دوره 15, شماره 49

 

ارسال های اخیر

  • شناسه نشریه، سال پانزدهم شماره 94 بهار 1399 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)

  • تأثیر کیفیت ادراک شده از خدمات حمل‌و‌نقل شهری اصفهان بر رضایت گردشگران داخلی 

    طغرایی, محمد تقی؛ شفیعی, زاهد؛ دوستی ایرانی, مهناز (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)
    هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر هر یک از ابعاد کیفیت ادراک شده از خدمات حمل‌و‌نقل شهری اصفهان بر رضایت گردشگران داخلی است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نوع روش توصیفی- همبستگی است. پژوهش حاضر ترکیبی از تحقیق کتابخانه‌ای و ...

  • مقایسه مرکزیت فضایی جاذبه های گردشگری کاخ موزه سعدآباد برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی 

    طهماسبی, اصغر؛ موحد, علی؛ محبتی, احمد (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)
    تحلیل فضایی تقاضا گردشگران، از اهمیت تعیین‌کننده‌ای در مدیریت و بازاریابی مقاصد گردشگری برخوردار است. هدف پژوهش حاضر، مقایسه مرکزیت فضایی جاذبه‌های مجموعه کاخ‌موزه سعدآباد ازنظر تقاضای گردشگران داخلی و خارجی است. بدین ...

  • نقش‌آفرینی معنویت و تجاری‌سازی در شکل‌گیری برند مقاصد گردشگری مذهبی با رویکرد داده‌بنیاد 

    پورنگ, علی؛ غیور باغبانی, سید مرتضی؛ رجوعی, مرتضی؛ بهبودی, امید (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)
    سفرهای دینی نقش بارزی در گردشگری دارند و ارتباط مطلوب میان معنویت و تجاری‌سازی برند مقاصد گردشگری مذهبی باید از طریق تحلیل جامع منافع ذی‏نفعان هدایت شود. پژوهش حاضر با هدف‌ واکاوی ارتباط معنویت و تجاری‌سازی برند گردشگری ...

  • تحلیلی بر الگوهای پایداری گردشگری شهری در شهر اهواز 

    ملکی, سعید؛ علیزاده, هادی؛ کاملی فر, محمد جواد (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)
    پژوهش حاضر با روش شناسی «توصیفی – تحلیلی» در راستای ارزیابی الگوی های پایداری گردشگری شهری در شهر اهواز به انجام رسیده است. در راستای هدف اصلی پژوهش دو هدف فرعی شناخت اولویت کاربست الگوهای پایداری گردشگری و شناخت میزان ...

  • تأثیر مدل های رابطه ای بر ارزش مشارکت مشتری: شواهدی از صنعت هلتداری 

    وهاب زاده, فهیمه؛ عالی, صمد؛ بافنده زنده, علیرضا؛ تقی زاده, هوشنگ (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)
    هدف مقاله حاضر، تعیین تأثیر مدل های رابطه‌ای بر ارزش مشارکت مشتری در صنعت هلتداری ایران می‌باشد. بدین منظور مشتریان وفادار هتل‌های پنج ستاره شمال غرب کشور بعنوان جامعه آماری انتخاب شدند و تعداد 533 مشتری با تکمیل پرسشنامه، ...

  • عوامل مؤثر بر رقابت‌پذیری مقصد ژئوتوریسم 

    غضبانی, راحله؛ امین بیدختی, علی اکبر؛ جعفری, سکینه؛ حقیقت, حسن (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)
    رقابت مقاصد ژئوتوریسم به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله می‌توان به موارد منابع، شرایط تقاضا، مدیریت و بازاریابی مقصد اشاره کرد. هنوز مدل جامعی برای رقابت مقصد ژئوتوریسم در جهان ارائه نشده است و مدل بومی رقابت ‌پذیری مقصد ...

  • الگوی کیفی پیوند فرهنگ و گردشگری جشنواره های ورزشی – سنتی بر مبنای راهبرد گرندد تئوری 

    قزلسفلو, حمیدرضا؛ رضوی, سید محمد حسین؛ کلاته سیفری, معصومه (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)
    فستیوال های ورزشی سنتی به عنوان بارزترین نماد ارزش های فرهنگی، به جدیدترین فرصت های گردشگری در دهه اخیر تبدیل شده است. هدف از پژوهش حاضر طراحی الگوی کیفی گردشگری فستسوال‌های سنتی می‌باشد. ساختار پژوهش از نوع اکتشافی است . ...

  • نگاشت نقشه ذهنی افراد نسبت به برند گردشگری مذهبی مشهد با استفاده از روش استخراج استعاره زالتمن (زیمت) 

    بخشی زاده برج, کبری؛ جوانشیر گیو, نسرین (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)
    شهر مقدس مشهد به دلیل بارگاه حضرت رضا (ع) مهم‌ترین قطب گردشگری مذهبی ایران است‌، از این رو با هدف درک عمیق از برند گردشگری مذهبی مشهد، از طریق رویکرد شناختی تکنیک زیمت ، نقشه ذهنی گردشگران نسبت به شهر مشهد استخراج شد. در ...

  • رابطه ی میان شخصیت مقصد و تمایلات رفتاری گردشگران بین المللی 

    علیزاده, مهرناز؛ میرزائی, روزبه؛ پیرس, فیلیپ (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)
    باوجود اینکه پژوهش های بسیاری در زمینه ی برند سازی مقاصد صورت گرفته است، مطالعه در زمینه ی شخصیت مقصد همچنان محدود باقی مانده است. هدف از انجام این پژوهش شناسایی شخصیت مقصد ایران و بررسی رابطه ی میان شخصیت مقصد و تمایلات ...

  • مقاصد گردشگری هوشمند: مرور سیستماتیک تحقیقات با استفاده از رویکرد قیف پارادایم 

    شفیعی, ُساناز؛ رجب زاده قطری, علی؛ حسن زاده, علیرضا؛ جهانیان, سعید (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2020-03-20)
    هم‌زمان با نفوذ اینترنت و پیشرفت چشم­گیر استفاده از فناوری اطلاعات در کسب­و­کارها، مفهوم نوینی در ادبیات گردشگری تحت عنوان مقاصد گردشگری هوشمند مطرح­ گردیده است. اگرچه در سال‌های اخیر مطالعاتی در این حوزه صورت گرفته، روندهای ...