• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 15, شماره 57
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 15, شماره 57
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر تدریس به روش معکوس در پیشرفت یادگیری ریاضی در بین دانش‌آموزان دختر پایه هفتم

    (ندگان)پدیدآور
    Rafiepour, Abolfazlخصالی, نجمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1014.کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به اینکه تحقیقات اندکی در زمینه استفاده از رویکرد کلاس درس معکوس (که در آن جای تدریس و تمرین در کلاس درس جابه‌جا می‌شود) انجام شده است؛ مطالعه حاضر به منظور بررسی تأثیر این رویکرد بر پیشرفت یاددهی- یادگیری ریاضی دانش‌آموزان دختر پایه هفتم طراحی شد. در این مطالعه 60 دانش‌آموز دختر در دو گروه آزمایش و گواه شرکت داشتند. دانش‌آموزان گروه آزمایش به مدت هشت جلسه (90 دقیقه‌ای)، مبحث جذر و توان بر اساس کتاب درسی ریاضی پایه هفتم را به شیوه کلاس درس معکوس آموختند. در پایان، دانش‌آموزان هر دو گروه در آزمون پایانی مبحث جذر و توان شرکت کردند. نتایج حاصل از بررسی داده‌ها نشان داد که اگرچه عملکرد دانش‌آموزان گروه آزمایش (کلاس درس معکوس) بهتر از عملکرد دانش‌آموزان گروه گواه است؛ ولی تحلیل کواریانس نشان داد که این اختلاف در میانگین دو گروه از نظر آماری معنی دار نیست.
    کلید واژگان
    رویکرد کلاس درس معکوس
    رویکرد آموزش سنتی
    یادگیری ریاضی
    تعامل سازنده

    شماره نشریه
    57
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    Room 291- Mahani Building- Faculty of mathematics and computer- Shahid Bahonar U Pajohesh Sq. - 22 Bahman Blv.- Kerman- Iran.
    Room 291- Mahani Building- Faculty of mathematics and computer- Shahid Bahonar U

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_112940.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352696

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب