دوره 1393, شماره 26

 

ارسال های اخیر

  • مدلسازی و پیش بینی تعداد تصادفات جاده ای برونشهری 

    بلوچیان, حسین (مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2014-06-22)
    با رشد سریع اقتصاد، حم لونقل جاد های نقش مهمی در سامانه جامع حم لونقل کشور به عهده گرفته است. افزایش حم لونقل جاد های در ایران، آسی بهای ناشی از تصادفات را به طور چشمگیری افزایش داده است. بنابراین لزوم برنام هریزی برای ...

  • رو شهای تعیین مدارس پرخطر حاشیه راه برای اقدامات ایمن سازی 

    احدی, محمدرضا؛ پوریاری, مقصود (مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2014-06-22)
    بسیاری از مدارسی که در حاشیه را هها قرار می گیرند، به دلیل عواملی چون مشکلات هندسی، سرعت عملکردی بالا در بافت ترافیکی منطقه، حجم بالای ترافیک، ضعف در علائم ترافیکی موجود در زمره مدارس پرخطر قرار می گیرند. در میان کشورهای ...

  • اولویت بندی راه های استان تهران در شرایط بحران با استفاده از شاخص استحکام شبکه 

    ماهپور, علیرضا؛ میربها, بابک؛ صفارزاده, محمود (مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2014-06-22)
    حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی نتایج بسیار زیا نباری در زمین ههای گوناگون اقتصادی و اجتماعی در پی خواهند داشت. عملکرد زیرساخ تهای مهمی چون شبک ههای حم لونقل، انرژی )آب، برق و گاز( و ارتباطات نیز م یتواند در اثر وقوع این ...

  • بررسی اپیدمیولوژیک تصادفات ترافیکی عابران پیاده در ایران 

    عامری, محمود؛ کریم نیا, علیرضا (مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2014-06-22)
    عابران پیاده با آنکه هی چگونه ارتباطی با وسایل نقلیه موتوری ندارند، اما درصد قابل توجهی از متوفیان این حوادث را تشکیل م یدهند. سهم عابران متوفی از کل کاربران راه در سا لهای 1385 تا 1389 ، به طور متوسط حدود 24 درصد گزارش ...

  • اولویت بندی عوامل مؤثر بر عدم استفاده از کمربند ایمنی در وسایل نقلیه عمومی برون شهری 

    افندی زاده, شهریار؛ حسن پور, شهاب (مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2014-06-22)
    بستن کمربند ایمنی یک ضرورت انکارناپذیر است، زیرا طبق آمار موجود در برخی از کشورها از ۱۰۰هزار وسیله نقلیه ۳۴۰ راننده یا سرنشین زندگی خود را از دست م یدهند. علت اصلی مرگ دریک سانحه رانندگی به بیرون پرت شدن راننده یاسرنشینان ...