دوره 13, شماره 44

 

ارسال های اخیر

  • بررسی تأثیر نوستالژی درک شده بر دلبستگی به مکان 

    اکبری, محسن؛ ابراهیم پور ازبری, مصطفی؛ اقدامی تطفی, مریم (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-12-22)
    زمینه و هدف پژوهش: امروزه برانگیختگی عاطفی مصرف­کننده در میان بازاریابان بسیار پرطرفدار شده است. بر کسی پوشیده نیست که دست گذاشتن روی خاطرات گذشته افراد می‌تواند ابزاری عالی برای فروش محصولات به آن‌ها باشد. متخصصین تبلیغات ...

  • ارزیابی و تحلیل جایگاه برندگردشگری استان فارس بر پایه هویت رقابت پذیری ملی 

    خاکپور, براتعلی؛ عباسی, حامد؛ شاکرمی, نعمت (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-12-22)
    با توجه به شرایط رقابت‌پذیری جهانی، برند سازی پتانسیل‌های گردشگری در جهت‌دهی منابع و جذب سرمایه‌گذاری‌های صنعت توریسم از اهمیت بسزایی برخوردار است و امروزه اکثر کشورها و شهرها با برنامه‌ریزی در این زمینه سعی در ارزآوری ...

  • عوامل موثر بر مقاصد رفتاری گردشگران در بازدید از پارک های آبی شهر مشهد 

    قربان زاده, داوود؛ سعیدنیا, حمید رضا (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-12-22)
    پارک‌های موضوعی نشان‌دهنده بخشی بزرگ و به‌سرعت در حال رشد در صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی در جهان هستند که به موضوع پژوهشی جالب و مهم برای بازاریابان و فعالان در این صنعت تبدیل‌شده است. ایجاد و حفظ تجارب به‌یادماندنی در کنار ...

  • رقابت‌پذیری مقصد گردشگری: تحلیل اهمیت- عملکرد (مورد مطالعه: شهر یزد و شهر شیراز) 

    فرزین, محمدرضا؛ شکاری, فاطمه؛ عزیزی, فاطمه (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-12-22)
    همگام‌شدن با روندهای جهانی و کسب مزیت رقابتی مستلزم این است که مقصدهای گردشگری راهبردهای خود را بر اساس شناخت اهمیت ویژگی‏های رقابت ‏پذیری مقصد و عملکرد خود در این زمینه تدوین نمایند. در پژوهش حاضر، رویکرد IPA برای ارزیابی ...

  • تحلیل اثرات فضایی جاذبه های گردشگری شهری بر خدمات گردشگری مشهد 

    جمشیدی, محمد جواد؛ برک پور, ناصر؛ کلانتری, خلیل (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-12-22)
    در دهه های اخیر گردشگری شهری منجر به تحولات فضایی متنوعی در شهر مقدس مشهد شده است. تمرکز بیش از اندازه در بهره برداری از پتانسیل های گردشگری مذهبی در این شهر علاوه بر تشدید ازدحام فعالیتی پیرامون حرم مطهر رضوی منجر به عدم ...

  • شناسایی و پیش بینی بازار گردشگران سالمند بر مبنای ارزشهای مورد انتظار 

    مهدوی, شیرین؛ عمادزاده, مصطفی؛ انصاری, آذرنوش (دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University, 2018-12-22)
    شناسایی بخش‌‌ها‌‌‌‌ی بازار گردشگری به توسعه­ی بهتر بسته‌های سفر و راهبردها‌‌ی کارآمدتر کمک می‌کند. با شناسا‌یی ارزشهای مورد انتظار ناشی از الگوهای رفتاری و مقایسه آن با علایق رفتاری سفر افراد سالمند درکنار ویژگی‌های فردی ...