• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 17, شماره 66
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 17, شماره 66
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی عملکرد دانش آموزان پایه نهم در آزمون سواد ریاضی با تأکید بر کتاب های درسی ریاضی

    (ندگان)پدیدآور
    شایان, مریمیافتیان, نرگس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    810.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان پایه نهم در آزمون سواد ریاضی و بررسی نتایج آن با تأکید بر کتاب‌های درسی ریاضی است. جامعه این پژوهش دانش‌آموزان پایه ‌نهم شهرستان نجف‌آباد و نمونه شامل 250 دانش‌آموز دختر و پسر است که به روش تصادفی خوشه‌ای انتخاب شده است. ابزار اندازه‌گیری آزمونی است که روایی صوری و محتوایی آن توسط صاحب‌نظران تأیید شد. ضریب پایایی آزمون، 73/0بدست آمد که نشان دهنده پایایی قابل قبول آن است. بر اساس نتایج، دانش‌آموزان در آزمون سواد ریاضی عملکرد مطلوبی نداشتند و تنها 35 درصد آنها به سؤالات پاسخ درست داده‌اند. با بررسی مسائل زمینه‌مدار در کتاب‌های ریاضی متوسطه اول، مشخص شد که از دلایل عملکرد نامطلوب دانش‌آموزان، غیرواقعی و ناآشنا بودن مسائل زمینه‌مدار کتاب‌های ریاضی متوسطه اول و استفاده از فرایندهای تکراری در حل آن‌ها است. نتایج این پژوهش می‌توانند منجر به بازنگری در کتاب‌های درسی، آموزش معلمان و روش‌های ارزشیابی با هدف ارتقاء سواد ریاضی دانش‌آموزان شود.
    کلید واژگان
    سواد ریاضی
    دانش‌آموزان پایه‌ نهم
    کتاب‌های درسی ریاضی متوسطه اول
    مطالعه پیزا

    شماره نشریه
    66
    تاریخ نشر
    2022-07-23
    1401-05-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده علوم پایه، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران
    عضو هیات علمی دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_150606.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1004354

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب