• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 3, پیاپی ده
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 3, پیاپی ده
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اقدامات CSR شرکت‎ها در بحران کرونا و ارزش ویژه برند: نقش اعتبار برند و دلبستگی عاطفی

    (ندگان)پدیدآور
    بهزادنیا, پویاصنوبر, ناصرحسینی, سید صمدفضل زاده, کیمیا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از این پژوهش بررسی تاثیر دلبستگی عاطفی مشتری به برند بر ارزش ویژه برندهای شبکه‌های اجتماعی با نقش میانجی اعتبار برند و نقش تعدیلگر مسئولیت اجتماعی شرکت در زمان کرونا است. جامعه آماری منتخب برای این تحقیق، کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران بودند. با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی در دسترس تعداد 520 عدد پرسشنامه به صورت الکترونیکی با مقیاس پنج گزینه‌ای لیکرت جمع‌آوری گردید. برای آزمون فرضیه‌های تحقیق و تحلیل داده‌ها از مدل سازی معادلات ساختاری SEM و نرم‌افزارهای SPSS و Smart PLS استفاده شده است. نتایج داده‌های آماری و مدل‌سازی معادلات ساختاری نشان داد که دلبستگی عاطفی مشتری به برند به صورت مستقیم بر ارزش ویژه برندهای شبکه‌های اجتماعی تاثیر ندارد. همچنین نتایج نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت‎ها رابطه بین دلبستگی عاطفی مشتری به برند بر ارزش ویژه برند و همچنین رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برندهای شبکه‌های اجتماعی را تعدیل می‎کند. شبکه‌های اجتماعی باید سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام دهند که به ایجاد ارتباط عاطفی با یک برند شبکه اجتماعی کمک کند و همچنین به مسئولیت اجتماعی خود توجه نمایند.
    کلید واژگان
    دلبستگی عاطفی مشتری به برند
    اعتبار برند
    مسئولیت اجتماعی
    ارزش ویژه برندهای شبکه‌های اجتماعی
    مدیریت برندهای جهانی

    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
    استادیار گروه مدیریت دانشگاه تبریز
    گروه مدیریت،دانشکده اقتصاد و مدیریت،دانشگاه تبریز،تبریز،ایران

    شاپا
    2588-5057
    URI
    https://jiba.tabrizu.ac.ir/article_11199.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/258632

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب