روانشناسي معاصر، دوفصلنامه انجمن روانشناسي ايران
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
- 
مدل ساختاری نقش کنشهای اجرایی بر اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی با میانجیگری افسردگی و اضطراب (انحمن روانشناسی ایران, 2021-11-01)اختلال نارسایی توجه/فزونکنشی همواره با نواقص در زمینهی کنشهای اجرایی و اختلالاتی چون افسردگی و اضطراب به خصوص در دوران بزرگسالی، ارتباط داشته در حالی که نحوهی این ارتباط به طور دقیق مورد بررسی قرار نگرفته است. بنابراین ...
 
- 
بررسی مدل ساختاری ارتباط رفتارهای خودآسیبرسان با ادراک زمان و نقش میانجی افسردگی و خودبخششگری در نوجوانان (انحمن روانشناسی ایران, 2021-11-01)این پژوهش با هدف پیشبینی رفتارهای خودآسیبرسان بر اساس درک زمان، افسردگی و خودبخششگری در نوجوانان انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری شامل تمام دانشآموزان 12 تا 18 سال شهر تهران بود که با استفاده ...
 
- 
تأثیر کتابدرمانی بر مشکلات رفتاری درونیسازی شدهی (اضطراب) و برونسازی شدهی (پرخاشگری) دانشآموزان پسر دورهی دوم ابتدایی منطقه بنارویه لارستان (انحمن روانشناسی ایران, 2021-11-01)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر کتابدرمانی بر مشکلات رفتاری درونیسازیشدهی (اضطراب) و برونسازیشدهی (پرخاشگری) دانشآموزان پسر دورهی دوم ابتدایی است. تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نوع روش، نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون–پسآزمون ...
 
- 
مقایسهی اثربخشی مشاورهی خانواده از راه دور و زوجدرمانی شناختی- رفتاری بر تعارضات خانوادگی و صمیمیت زناشویی در ایام کرونا (انحمن روانشناسی ایران, 2021-11-01)این پژوهش با هدف مقایسهی اثربخشی مداخلات مشاورهی خانواده از راه و زوجدرمانی شناختی- رفتاری دور بر تعارضات خانوادگی، صمیمیت زناشویی و تعارض والد و فرزند در ایام کرونا انجام شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش ...
 
- 
اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری بر آلکسیتایمیا و کاهش پرخاشگری در دانش آموزان مبتلا به اختلال فزون کنشی/بی توجهی(ADHD) (انحمن روانشناسی ایران, 2023-08-01)اختلال فزون کنشی/ بی توجهی، یک اختلال عصبی رشدی است .دانش آموزان با این اختلال، سطح بالایی از مشکلات هیجانی و شناختی را دارند که منجر به افت تحصیلی آنها می شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی بازی درمانی شناختی- رفتاری بر آلکسیتایمیا ...
 
- 
ویژگیهای روانسنجی و ساختار عاملی پرسشنامه رفتار پرخطر، تکانشی و خود مخرب و انگیزشهای عاطفی رفتار پرخطر (انحمن روانشناسی ایران, 2021-11-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگیهای روانسنجی و ساختار عاملی پرسشنامهی رفتار پرخطر، تکانشی و خود مخرب و راه اندازههای عاطفی رفتار پرخطر انجام شد. در یک پژوهش تحلیلی- مقطعی 401 فرد بزرگسال از جمعیت عمومی شهرهای کرمانشاه ...
 
- 
اثربخشی روان درمانی بین فردی بر خودکنترلی و ابراز وجود دانش آموزان دختر دارای رفتارهای خودآسیبرسان (انحمن روانشناسی ایران, 2021-11-01)هدف این پژوهش بررسی اثربخشی روان درمانی بین فردی بر روی خود کنترلی و ابراز وجود دانش آموزان دختر دارای رفتارهای خود آسیبرسان ارجاع داده شده به مرکز مشاورهی ناحیهی ۳ شهر اهواز بود. در این پژوهش چهار دانش آموز با روش ...
 
- 
تدوین و آزمون مدل ارتباط بین طرحوارههای ناسازگار اولیه با خودبیمارانگاری سایبری با نقش واسطهای تنظیمشناختی هیجان (انحمن روانشناسی ایران, 2021-11-01)هدف پژوهش حاضر بررسی مدل ارتباط بین طرحوارههای ناسازگار اولیه با سایبرکندریا با نقش واسطهای تنظیمشناختی هیجان بر دانشجویان بوده است. روش پژوهش از نوع همبستگی است. نمونهی مورد مطالعه 337 نفر بودند که به روش در دسترس به ...
 
- 
اثربخشی رویکرد وجودی _ انسان گرای رولو می بر گرایش به خیانت در مردان خیانت کار: پژوهش مورد منفرد (انحمن روانشناسی ایران, 2021-11-01)هدف این پژوهش بررسی اثربخشی رویکرد وجودی _ انسانگرای می بر گرایش به خیانت در مردان خیانتکار بود. روش پژوهش حاضر، مورد منفرد (طرح B _ A) بود.جامعه آماری پژوهش، مردان درگیر در خیانت زناشویی در شهرستان شاهیندژ در سال 1400 ...
 
