اثر نوآوری در محصول و بازاریابی بر بینالمللی شدن محصول در استارتآپها شرکتهای نوپا
(ندگان)پدیدآور
شیرمحمدی, یزداننیک منش, شمس الدینحسن نژاد, فائزه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه نقش مهم نوآوری در رشد شرکتها، بخشها و کشورها موجب ایجاد علاقۀ گسترده به تحقیقات در این زمینه شده است. در این پژوهش به بررسی اثر بررسی تأثیر نوآوری در محصول و بازاریابی، بر بینالمللی شدن محصول بهواسطه عملکرد نوآورانه، عملکرد بازار و تولید و صادرات محصول در استارتآپها و شرکتهای نوپا پرداخته شده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق در زمرهی تحقیقات توصیفی پیمایشی قرار میگیرد. جامعه آماری پژوهش، مدیران شرکتهای نوپا شهر اصفهان است. روش نمونهگیری این پژوهش در دسترس میباشد. در تعیین تعداد نمونه پژوهش از جدول مورگان استفاده گردید و نمونه آماری این پژوهش 155 نفر تعیین شد. تحلیلهای آماری نیز با استفاده از نرمافزار SPSS و Amos انجام و در آزمون تحلیل مسیر فرضیهها نیز از روش رگرسیونی استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد، نوآوری در محصول بر نوآوری در بازاریابی و عملکرد نوآورانه اثر مثبت و معناداری دارد، همچنین نوآوری در بازاریابی بر عملکرد نوآورانه تأثیر مثبت و معناداری دارد و عملکرد تولید بر عملکرد بازار اثرگذار است و صادرات محصول بر بینالمللی شدن محصول اثرگذار میباشد؛ بنابراین قابلیت نوآوری یکی از عوامل مورد نیاز برای مدیران جهت تقویت شرکت است تا محصولات برتر، خدمات و مدل کسبوکار را هدایت کند.
کلید واژگان
نوآوری در محصولنوآوری در بازاریابی
عملکرد نوآورانه
عملکرد تولید
عملکرد بازار
جهانیسازی محصول
صادرات محصول
بین المللی شدن کسب و کار ، کارکردها و اثربخشی بنگاه
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01
ناشر
دانشگاه تبریزسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایراناستادیار، گروه مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیامنور
شاپا
2588-5057Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بررسی تاثیر کشور خاستگاه تولید بر رفتار مصرف کننده: ارزیابی نقش تعدیل گرانه میزان درگیری محصول و میزان آشنایی با محصول بر تاثیر کشور خاستگاه تولید بر ارزیابی محصول و نیات رفتاری مشتریان
نجفی, فرزانه؛ خیری, بهرام (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2012-12-21)پژوهشگران نشان دادهاند که تصویر کشور خاستگاه تولید بر ارزیابی محصولات توسط مصرف کنندگان تاثیرگذار است (از محصولات کلی گرفته تا گروههای خاص و نامهای تجاری خاصی از محصولات). از زمان انتشار مقاله اولیه اسکولر در سال 1965، ...
-
مدل سازی محصول خلاق گردشگری: بسط مدل 4پی (افراد، فرآیند، مکان و محصول)
محمدی, مصطفی؛ میرتقیان رودسری, سید محمد (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2016-11-21)محیط پویای صنعت گردشگری و نیز تغییرات آنی تقاضای گردشگران، لزوم ارایهی خدمات و محصولات خلاقانه را بسیار حیاتی نموده است. پژوهش حاضر با هدف بسط و ارزیابی مدل 4پی (افراد، فرآیند، مکان و محصول) در زمینهی خلاقیت فعالان صنعت ...
-
مدل سازی ساختاری تفسیری عوامل مؤثر در ارزیابی اثرات زیست محیطی توسعه محصول سبز (مطالعه موردی: ارزیابی و انتخاب طرح محصول سبز در صنعت لوازم بهداشتی استان قزوین)
پرهیزکاری, رویا؛ فضلی, صفر (انجمن علمی مدیریت صنعتی ایران, 2016-12-21)امروزه محیط زیست به طور فزایندهای به مسأله حیاتی و بسیار مهم برای همه اقشار مردم چه در جایگاه مشتری و چه در جایگاه تولیدکننده تبدیل شده است. هدف اصلی این پژوهش ارائه روشی جهت ارزیابی اثرات زیستمحیطی محصول بهداشتی برای ...



