
    گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.
    گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران.

    شاپا
    2588-5057
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiba.2024.62426.2236
    https://jiba.tabrizu.ac.ir/article_18323.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1159634

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب