ارزیابی تغییر برنامه درسی پایه ششم ابتدایی در شهرستان کوهرنگ بر اساس الگوی فولن
(ندگان)پدیدآور
رضوی, سیدعباسزمانی احمدمحمودی, رضافرهادی راد, حمیدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی مقاله، ارزیابی تغییر برنامه درسی پایه ششم ابتدایی بود. از روش آمیخته از نوع تبیینی استفاده شد. در بخشی کمی، کلیه معلمان و مدیران مدارس ابتدایی دارای مدیرمستقل شهرستان کوهرنگ به روش سرشماری انتخاب شدند و پرسشنامه که روایی آن توسط 10 نفر از متخصصان علومتربیتی تایید شده بود در اختیار آنان قرار گرفت (94/0= α). در مجموع 150 پرسشنامه جمعآوری شد. برای تحلیل دادههای کمی، از آزمون تی تکگروهی و تی وابسته استفاده شد. در بخش کیفی نیز با مدیران و معلمان پایه ششم مصاحبه شد که با روش نمونهگیری هدفمند (از نوع موارد مطلوب) انتخاب شده بودند. مصاحبهها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و در مجموع 14 معلم و مدیر مورد مصاحبه قرار گرفتند. برای تحلیل مصاحبهها از روش تحلیل محتوای کیفی استفاده شد. نتایج نشان داد از دیدگاه معلمان و مدیران به ویژگیهای برنامه درسی و ویژگیهای محلی برنامه درسی به مقدار کافی توجه نشده است.
کلید واژگان
مطالعات برنامه درسیتغییر برنامه درسی
الگوی فولن
پایه ششم
شماره نشریه
58تاریخ نشر
2020-11-211399-09-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهوازگروه علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز
گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز




