مطالعات مدیریت گردشگری

 

مجموعه‌های این پایگاه

ارسال های اخیر

  • مدل ایجاد نگرش کارآفرینانه دانشجویان گردشگری (مورد مطالعه؛ دانشجویان گردشگری دانشگاه‌های استان یزد) 

    صفاری دربرزی, علی؛ درخشان, رضا؛ بذرافشان, مرتضی؛ حاجی مرادی, احمد (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)
    هدف از انجام این پژوهش طراحی مدلی برای ایجاد نگرش کارافرینانه در دانشجویان گردشگری دانشگاه‌های یزد است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- همبستگی بوده است. جامعه آماری این پژوهش در دو گروه شامل ...

  • تحلیل محتوایی وب‌سایت‌های تسهیل‌گران گردشگری پزشکی هند و ایران 

    وجدانی فرد, غزل؛ اسکندری پور, علی؛ زارع زاده, محمد؛ یوسفیان زاده, امید؛ طاهری, ابولفضل (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)
    صنعت گردشگری پزشکی به‌عنوان یک حوزه نوظهور با پتانسیل بالا نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و اطلاع‌رسانی مؤثر است. با هدف تحلیل محتوای وب‌سایت تسهیل‌گران گردشگری پزشکی در هند و ایران انجام شد. شناسایی50وب‌سایت‌ها با استفاده از ...

  • بررسی اثر توسعه گردشگری بر توزیع درآمد در استان های ایران 

    منصوری, سید امین؛ افقه, سید مرتضی؛ شجاعی, شمیم (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)
    از راهکارهای بهبود توزیع درآمد، توسعه‌ی گردشگری است. توسعه گردشگری برای کشورهای در حال توسعه که با معضلاتی چون درآمد سرانه پایین و توزیع نامناسب درآمد مواجه‌اند، از اهمیت فراوانی برخوردار است. لذا هدف اصلی این مطالعه بررسی ...

  • تحلیل ابعاد کلیدی فرایند پیاده‌سازی هم آفرینی در گردشگری 

    محمدی, فاطمه؛ یزدانی, حمیدرضا؛ جامی پور, مونا؛ سلطانی, مرتضی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد کلیدی فرایند پیاده‌سازی هم‌آفرینی در هتل‌داری و با استفاده از روش کیفی فراترکیب و گروه کانونی انجام شده است. در بخش اول برای انجام روش فراترکیب، 1500 مقاله از پایگاه داده‌های معتبر امرالد، ...

  • واکاوی عوامل مؤثر در داستان‌سرایی دیجیتال بر انگیزه سفر در گردشگران 

    نجارزاده, محمد؛ خوش اخلاق جانبهان, محبوبه؛ ناجی پور, فرید (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)
    عصر حاضر به‌دلیل توسعه شتابان فناوری‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، شاهد عملیات بسیار شگرفی بوده است. فناوری‌ها نویدبخش رشد در بخش گردشگری هستند. با این حال در کشور ایران کمتر توجهی به کاربرد این پدیده در حوزه گردشگری ...

  • تحلیل شکاف‌های مرتبط به آموزش عالی در صنعت گردشگری ایران 

    میرفخرالدینی, فائزه السادات (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)
    اغلب افراد تاکید می‌کنند که محتوای برنامه با نیازهای صنعت گردشگری مطابقت دارد. در این راستا هدف این مطالعه بررسی نیازهای بازار کار گردشگری در ایران و تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت آموزش عالی از دیدگاه ذینفعان گردشگری در بخش های ...

  • پیش‌بینی زمان مناسب طبیعت‌گردی در جنگل‌های مانگرو‏ منطقه حفاظت شده حرا 

    سبحانی, پروانه؛ دانه کار, افشین (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)
    در ‏مطالعه حاضر از شاخص ترجونگ برای تعیین زمان مطلوب ‏گردشگری (از سال‌1996تا 2021) در جنگل‌های مانگرو منطقه حفاظت شده حرا پرداخته شد. سپس با ‏‏بهره‌گیری از مدل‌های ‏ACCESS-CM2‎‏ و ‏CNRM-CM6-1‎‏ به پیش‌بینی زمان‌های مناسب ...

  • شناسایی پیشر‌ان‌های کلیدی مؤثر در توسعه گردشگری شهر خرم‌آباد: با تأکید بر زیرساخت‌های گردشگری 

    گله دار, شبنم؛ گله دار, شادی؛ میرزایی, عنایت؛ مسعودی راد, ماندانا (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)
    شهرستان خرم‌آباد، به علت جاذبه‌های طبیعی و تاریخی همواره موردتوجه گردشگران بوده است. اما ضعف در زیرساخت‌های گردشگری یکی از موانع قابل‌توجه در توسعه این صنعت به شمار می‌رود. این پژوهش باهدف شناسایی پیشران‌های کلیدی مؤثر در ...

  • خوشه‌های گردشگری و توسعه منطقه‌ای: تحلیل شبکۀ همکاری و هم تألیفی 

    شفیعی ثابت, ناصر؛ فیض بابایی چشمه سفیدی, فرانک (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)
    در موضوع گردشگری، خوشه‌ها به‌مثابه گروهی از کسب‌وکارها و کانون‌های وابسته به گردشگری از طریق همکاری و تعامل، به دنبال افزایش رقابت‌پذیری و توسعه هستند. باتوجه‌به بیش از پنج دهه مطالعه پیرامون خوشه‌های گردشگری و توسعه ...

