فصلنامه علمی ترویجی راهور
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
ارزیابى اقتصادى تصادفات جاده اى: مجموعه قوانین، مقررات و دستورالعم لهاى ملى ابزارى الزامى براى کاست ىها
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2012-06-21)ارتباط بین کیفیت زندگی، ایمنی و کاهش ضایعات و هزین ههای ترافیکی و مخصوصاً تصادفات با شاخص توسعه پایدار قبلاً تاکید شده است. بر ارزش حیات و عمر انسان تعاریف و فلسف هها و دیدگا هها ی گوناگون وجود دارد. در میان شیو ههای ...
-
بررسی عوامل مرتبط با فزونی تصادفات رانندگی در رانندگان حرف هایخودروهای سنگین
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2013-09-23)براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت حوادث رانندگی مسبب کی میلیون و سیصد هزار مرگ در سال می باشند. در صورت عدم توجه به این مقوله انتظار می رود تا سال 2020 میزان آسی بها تا شصت و پنج درصد و میزان مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی ...
-
بررسى نقش عامل خستگى در رانندگى و ارائه راهکارهاى مناسب
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2012-06-21)رشد میزان مرگ و میر ناشى از حوادث رانندگى، نگران ىها و تلا شهاى فراوانى را در راستاى شناسایى و کنترل علل وقوع تصادفات از سوى مراجع مسئول برانگیخته است. هرچند اعتقاد کلى بر این است که در حوادث رانندگى عامل انسانى نقش اصلى ...
-
ب هکارگیری فناور یهای نوین در عملیات امداد و نجات جاد های
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2013-09-23)در زم ��ان وقوع سوانح و حوادث جاده ای به منظ ��ور دسترسی سریع به محل حادثه و همچنین ارتقای کیفی و کمی امداد و نجات، استفاده از فناوری مرتبط اجتناب ناپذیر کرده است. آشنایی با ان ��واع فناوری های مرتبط در این زمینه و سپس ...
-
تأثیر قانون جدید رانندگى در میزان مرگ و جرح ناشى از تخلفات پرخطر
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2012-06-21)اولین مرحله اجراى قوانین جدید راهنمایى و رانندگى برای کاهش تخلف و سوانح ترافیکى، از اردیبهشت 1390 به اجرا درآمده است. دریک مطالعه کارآزمایی شاهد دار مداخله در طول زمان کلیه افرادى که در طى زمان تعریف شده در مطالعه (از ...
-
طراحى یک سیستم نظارت چهره راننده به منظور تشخیص خواب آلودگى و عدم تمرکز حواس
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2012-06-21)هر ساله تصادفات رانندگی زیادی به دلیل خوا بآلودگی و عدم تمرکز حواس راننده در سراسر دنیا رخ م یدهد که خسار تهای جانی و مالی فراوانی به همراه دارد. یکی از رو شهای تشخیص خوا بآلودگی و عدم تمرکز حواس، استفاده از سیست مهای ...
-
ارایه مدل پیش بینی تصادفات بزرگرا ههای درو نشهری
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2013-09-23)مد ل سازی در خصوص تصادفات به خصوص پیش بینی تصادفات یکی از زمینه های تحقیقاتی مهم در مهندسی ترافیک محسوب می شود. در بررسی تصادفات در معابر شهری کشور به موضوع رابطه بین عوامل ترافیکی و احتمال رخ دادن تصادف توجه زیادی نشده ...
-
بررسی رابطه پایگاه اجتماعی اقتصادی و میزان احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-09-22)صدمات ترافیکی که یک موضوع مهم در بحث سلامت عمومی است، بدون درنظرگرفتن اقدامات اصلاحی مربوط، بهطور چشمگیری در سالهای آینده در سراسر جهان افزایش خواهد یافت. سهم زیادی از صدمات غیرعمدی و زیانهای اجتماعی به خصوص در کشورهای ...
-
آسیب شناسی فرایند آموزشی آموزشگاه های رانندگی شهر کرج
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-09-22)زمینه و هدف: تحقیق آسیب شناسی فرایند آموزش تا صدور گواهینامه در آموزشگاههای رانندگی شهر کرج با هدف شناخت آسیب شناسی و شناخت مسائل مربوط به فرایند آموزش (عملی و نظری) تا صدور گواهینامه در آموزشگاههای رانندگی صورت گرفته است. ...
-
بررسی جایگاه ایمنی راه در ارزیابی و اولویت بندی گزینه های ساخت شبکه معابر (مطالعه موردی: شهر تهران)
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-09-22)توسعۀ شبکۀ معابر ازجمله اهداف برنامه ریزی حمل ونقل شهری محسوب میشود. در ارزیابی و اولویت بندی گزینه های ساخت شبکۀ معابر شهر تهران، معیارهای ترافیکی مثل سرعت سفر در درجۀ اول و معیارهای زیست محیطی در درجۀ دوم اهمیت قرار ...