- 
ارتقای مشغولیت تحصیلی دانشآموزان در بستر مزوسیستم پوشه کار ابرـ محور (انحمن روانشناسی ایران, 2024-06-01)مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر درگیرکردن والدین در رابطه بین خانه و مدرسه در بستر فناوری پوشه کار ابر- محور بر مشغولیت تحصیلی فرزندانشان انجام شد. در گروه آزمایش پوشه کار تعاملی و در گروه کنترل پوشه کار نمایشی طراحی شد. ...
 
- 
اثربخشی آموزش فرزندپروری باکفایت طرحواره محور بر همدلی مادر و پذیرش والدینی در مادران دارای کودک اختلال نقص توجه و بیشفعالی (انحمن روانشناسی ایران, 2024-06-01)فرزندپروری باکفایت در مورد حفاظت، حمایت، تأمین متعادل و رضایتبخش نیازهای کودک است. این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی آموزش فرزندپروری باکفایت طرحواره محور بر همدلی مادر و پذیرش والدینی در مادران دارای کودک اختلال نقص توجه ...
 
- 
مقایسهی تأثیر درمان وجودی و درمانِ رفتاریِ عقلانی- هیجانی بر معنای زندگی و مدیریت خشم نوجوانان دارای افکار خودکشیگرایانه (انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)تقریباً یک سوم از نوجوانانی که افکار خودکشی دارند در سنین نوجوانی برای خودکشی برنامهریزی میکنند. هدف پژوهش جاری، مقایسهی اثربخشی درمان وجودی و درمان رفتاریِعقلانی- هیجانی بر معنای زندگی و مدیریت خشم دانشآموزان پسر ...
 
- 
رابطهی میان خشم صفت، عدم تعهد اخلاقی، نشخوار خشم و پرخاشگری در دانشآموزان دورهی دوم متوسطه: آزمون یک مدل میانجی تعدیلگر (انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی نشخوار خشم در رابطهی بین خشم صفت و پرخاشگری و نقش تعدیلکنندهی عدم تعهد اخلاقی بود. این پژوهش به صورت همبستگی از نوع تحلیل مسیر و به طور دقیق مدلیابی میانجی تعدیلگر، است. جامعهی آماری ...
 
- 
رابطهی میان افسردگی، اضطراب و تواناییهای شناختی در زنان میانسال: نقش واسطهای ذهن آگاهی (انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)فشار روانی ناشی از چندگانگی نقش زنان در خانواده و جامعه و نیز تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی دوران یائسگی سبب میشود زنان میانسال بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات افسردگی و اضطرابی و به تبع آن کاهش در تواناییهای شناختی ...
 
- 
تمنای بهبود کارکردهای اجرایی و مهارتهای خواندن از جام مراقبه در دانشآموزان: تکنیکهای ذهنآگاهی در مقابل ساهاجایوگا (انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)هدف مطالعهی حاضر ارتقای مهارتهای خواندن از طریق بهبود مکانیسمهای اثرگذار شامل توجه انتخابی و بازداری با استفاده از تکنیکهای ذهنآگاهی و ساهاجایوگا در گروهی از دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی با مشکلات تحصیلی و توجه ...
 
- 
رابطهی میان سرمایهی روانشناختی، انگیزش، خشنودی و عملکرد شغلی در کارکنان دانشگاه: نقش واسطهای عواطف شغلی (انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه میان سرمایهی روانشناختی، انگیزش، خشنودی و عملکرد شغلی با توجه به نقش میانجیگر عواطف شغلی در گروهی از کارکنان دانشگاه است. طرح پژوهش همبستگی از طریق الگویابی معادلات ساختاری است که یک روش ...
 
- 
ارتباط میان ادراک از روابط والدین، سبکهای والدگری و سرزندگی تحصیلی در دختران نوجوان: نقش واسطهای خودکارآمدی عمومی (انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)هدف پژوهش حاضر، ارزیابی برازش مدل ارتباطی ادراک از روابط والدین و سبکهای والدگری با سرزندگی تحصیلی دختران نوجوان به میانجیگری خودکارآمدی عمومی بود. روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش شامل تمام ...
 
- 
تأثیر آموزش سواد هیجانی بر درگیری تحصیلی و نظریه ذهن دختران 9 تا 12 سال (انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش سواد هیجانی بر درگیری تحصیلی و نظریه ذهن دختران 9-12 سال انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون و پسآزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعهی آماری شامل دانشآموزان دختر ...
 
- 
تأثیر آموزش تنظیم هیجان بر انعطافپذیری شناختی و احساس تنهایی در معتادین خود معرف (انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش تنظیم هیجان بر انعطافپذیری شناختی و احساس تنهایی در معتادین انجام گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه بود. جامعهی آماری شامل تمام معتادین خودمعرف به ...
 
- 
بررسی نقش واسطه ای نشانگان وانمودگرایی در رابطه بین خودپنداره تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان (انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)خودکارآمدی تحصیلی یکی از عوامل مهمی است که در موفقیت تحصیلی نقش دارد، بنابراین شناسایی عوامل مؤثر بر آن از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف این پژوهش تعیین نقش واسطهای نشانگان وانمودگرایی در رابطه بین خودپنداره تحصیلی و ...
 



