مطالعات پیش دبستان و دبستان
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
بررسی رابطه بین مشارکت والدین درباره پیشرفت تحصیلی دانشآموزان (دختران) در پایه اول ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2018-04-21)این پژوهش بهمنظور بررسی رابطه بین مشارکت والدین درباره پیشرفت تحصیلی دانشآموزان (دختران) در پایه اول ابتدایی شهر (یاسوج)، با روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش را والدین دانشآموزان دختر مشغول ...
-
تدوین و اعتباریابی بسته آموزشی تربیت مثبت مدرسه محور ویژه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2018-04-21)تربیت مثبت مدرسه محور سازه جدیدی است که رسالت آن، اصلاح و نهادینهسازی مفاهیم مثبتی همچون امید، شادی، بخشش، همدلی و خودتنظیمی از طریق آموزش دانش آموزان در مدرسه بهعنوان محیطی مناسب جهت یادگیری ارزشها و هنجارها است. هدف ...
-
تاثیر اسباب بازیهای خلاقانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر میزان خلاقیت کودکان دبستانی 7 تا 9 سال
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2018-04-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر اسباببازیهای خلاقانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر میزان خلاقیت دانشآموزان مقطع دبستان پایه اول، دوم و سوم شهر اصفهان در سال 97-1396 است. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی پیشآزمون - ...
-
تأثیر ترانه بازیهای کودکانه بر انشاءنویسی دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2021-02-19)مطالعهی حاضر با هدف بررسی اثربخشی روش ترانهبازیهای کودکانه بر کیفیت انشاءنویسی دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی انجام شده است. روش پژوهش بهصورت آزمایشی با طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری مدارس ...
-
بررسی تأثیر بازیدرمانی بر روی شادکامی و خلاقیت کودکان پیش از دبستان در تبریز
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2021-02-19)پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر بازیدرمانی بر میزان شادکامی و خلاقیت در کودکان پیشدبستانی تبریز انجام شده است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با استفاده از طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل و آزمایش میباشد. جامعه آماری ...
-
اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر کانون توجه درونی-بیرونی بر مهارت دستخطنویسی دانشآموزان ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2021-02-19)نوع کانون توجه، بر نتیجه و کارایی مهارتهای حرکتی مؤثر است. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر کانون توجه درونی-بیرونی بر مهارت دست خطنویسی دانش آموزان ابتدایی انجام شد. در این پژوهش نیمه آزمایشی، 60 ...
-
تحلیلی بر ارزشیابی از نقش و جایگاه بازی در فعالیتهای کودکان در مهدکودکها
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2021-02-19)هدف پژوهش حاضر تحلیلی بر ارزشیابی نقش و جایگاه بازی در مهدکودکهای شهر یاسوج بود، تا بتواند اهمیت بازی در مهدکودکها را تشریح کند. روش پژوهش کمی است. جامعه پژوهش شامل کلیه مربیان مهدکودکهای شهر یاسوج بود که از طریق روش ...
-
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب امتحان و خودپنداره کودکان مدارس ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2021-02-19)این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب امتحان و خودپنداره کودکان مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان اندیمشک صورت گرفت. روش این پژوهش از نوع نیمه تجربی بود که از طرح گروه کنترل نامعادل استفاده شد. ...
-
تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آیمت بر خلاقیت و مهارتهای پایه ریاضی کودکان پیشدبستان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-09-23)هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش ریاضی به شیوه آیمت بر خلاقیت و مهارتهای پایه ریاضی کودکان پیشدبستان میباشد. طرح پژوهش نیمهآزمایشی به شیوه پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل کلیه کودکان ...
-
مقایسه جو عاطفی خانواده کودکان دارای اختلال اضطرابی با کودکان عادی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-09-23)امروزه تلاشهای زیادی برای افزایش تعامل اعضای خانواده به لحاظ ارتقا ء سطح رابطه کیفی والدین با کودکان صورت میگیرد. لذا، هدف پژوهش حاضر مقایسه جو عاطفی خانواده کودکان دارای اختلال اضطرابی با کودکان عادی است. روش این پژوهش ...
-
تأثیر بازیهای وانمودی بر هوش دیداری- فضایی کودکان پیشدبستانی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-09-23)با توجه به اهمیت بازی در سنین پیشدبستانی و تأثیر آن بر ابعاد هوشی کودکان هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازیهای وانمودی بر هوش فضایی کودکان پیشدبستانی است. روش پژوهش از نوع نیمه آزمایشی (پیشآزمون، پسآزمون با ...
-
مطالعه تطبیقی مدلهای مدارس کسبوکار در کشورهای منتخب؛ مطالعه موردی: نظام پیشدبستان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-09-23)پژوهش حاضر باهدف شناسایی، تطبیق و تحلیل مؤلفههای مدلهای مدارس کسبوکار در کشورهای منتخب در بخش پیشدبستانی صورت گرفته است. در این پژوهش از روش تطبیقی و با تأکید بر روش چهار مرحلهای برودی استفادهشده است. جامعه آماری این ...
-
سهم مهارتهای حرفهای معلمان دوره ابتدایی در اجرای ارزشیابی توصیفی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-09-23)هدف این پژوهش، بررسی سهم مهارتهای حرفهای معلمان در اجرای ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی میباشد. مهارتهای حرفهای معلمان در سه بُعد قبل، حین و بعد از تدریس با اجرای ارزشیابی توصیفی آنها مورد بررسی قرار گرفت. چکلیست ...
-
تدوین مدل ساختاری عوامل مؤثر بر طرد همسالان در مقطع ابتدائی و بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر این مدل در پرخاشگری، خودکارآمدی و سازگاری اجتماعی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-09-23)هدف اصلی پژوهش حاضر تدوین مدل ساختاری طرد همسالان بر پایهی یک طرح پژوهشی آمیخته (کمّی - کیفی) و بررسی اثربخشی برنامهی آموزشی مبتنی بر این مدل در پرخاشگری، خودکارآمدی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان بود. در قسمت کیفی جامعهی ...
-
تأثیر برنامهریزی چندبعدی بر پرورش و تقویت مهارت پژوهشگری دانشآموزان ششم ابتدایی شهر تهران
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-06-22)برای داشتن دانشآموزان متفکر و پژوهنده امروزه بایستی مهارتهایی را به آنها آموخت که خود به دنبال یادگیری بروند در این راه توجه به همه ابعاد پرورشی دانشآموزان مهم است. برنامهریزی چندبعدی یک برنامهریزی کلنگر است که به ...
-
بررسی سهم احساس گرفتاری و خودناتوان سازی مادران در پیشبینی پرخاشگری واکنشی کودکان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-06-22)مادر بهعنوان تکیهگاهی عاطفی و رشد شناختی – روانی دوران کودکی نقشی مؤثر در سلامت و یا بروز اختلالات رفتاری فرزندانش دارد؛ بنابراین سلامت روانشناختی مادر نقشی مؤثر در رشد همهجانبه کودک دارد. هدف از این پژوهش بررسی سهم ...
-
بررسی تأثیر آموزش در بستر فضای مجازی بر خلاقیت کودکان پیش از دبستان
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-06-22)دوران کودکی حساسترین مرحله رشد خلاقیت است و کودکان امروزی اولین نسلی هستند که در فضای مجازی بزرگ میشوند. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش در بستر فضای مجازی بر خلاقیت کودکان پیش از دبستان انجام شد. پژوهش به روش ...
-
رابطهی سواد رسانهای مادران با مشکلات رفتاری و میزان استفاده از رسانههای الکترونیکی در کودکان 4 تا 6 سال
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-06-22)هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط سواد رسانهای مادران و میزان استفاده از رسانههای الکترونیکی در کودکان با مشکلات رفتاری کودکان 4 تا 6 سال شهر مجن بوده است. این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی و در دسته تحقیقات همبستگی قرار دارد. ...
-
اثربخشی استفاده از تقویت پتهای بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه دوم ابتدایی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی استفاده از تقویت پتهای (ژتونی) بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه دوم ابتدایی در مدارس عادی انجام گرفت. روش انجام این پژوهش نیمه آزمایشی بوده و طرح پژوهشی مورداستفاده در این پژوهش، طرح پیشآزمون ...
-
آسیبشناسی اجرای طرح ارزشیابی کیفی توصیفی در مدارس ابتدایی: یک مطالعه کیفی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2017-03-21)هدف پژوهش حاضر، واکاوی اجرای طرح ارزشیابی کیفی توصیفی در مدارس ابتدایی شهر نورآباد از دیدگاه مجریان برنامه درسی بهمنظور ارتقا کیفیت طرح است. نوع پژوهش کاربردی و روش پژوهش کیفی از نوع پدیدارشناسی است. جامعه آماری پژوهش، ...