-
تأثیر استفاده از GIS و نظام تصمیم گیری ANP بر تعیین مسیر مناسب حمل جاده ای گاز مایع (مطالعه موردی: کلان شهر کرج)
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-09-22)حمل ونقل جاده ای از رایج ترین شیوه های حمل ونقل در جهان است. بخشی از حمل ونقل جاده ای به کالاها و مواد خطرناک مربوط است که علاوه بر داشتن منافع فراوان، می تواند آسیب های جبران ناپذیری نیز به همراه داشته باشد؛ بنابراین باید ...
-
ارائه مدل پیشبینی استقبال از پلهای عابر پیاده در اثر تغییرات پل و اطراف آن (مطالعه موردی پلهای عابرپیاده شهر تهران)
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-06-21)در متن حاضر، عابران پیاده در میان کاربران جادهای به عنوان آسیب پذیرترین گروه از کاربران راه محسوب میشوند. توسعه فرهنگ پیادهمداری در شهرهای بزرگ بیش از پیش نیاز به تأمین ایمنی عابرین را تبیین مینماید. یکی از مهمترین و ...
-
بررسی تأثیر تمپو و شدت صوت موسیقی بر تغییرات ضربان قلب و حرکات ریسکی در شرایط واقعی رانندگی
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-06-21)تأثیر موسیقی روی پارامترهای فیزیولوژیک رانندگان از سالها قبل مورد توجه بوده است و به عنوان یکی از عوامل اصلی برهم زدن تمرکز راننده در شرایط رانندگی است. برای بررسی چگونگی این تأثیرات، انجام آزمایش و برداشت مشاهدات میدانی ...
-
استفاده از ترکیب دو روش فراابتکاری "برنامه ژنتیک- الگوریتم ژنتیک" در بهینهسازی زمانبندی چراغهای راهنمایی در تقاطع های متوالی
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-03-20)در شبکه راههای شهری، چراغهای راهنمایی برای کنترل حرکت وسائل نقلیه در تقاطعات استفاده میشوند. هدف از نصب چراغهای راهنمایی، کاهش تراکم ترافیک، افزایش ایمنی و یا اجرای سیاستهایی از قبیل به حداقل رساندن تأخیر و یا کاهش ...
-
تعیین سرعت مجاز متغیر با رویکرد ترافیکی
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-06-21)سیستم محدودیت سرعت برای اطلاع رسانی به رانندگان از سرعت قابل قبول و بی خطر برای شرایط سفر است. هر تصادف یا شرایط ترافیکی متفاوت در طول روز در بزرگراه میتواند باعث ایجاد ترافیک در طول مسیر شود، در این شرایط تصادف جلو به ...
-
ارزیابی اثربخشی روش های آموزش ترافیک مرتبط با عوامل روانشناختی میزان ترس و درک خطر کودکان در عبور از خیابان های شهری
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-03-20)شناخت تفاوت های ادراکی و کنشی کودکان در رویارویی با وسایل حمل و نقل جاده ای به اتخاذ تصمیم های صحیح جهت تعیین راهکارهای آموزشی مرتبط به منظور کاهش تصادفات کمک می نماید. در این مطالعه، تاثیر نه شیوه آموزشی مختلف بر احساس ...
-
تاثیرعوامل موثر درنحوه انجام مانورهای سبقت خطرناک در راههای دوخطه دوطرفه برون شهری
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-06-21)هدف اصلی این پژوهش، بررسی متغیرهای مهم و تاثیرگذار در انجام مانورهای سبقت خطرناک و غیرخطرناک در راههای دوخطه دوطرفه برون شهری در ایران می باشد. برای برداشت داده ها، از روش جمع آوری میدانی و تکمیل پرسشنامه کنار جاده استفاده ...
-
تحلیل علل افزایش تصادفات عابرین پیاده در شهر یاسوج با استفاده از تحلیل مسیر
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-03-20)حرکت پیاده طبیعی ترین، قدیمیترین و ضروریترین شکل جابجایی انسان است و از طرفی در شکل گیری شهرهای اولیه، عابر پیاده نقش اصلی را ایفا میکرد. تصادفات رانندگی به عنوان یک دغدغۀ جهانی مطرح و در حال گسترش در کشورهای در حال توسعه ...
-
برنامه ریزی راهبردی مدیریت ترافیک درون شهری با تاکید بر گسترش پیاده راه ها (مطالعه موردی: بخش مرکزی شهر اردبیل)
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2015-12-22)طی سده گذشته، ترکیبی از فنّاور یها و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی نوین ازی کسو و شیفتگی برنام هریزان در اتکا به حرکت سواره و پاس خگویی به نیازهای برآمده از آن، ازسو یدیگر، موجب فراموشی فضاها و حرکت پیاده در شهرها شد و سفرهای ...
-
الگوی اولویت بندی به کارگیری سیستم های اطلاعاتی مسیر با توجه به مدل های طراحی شبکه
(مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2016-03-20)از مهمترین مشکلات شبکه معابر با مسیرهای جایگزین، عدم استفاده مناسب از ظرفیت برخی از مسیرها و در نتیجه تمرکز تقاضا بر کوتاهترین مسیر میباشد. این شرایط که منجر به بروز وضعیت تعادل کاربر در شبکه است، در نهایت منجر به عدم ...