  • اولویت‌بندی عوامل زیربنایی چابک‌سازی زنجیره تأمین در صنعت گردشگری شهر اصفهان 

    تیزرو, علی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2025-03-21)
    در محیط پویای کنونی زنجیره‌های تأمین گردشگری باید چابک باشند، یعنی باید در موقعیتی باشند که بتوانند به‌سرعت به نیازهای مشتری پاسخ دهند. ازاین‌رو پژوهش حاضر با هدف اولویت‌بندی عوامل زیربنایی چابک‌سازی زنجیره تأمین در صنعت ...

  • ورزش و رفتارهای حامی محیط زیست بازدیدکنندگان ازپارک های عمومی 

    پورحسین, مهدی؛ دوستی, مرتضی؛ بهنام, محسن (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)
    اخیراً در زمینه مدیریت مقصد گردشگری، تشویق افراد به انجام رفتارهای حامی محیط‌زیست در حال گسترش است. در این راستا، در این پژوهش، ابعاد درگیری محیطی بازدیدکنندگان (انس و عاطفه، فعال‌سازی و فرآیند شناختی) به‌عنوان نقش میانجی ...

  • ارزیابی اثرات زیست‌محیطی توسعه طبیعت‌گردی بر تالاب تیاب 

    رحیمی, اعظم؛ اکبریان, محمد؛ مرادی, عباس (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)
    پژوهش حاضر با هدف ارزیابی آثار زیست‌محیطی گردشگری، تالاب میناب-تیاب واقع در استان هرمزگان را موردمطالعه قرار داده است. با استفاده از روش اصلاح‌شده ماتریس ارزیابی سریع و مدل توسعه پایدار، چهار محیط فیزیکی‌شیمیایی، ...

  • شناسایی عوامل مؤثر بر گردشگری رویداد: رویکرد کتاب سنجی و شبکه های عصبی مصنوعی (ANN) 

    خدیور, آمنه؛ هاشمی باغی, زینب (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)
    این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزء تحقیقات کیفی و کمی است. تحلیل‌های بخش کتاب سنجی مربوط به بخش کیفی و تحلیل های شبکه عصبی مربوط به بخش کمی می باشد روش بررسی کتاب سنجی سیستماتیک با نرم افزار VOSviewer و زبان ...

  • نقش مشارکت و توسعه روستایی در گردشگری روستایی و توسعه اشتغال پایدار: بکارگیری شاخص چندکارکردی روستایی 

    ایمانی, بهرام؛ معدنی, جواد (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)
    مشارکت و توسعه روستایی یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که از دیرباز تاکنون موردبحث و بررسی قرار گرفته است. توسعه اشتغال پایدار بر رشد اقتصادی و توسعه پایدار روستایی متمرکز است که در پیوند با گردشگری روستایی می‌تواند در راستای ...

  • شناسایی اثر رنگ در توسعه گردشگری مجازی براساس مدل آیدا 

    رجبی پور میبدی, علیرضا؛ دلشاد, علی؛ یوسفی, عاطفه؛ احمدی زهرانی, مریم (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)
    این پژوهش با هدف شناسایی اثر رنگ در توسعه گردشگری مجازی براساس مدل آیدا در شهر یزد انجام شد. ازحیث هدف، کاربردی است. جامعه آماری شامل خبرگان صنعت گردشگری یزد است که با استفاده از نمونه‌گیری گلوله برفی 8 نفر انتخاب شدند. ...

  • بررسی تأثیر عوامل انگیزشی رانشی و کششی بر تقاضای گردشگری ادبی در ایران 

    محمودزاده, سیدمجتبی؛ قادری, اسماعیل؛ خلج, دانیال (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)
    تحقیق حاضر با هدف شناخت عوامل انگیزشی تأثیرگذار بر تقاضای گردشگری ادبی در ایران و با استفاده از نظریه عوامل انگیزشی رانشی و کششی به رتبه‌بندی عوامل تأثیرگذار بر تقاضای گردشگری ادبی می‌پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی ...

  • عوامل موثر بر استاندارد کیفیت گردشگری ورزشی دسترس پذیر 

    نصراله زاده, فاطمه؛ تابش, سعید؛ رمضان زاده لسبوئی, مهدی (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)
    این پژوهش عوامل موثر بر استانداردهای کیفیت گردشگری ورزشی دسترس پذیر در سه استان شمالی ایران(مازندران، گیلان، گلستان) را بررسی می نماید. پژوهش دارای رویکرد تفسیری، هدف اکتشافی، روش کیفی و استراتژی داده بنیاد مبتنی بر رویکرد ...

  • شناسه علمی نشریه، دوره19،شماره67، پاییز 1403 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-09-22)

  • نقش معماری اقامتگاه های بوم گردی در رضایتمندی و وفاداری گردشگران (نمونه موردی: استان خراسان شمالی) 

    نصیری, نسترن؛ مرادپور, رضا (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)
    اقامتگاه‌های بوم‌گردی به عنوان یکی از اجزای اصلی اکوتوریسم، نقش مهمی در دستیابی به اهداف آن ایفا می‌کنند. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی نقش معماری اقامتگاه‌های بومگردی در رضایت بوم‌گردان و وفاداری آنها در استان خراسان شمالی ...

  • برآورد ارزش تفرجگاهی تالاب‌ها با استفاده از روش ارزش‌گذاری مشروط (مطالعه موردی: تالاب چغاخور استان چهارمحال و بختیاری) 

    فعال دستگردی, لیلا؛ مرادی, غلامحسین؛ انصاری سامانی, حبیب (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2024-12-21)
    صنعت گردشگری یکی از بزرگ‌ترین منابع رشد اقتصادی در هر منطقه است. برای بیان اهمیت گردشگری و تبدیل آن‌ به ارزش‌های پولی لازم است جاذبه‌های گردشگری با استفاده از روش‌های مناسب ارزش‌گذاری شوند. در مطالعه حاضر، ارزش تفریحی تالاب ...

View more