اثر تدریس به روش معکوس در پیشرفت یادگیری ریاضی در بین دانشآموزان دختر پایه هفتم
(ندگان)پدیدآور
Rafiepour, Abolfazlخصالی, نجمهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به اینکه تحقیقات اندکی در زمینه استفاده از رویکرد کلاس درس معکوس (که در آن جای تدریس و تمرین در کلاس درس جابهجا میشود) انجام شده است؛ مطالعه حاضر به منظور بررسی تأثیر این رویکرد بر پیشرفت یاددهی- یادگیری ریاضی دانشآموزان دختر پایه هفتم طراحی شد. در این مطالعه 60 دانشآموز دختر در دو گروه آزمایش و گواه شرکت داشتند. دانشآموزان گروه آزمایش به مدت هشت جلسه (90 دقیقهای)، مبحث جذر و توان بر اساس کتاب درسی ریاضی پایه هفتم را به شیوه کلاس درس معکوس آموختند. در پایان، دانشآموزان هر دو گروه در آزمون پایانی مبحث جذر و توان شرکت کردند. نتایج حاصل از بررسی دادهها نشان داد که اگرچه عملکرد دانشآموزان گروه آزمایش (کلاس درس معکوس) بهتر از عملکرد دانشآموزان گروه گواه است؛ ولی تحلیل کواریانس نشان داد که این اختلاف در میانگین دو گروه از نظر آماری معنی دار نیست.
کلید واژگان
رویکرد کلاس درس معکوسرویکرد آموزش سنتی
یادگیری ریاضی
تعامل سازنده
شماره نشریه
57تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
انجمن مطالعات برنامه درسی ایرانسازمان پدید آورنده
Room 291- Mahani Building- Faculty of mathematics and computer- Shahid Bahonar U Pajohesh Sq. - 22 Bahman Blv.- Kerman- Iran.Room 291- Mahani Building- Faculty of mathematics and computer- Shahid Bahonar U




