• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات پیش دبستان و دبستان
    • دوره 2, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات پیش دبستان و دبستان
    • دوره 2, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر آموزش در بستر فضای مجازی بر خلاقیت کودکان پیش از دبستان

    (ندگان)پدیدآور
    کوشکی, فتح الهخسروی, محبوبهعباسی جم, نسرین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    456.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دوران کودکی حساس‌ترین مرحله رشد خلاقیت است و کودکان امروزی اولین نسلی هستند که در فضای مجازی بزرگ می‌شوند. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش در بستر فضای مجازی  بر خلاقیت  کودکان پیش از دبستان انجام شد. پژوهش به روش نیمه آزمایشی در جامعه کودکان پیش از دبستان شهرستان کوهدشت در سال تحصیلی 1397 انجام شد. نمونه‌ی پژوهش 50 نفر بودند که به شیوه نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند و به‌صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزار پژوهش پرسشنامه تصویری خلاقیت تورنس  (فرم B) بود؛ و طرح پژوهش شامل مراحل پیش‌آزمون، آموزش در بستر فضای مجازی و پس‌آزمون بود. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS تحلیل شد که برای بررسی فرضیه‌ی پژوهش و تحلیل داده‌ها از تحلیل کوواریانس با اندازه‌گیری مکرر استفاده شد. نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نشان داد که خلاقیت کودکان پیش از دبستان گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل با ضریب اطمینان (95%) به‌طور معناداری (606/7673F=) افزایش‌یافته است؛ بنابراین فضای مجازی نقش مؤثری در خلاقیت کودکان پیش از دبستان دارد و آموزش در بستر فضای مجازی مناسب، رشد خلاقیت کودکان را به دنبال خواهد داشت.
    کلید واژگان
    فضای مجازی
    خلاقیت
    کودکان پیش از دبستان

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2017-06-22
    1396-04-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری رشته مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
    استادیار رشته مطالعات برنامه درسی دانشگاه علامه طباطبائی
    کارشناسی ارشد رشته مطالعات برنامه درسی دانشگاه شهید رجائی تهران

    شاپا
    2538-2349
    2476-6569
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/soece.2020.35965.1178
    http://soece.atu.ac.ir/article_11818.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437621

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب