ارائه الگوی رفتار کارآفرینانه کارکنان در کسب و کارهای صادراتی حوزه برق و الکترونیک کشور با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری
(ندگان)پدیدآور
زالی, محمدرضازالی, محمدرضانیلی آرام, علینیلی آرام, علیرضائیان, علیرضائیان, علیکردنائیج, اسدالهکردنائیج, اسداله
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تاکنون در مورد چگونگی شکل گیری رفتار کارآفرینانه کارکنان در کسب و کارهای صادراتی کشور الگوی یکپارچه ای ارائه نشده است. هدف اصلی این تحقیق، ارائه الگوی یکپارچه رفتار کارآفرینانه کارکنان در کسب و کارهای صادراتی حوزه برق و الکترونیک کشور در جهت توسعه بازارهای صادراتی است. در این تحقیق که در سال 1398 انجام گردیده پس از بررسی پیشینه تحقیق، 65 متغیر مؤثر در الگوی رفتار کارآفرینانه کارکنان شناسایی، سپس 13 متغیر اصلی این الگو از طریق برگزاری گروه کانونی با هجده نفر از خبرگان کسب و کارهای صادراتی در حوزه برق و الکترونیک و دانشگاهی کشور نهایی شد و با استفاده از روش مدل سازی ساختاری تفسیری،ارتباط بین متغیرهای الگوی رفتار کارآفرینانه کارکنان در پنج سطح؛ بدست آمد. نتایج تحقیق نشان می دهد که شخصیت کارآفرینانه متغیر سطح پنجم،متغیر مهم و پایه ای در الگوی رفتار کارآفرینانه کارکنان می باشد. همچنین زیرساخت های قانونی و فناورانه و تأمین منابع مالی فعالیت های کسب و کارهای جدید به عنوان متغیرهای سطح چهارم جزء متغیر های مهم بعدی در الگوی رفتار کارآفرینانه کارکنان می باشند. خروجی(نتایج) این الگو، ایده پردازی،شناسایی فرصت های کارآفرینانه و بهره برداری از فرصت های کارآفرینانه است.
کلید واژگان
"شخصیت کارآفرینانه""تأمین منابع مالی فعالیت های کسب و کارهای جدید"
"زیرساخت های قانونی و فناورانه"
"مدل سازی ساختاری تفسیری"
"کسب و کارهای صادراتی"
کارآفرینی در مدیریت کسب و کار بین المللی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2021-01-201399-11-01
ناشر
دانشگاه تبریزسازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهراندانشیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران
رییس گروه ارزشیابی کارکنان، سازمان اداری و استخدامی کشور
رییس گروه ارزشیابی کارکنان، سازمان اداری و استخدامی کشور
رییس دانشکده مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
رییس دانشکده مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
استاد گروه مدیریت بازرگانی/ دانشکده مدیریت و اقتصاد / دانشگاه تربیت مدرس
استاد گروه مدیریت بازرگانی/ دانشکده مدیریت و اقتصاد / دانشگاه تربیت مدرس



