• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 18, شماره 71
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 18, شماره 71
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفه‌های آن

    (ندگان)پدیدآور
    رزاقی, عباسقادری, مصطفیپوشنه, کامبیزعصاره, علیرضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این مقاله ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفه‌های آن می‌باشد. از روش سنتزپژوهی برای شناسایی عناصر و شاخص‌های برنامه درسی آنلاین استفاده گردید. سنتز پژوهی از روش‌های مهم تحقیق کیفی و شکل خاصی از پژوهش مروری است و جامعه هدف این پژوهش شامل مقالات در حوزه برنامه درسی، یادگیری و متون مرتبط با آموزش- یادگیری الکترونیکی است. حجم نمونه برای ادبیات مرتبط تا حدی است که پژوهشگر دریابد بر اساس معیارهای ورودی و خروجی به پاسخ سوالات پژوهش دست یابد و بتواند یک جمع بندی مناسب از مرور در ادبیات به صورت سنتز شده‌ای در قالب جدید ارائه دهد. مطالعات منتخب برای سنتز پایانی شامل 71 پژوهش بود. عناصر بدست آمده برای طراحی برنامه درسی آنلاین شامل 13 عنصر اهداف، یادگیرنده، معلم، محتوا، پشتیبان، گروه‌بندی، حضور، فناوری، زمان، محیط یادگیری، تعامل، مواد و منابع و ارزشیابی بوده که ویژگی­ها و قواعد مربوط به هر یک از این عناصر در روند مطالعات سنتزپژوهی شناسایی شده‌اند.
    کلید واژگان
    برنامه درسی آنلاین
    طراحی
    الگوی جامع برنامه درسی
    سنتز پژوهی
    برنامه درسی

    شماره نشریه
    71
    تاریخ نشر
    2024-01-21
    1402-11-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی مقطع دکتری- گروه تربیت و مشاوره- واحد تهران مرکزی- دانشگاه آزاد اسلامی- تهران- ایران
    دانشیار گروه روانشناسی و علوم تربیتی- دانشگاه علامه طباطبائی- تهران- ایران(نویسنده مسئول)
    استادیار گروه تربیت و مشاوره- واحد تهران مرکزی- دانشگاه آزاد اسلامی- تهران- ایران
    استاد گروه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی- تهران- ایران.

    شاپا
    1735-4986
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jcs.2024.170870
    https://www.jcsicsa.ir/article_170870.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1076749

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب