• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 4, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر کشور مبدأ قطعات، طراحی و زبان نام تجاری بر نگرش و قیمت درک شده با رویکرد آزمایش پیمایشی در صنعت لوازم‌خانگی

    (ندگان)پدیدآور
    عزیزی, شهریارغلامعلی پور, فاطمهعیوضی نژاد, سلمان
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کننده اثر کشور مبدأ محصول است. این مؤلفه درواقع از چند بعد مختلف ازجمله کشور مبدأ قطعات و کشور مبدأ طراحی تشکیل‌شده است. از طرفی زبان معرفی کننده، کشوری است که آن زبان از آن نشات گرفته است. پژوهشگران در مطالعه حاضر باهدف شناسایی اثرات ابعاد کشور مبدأ و زبان نام تجاری بر نگرش و قیمت درک شده به توزیع 289 پرسشنامه مبتنی بر آزمایش پیمایشی در بین خریداران خانم‌ مراجعه‌کننده به فروشگاه‌های لوازم‌خانگی بازار امین و جمهوری‌ تهران پرداختند. با استفاده از مدل‌سازی عمومی خطی (GLM)، نتایج نشان داد نگرش پاسخ‌گویان نسبت به محصول جاروبرقی با کشور مبدأ قطعات و کشور مبدأ طراحی رابطه مستقیمی دارد. زمانی که کشور مبدأ طراحی و کشور مبدأ قطعات اصلی کره جنوبی باشد، نگرش مثبت‌تر از زمانی است که کشور مبدأ طراحی و کشور مبدأ قطعات جاروبرقی، ایران باشد. همچنین کشور مبدأ طراحی بر روی قیمت درک شده محصول جاروبرقی اثر مستقیم دارد. تحلیلها نشان داد که دو متغیر کشور مبدأ طراحی و کشور مبدأ قطعات به‌طور هم‌زمان بر روی قیمت درک شده اثر مستقیم می‌گذارند؛ درصورتی‌که کشور طراحی جاروبرقی ایران باشد، آنگاه اگر کشور محل تولید قطعات نیز ایران باشد آن جاروبرقی گران‌تر از جاروبرقی تولیدشده در کره جنوبی درک می‌شود و بالعکس. نهایتاً ارتباط معناداری بین زبان نام تجاری (فارسی و انگلیسی) با نگرش و قیمت درک شده محصول یافت نشد.
    کلید واژگان
    کشور مبدأ قطعات
    کشور مبدأ طراحی
    زبان نام تجاری
    نگرش
    قیمت درک شده
    رفتار مصرف کننده در بازاریابی بین المللی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2021-03-21
    1400-01-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار ، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی تهران ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی سیاست گذاری بازرگانی - دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی تهران ایران

    شاپا
    2588-5057
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiba.2021.42937.1572
    https://jiba.tabrizu.ac.ir/article_12519.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/789928

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب