بررسی رابطه بین مشارکت والدین درباره پیشرفت تحصیلی دانشآموزان (دختران) در پایه اول ابتدایی
(ندگان)پدیدآور
کریم زاده, عنایتنوروزی, مهدیهخیری نیا, حسینعلیظفری نژاد, عادلنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش بهمنظور بررسی رابطه بین مشارکت والدین درباره پیشرفت تحصیلی دانشآموزان (دختران) در پایه اول ابتدایی شهر (یاسوج)، با روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی انجام گردید. جامعه آماری پژوهش را والدین دانشآموزان دختر مشغول به تحصیل در پایهی اول ابتدایی شهر یاسوج که دارای مدرک تحصیلی فوقدیپلم و بالاتر بودند که طبق آمار اداره آموزشوپرورش شهر یاسوج تعداد آنها (300) نفر بود و از این جامعه آماری تعداد (169) نفر با استفاده از جدول نمونهگیری کرجسی و مورگان با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای بهعنوان نمونه آماری انتخاب و دادههای موردنیاز جمعآوری گردید. روایی پرسشنامه مشارکت والدین توسط متخصصان و اساتید مورد تأیید و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ برابر مجموع متغیرها 76/0 به دست آمد. دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کولموگوروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن)، تجزیهوتحلیل گردید. نتایج بهدستآمده نشان داد بین مشارکت والدین در آگاهی از پیشرفت تحصیلی فرزندانشان در مؤلفههای (نظارت والدین و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، همکاری والدین و فعالیتهای مدرسه، ارتباط بین والدین و معلمان در رفتار و عملکرد دانشآموزان)، رابطه معناداری وجود دارد.
کلید واژگان
والدینمعلمان
مدارس
مشارکت
آموزشوپرورش
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2018-04-211397-02-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسیکارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی
استاد دانشگاه فرهنگیان
شاپا
2538-23492476-6569




