مرور مطالعات برنامه درسی بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 264
- 
Extended Abstracts And References In English (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)Extended Abstracts And References In English
 
- 
اثر تدریس به روش معکوس در پیشرفت یادگیری ریاضی در بین دانشآموزان دختر پایه هفتم (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-08-22)با توجه به اینکه تحقیقات اندکی در زمینه استفاده از رویکرد کلاس درس معکوس (که در آن جای تدریس و تمرین در کلاس درس جابهجا میشود) انجام شده است؛ مطالعه حاضر به منظور بررسی تأثیر این رویکرد بر پیشرفت یاددهی- یادگیری ریاضی ...
 
- 
اثر چالشهای تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجیگری استرس شغلی و گرانباری نقش (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)هدف مقاله بررسی اثر چالشهای تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجیگری استرس شغلی و گرانباری نقش است. روش پژوهش توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمام معلمان تازه کار شهر خاش در سال تحصیلی 1401-1400 به ...
 
- 
اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر خودپنداره و پایستگی تحصیلی دانشآموزان دوره دوم متوسطه (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2018-08-23)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای مدیریت زمان بر خودپنداره و پایستگی تحصیلی دانشآموزان دوره متوسطهبود.طرح پژوهش نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است.جامعه آماری شامل دانشآموزان پسر دوره ...
 
- 
اثربخشی فعالیت های تربیت بدنی و هنری با تاکید بر موسیقی بر سلامتی و کاهش اضطراب کودکان پیش دبستانی، بر اساس مطالعات برنامه درسی راهبردی و الگوی برنامه ریزی چندبعدی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2019-02-20)اثر فانتزی های کودکانه از منظر حرکت (تربیت بدنی، بازی و ...) و هنر( نقاشی، کاردستی، موسیقی، ...) و برنامه ریزی برای افزایش اثربخشی عمیق آنها برحداکثر ابعاد وجودی کودک و فضاهای یاددهی- یادگیری او، مورد توجه دیدگاه مطالعات ...
 
- 
اثربخشی کاربرد داشبوردهای واکاوی یادگیری در محیطهای یادگیری الکترونیکی همزمان بر ارتقای درگیری دانشجویان (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-10-22)هدف این مطالعه، بررسی اثربخشی کاربرد داشبورد واکاوی یادگیری در محیطهای یادگیری الکترونیکی همزمان بر افزایش درگیری دانشجویان در دوره روش تدریس بود. به این منظور، از روش شبهآزمایشی تک گروهی با پیشآزمون و پسآزمون استفاده ...
 
- 
ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفههای آن (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)هدف این مقاله ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفههای آن میباشد. از روش سنتزپژوهی برای شناسایی عناصر و شاخصهای برنامه درسی آنلاین استفاده گردید. سنتز پژوهی از روشهای مهم تحقیق کیفی و شکل خاصی از پژوهش ...
 
- 
ارائه مدل ساختاری کمک طلبی بر اساس خودتعیینگری، خودشفقتورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیری تحصیلی و باورهای انگیزشی دانشآموزان (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)هدف مقاله، مدل ساختاری کمکطلبی بر اساس خودتعیینگری، خودشفقتورزی و شکفتگی با نقش میانجی درگیریتحصیلی و باورهای انگیزشی دانشآموزان بود. روش پژوهش همبستگی با تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری بود. از جامعه آماری دانشآموزان ...
 
- 
ارائه مدل مفهومی طراحی آموزشی مبتنی بر شبکههای اجتماعی (IDMSN) و اعتبارسنجی آن (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-05-21)طراحی آموزشی قلب هر فعالیت آموزشی است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل مفهومی طراحی آموزشی مبتنی بر شبکههای اجتماعی ([1]IDMSN) اجرا گردیده است. بدین منظور، پس از بررسی و مطالعه سیستماتیک پیشینه پژوهشی در رابطه با مدلهای طراحی ...
 
- 
ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه تدریس کامیاب ادراک شده (مورد مطالعه؛ دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان) (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-08-22)هدف این مقاله ارائه مدل توسعه تدریس کامیاب ادراک شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش را کلیه دبیرانمدارس متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 94-1393 (3476 نفر) تشکیل دادهاند. روش نمونهگیری، ...
 
- 
ارتقای سواد مالی و تصمیم گیری مالی از طریق برنامه درسی ریاضی مدرسهای (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2019-11-22)بررسی مباحث مالی در کتابهای درسی ریاضیِ دهههای 40، 50 شمسی در ایران، نشان میدهد آموزش سواد مالی و ایجاد تواناییهای تصمیمگیری مالی، بخشی از برنامه درسی ریاضی بوده است. در گذشته، تدریس مباحث مالی که در زمان خود «نو» ...
 
- 
ارزشیابی شایستگى تولید و اجرای آزمونهای تحصیلی در دانشجومعلمان آموزش زبان و ادبیات فارسی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-11-21)مقالۀ حاضر به سنجش میزان شایستگی دانشجومعلمان رشتۀ آموزش زبان و ادبیات فارسی در زمینههای دستهبندی آزمونها، طرحریزی آزمون، تجزیهوتحلیل آزمونها، روشها و ابزارهای جدید در سنجش، و آزمونهای هنجارشده میپردازد. بدین منظور ...
 
- 
ارزشیابی محتوای درس تاریخ ادبیات دوره دوم متوسطه بر اساس مؤلفه های "جامعیت" و "صحت و اعتبار علمی" (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2016-11-21)این پژوهش، در پی ارزیابی محتوای درس تاریخ ادبیات دوره دوم متوسطه (سال دوم و سوم آموزش متوسطه، رشته ادبیات و علوم انسانی) با هدف ترسیم وضعیت موجود دوکتاب در قالب دو مؤلفه "جامعیت" و "صحت و اعتبار علمی" بود. پژوهش از نوع ...
 
- 
ارزیابی تغییر برنامه درسی پایه ششم ابتدایی در شهرستان کوهرنگ بر اساس الگوی فولن (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-11-21)هدف اصلی مقاله، ارزیابی تغییر برنامه درسی پایه ششم ابتدایی بود. از روش آمیخته از نوع تبیینی استفاده شد. در بخشی کمی، کلیه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی دارای مدیرمستقل شهرستان کوهرنگ به روش سرشماری انتخاب شدند و پرسشنامه ...
 
- 
ارزیابی عملکرد حرفه ای نو معلمان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان از دیدگاه مدیران و معاونین مدارس ابتدایی استان اصفهان (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-09-23)هدف پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد حرفهای نو معلمان مدارس ابتدایی استان اصفهان به روش توصیفی–پیمایشی بود. جامعه آماری 533 دانشآموخته دانشگاه فرهنگیان بود. 255 نفر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای مبتنی بر منطقه تدریس انتخاب ...
 
- 
ارزیابی عملکرد دانش آموزان پایه نهم در آزمون سواد ریاضی با تأکید بر کتاب های درسی ریاضی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-07-23)هدف پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد دانشآموزان پایه نهم در آزمون سواد ریاضی و بررسی نتایج آن با تأکید بر کتابهای درسی ریاضی است. جامعه این پژوهش دانشآموزان پایه نهم شهرستان نجفآباد و نمونه شامل 250 دانشآموز دختر و پسر است ...
 
- 
ارزیابی میزان توجه به گرایشهای مختلف زیست شناسی در مباحث زیست شناسی متوسطه اول و دوم (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2022-05-22)مقاله حاضـر بـا هـدف بررسی برنامه درسی زیست شناسی در کتابهای دانشآموزان دوره متوسطه عمومی از نظر میزان ارتباط محتوای دانشی زیست شناسی با گرایشهای مختلف زیست شناسی از جمله سلولی مولکولی، فیزیولوژی جانوری و گیاهی، ...
 
- 
ارزیابی میزان همخوانی و همسویی برنامه درسی قصد شده، اجرا شده، کسب شده تفکر و پژوهش ششم ابتدایی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-11-22)پژوهش باهدف ارزیابی همخوانی برنامه درسی تفکر و پژوهش ششم در سال 93 ـ 92 با روش توصیفی انجام شد.حجم نمونه ازجامعه آماری مدیران 50 ، معلمان 100 و دانشآموزان 250 نفر و سند تحول بنیادین، برنامه درسی ملی و کل کتاب تفکر و پژوهش ...
 
- 
ارزیابی میزان همخوانی برنامههای درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده دوره دوم ابتدایی در پرورش شایستگیهای پژوهشی (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2017-05-22)هدف تحقیق، ارزیابی میزان همخوانی برنامههای درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده دوره دوم ابتدایی در پرورش شایستگیهای پژوهشی است.روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری در برنامه قصد شده، کتابهای درسی و راهنمای ...
 
- 
ارزیابی وضعیت عنصر محتوا در برنامه درسی اجرا شده دوره کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان از منظر رویکرد یادگیری مادامالعمر (انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2020-11-21)هدف از مقاله حاضر؛ ارزیابی وضعیت موجود محتوا در برنامه درسی اجراشده دوره کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان از منظر رویکرد یادگیری مادامالعمر بود که به روش توصیفی – پیمایشی انجام شد. جامعه آماری پژوهش اساتید ...
 



