دوره 16, شماره 55
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بازاریابی گردشگری: تکنیک، پارادایم یا رویکرد( با نگاهی انطباقی بر سایر مفاهیم بازاریابی)
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2021-09-23)هدف این مقاله بررسی و تبیین جایگاه بازاریابی گردشگری در مقایسه با سایر مفاهیم بازاریابی براساس مفاهیم"رویکرد"، "تکنیک" و "پارادایم" است. بدین منظور با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و روش فراترکیب ، مفاهیم بازاریابی استخراج ...
-
شناسایی عوامل موثر بر ادراک گردشگران روستایی از ریسک مخاطرات محیطی و تاثیر آن بر رفتار سفر گردشگر (مطالعه موردی: روستاهای بخش طرقبه، شهرستان بینالود)
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2021-09-23)ادراک خطر را می توان اولین و موثرترین گام برای هدایت مطلوب وموفقیت فرایند مدیریت ریسک به شمار آورد. امروزه گردشگری به عنوان یکی از کارکردهای جدید فضاهای روستایی، با مخاطرات و تهدیدات بسیاری برای گردشگران همراه است که ادارک ...
-
شناسایی راهکارهای توسعه ظرفیتهای گردشگری پایدار روستایی در شهرستان خرمآباد
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2021-09-23)این پژوهش با بهرهگیری از پارادایم کیفی و نظریه مفهوم سازی بنیادی با استفاده از الگوی گیلزر و اشترواس(1967) به مطالعه راهکارهای توسعه ظرفیتهای گردشگری پایدار روستایی در روستاهای شهرستان خرمآباد پرداخته است.جامعه موردمطالعه، ...
-
الگوی توسعه گردشگری ورزشی پایدار با رویکرد ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2021-09-23)با توجه به اهمیت پایداری در فعالیتهای گردشگری، پژوهش حاضر با هدف دستیابی به الگوی توسعه گردشگری ورزشی پایدار با رویکرد ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی در استان مازندران انجام پذیرفته است. این مطالعه از نوع پژوهشهای ...
-
تحلیل کتابسنجی و مصورسازی پژوهشهای منتشر شده در زمینه رسانههای اجتماعی و گردشگری
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2021-09-23)رسانههای اجتماعی در بسیاری از جنبههای گردشگری خصوصا در جستجوی اطلاعات، تصمیمگیری، ارتقاء گردشگری و تعامل با مشتریان نقش مهمی ایفا میکنند. با توجه به رشد روزافزون پژوهشهای منتشرشده در این زمینه، هدف این پژوهش تحلیل ...
-
شناسایی و اولویتبندی عوامل ریسک و تدوین استراتژی مدیریت آن در گردشگری ایران با استفاده از تکنیک نگاشت شناختی فازی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2021-09-23)شناسایی عوامل بحرانزا در صنعت گردشگری بهدلایل حوادث طبیعی- زیستمحیطی و سیاسی در بسیاری از مقاصد گردشگری ضرورتی اساسی است و قرار گرفتن کشور ایران در منطقهی خاورمیانه با احتمال زیاد وجود بحران در منطقه، تدوین یک استراتژی ...
-
واکاوی عوامل موثر در برندسازی داخلی هتل های منتخب شهر یزد با رویکرد کیفی
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2021-09-23)از آنجا که نیروی انسانی تأثیر بسزایی در شکلگیری تصویر مثبت از سازمان در ذهن مشتریان دارد، لذا امروزه در فرآیند برندسازی داخلی پرسنل نقش با اهمیتی در انتقال وعده های برند به مشتریان دارند. از این رو هدف پژوهش حاضر واکاوی ...
-
دستورگذاری مسائل گردشگری در فرایند خطمشیگذاری عمومی ایران
(دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2021-09-23)دستورگذاری مسائل گردشگری در فرایند خطمشی عمومی، جزء لازم در تدوین خطمشیهای گردشگری و به تبع آن توسعهی این حوزه در کشور است. مقالهی حاضر با تأکید بر شکاف پژوهشی موجود در مطالعهی این مرحله، بررسی دستورگذاری انواع مختلف ...



