دوره 9, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی درمان هیجانمحور بر شدت افسردگی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی
(انحمن روانشناسی ایران, 2014-08-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان هیجانمحور بر شدت افسردگی بیماران مبتلا به افسردگی اساسی انجام گرفت. درمان هیجانمحور به عنوان درمانی نو-انسانگرایانه، با تلفیق و روز آمدکردن درمانهای فرد- محور، گشتالت درمانی، و ...
-
تبیین رابطه استرس شغلی با بیگانگی شغلی و رفتارهای انحرافی بر اساس نقش تعدیلکننده اسناد شناختی به علل استرس
(انحمن روانشناسی ایران, 2014-08-01)با توجه به نقش بالقوه شناخت در رفتارها و احساسات انسان، این پژوهش با هدف بررسی نقش اسناد شناختی استرس در پیوند میان استرس شغلی با بیگانگی شغلی و رفتارهای انحرافی اجرا شد. تعداد 168 نفر از کارکنان یک سازمان صنعتی در این ...
-
آزمون تغییرناپذیری عاملی نسخه فارسی فهرست عواطف مثبت و منفی در دو جنس
(انحمن روانشناسی ایران, 2014-08-01)هدف مطالعه حاضر آزمون تغییرناپذیری عاملی نسخه فارسی فهرست عواطف مثبت و منفی در دانشجویان دختر و پسر بود. 371 دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی (183 مرد و 188 زن) نسخه فارسی فهرست عواطف مثبت و منفی (PANAS) را کامل کردند. ابتدا، ...
-
مقایسه مدل زوج درمانگری تلفیقی مبتنی بر خود تنظیمگری- دلبستگی با مدل غنی-سازی زناشویی انریچ در افزایش رضایت زناشویی و بهزیستی روانشناختی زوجین
(انحمن روانشناسی ایران, 2014-08-01)پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی مدل زوج درمانگری تلفیقی مبتنی بر خود تنظیمگری- دلبستگی و برنامه غنی سازی زناشویی انریچ بر رضایت زناشویی و بهزیستی روانشناختی زوجین انجام شده است. برای این منظور، از میان زوجین مراجعه کننده ...
-
نقش تعدیلکننده تعهد دینی در رابطه بین سبکهای دلبستگی ناایمن و صمیمیت زناشویی
(انحمن روانشناسی ایران, 2014-08-01)سبک های دلبستگی زوجین چه نقشی را در رضایت زناشویی ایفا می-کنند؟ نقش تعهد دینی در افزایش یا کاهش رضایت زناشویی چیست؟ پژوهش حاضر در صدد پاسخ به این پرسش، نقش تعدیلکننده تعهد دینی در رابطه بین سبکهای دلبستگی اجتنابی و اضطرابی ...
-
اثر تعاملی نوع آگهی و محیط تصمیمگیری بر مدل ذهنی مصرف کننده با توجه به حساسیت به قیمت و اندازه مجموعه مورد نظر
(انحمن روانشناسی ایران, 2014-08-01)کشسانی قیمت شاخصی از حساسیت به قیمت کالا است و مبانی روانشناختی آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است. برخی از دانشمندان در روانشناسی مصرفکننده نشان داده اند که آگهی، حساسیت به قیمت را کاهش میدهد درحالی که دیگران رابطه مثبتی ...
-
رابطه میان مدل شخصیتی هگزاکو، دینداری و بهزیستی فاعلی در دانشجویان ایرانی و لهستانی
(انحمن روانشناسی ایران, 2014-08-01)جامعیت مدل پنج عاملی شخصیت هماره مورد تردید بوده است. اخیرا پژوهشهای واژگانی و آماری در زبانها و فرهنگهای مختلف نشان داده است که یک مدل شش عاملی میتواند به خوبی ساختار شخصیت را تبیین کند. این شش عامل در مدل هگزاکو گرد ...
-
رابطه ناگویی هیجانی و مشکلات بین شخصی: نقش تعدیلکننده سبک های دلبستگی
(انحمن روانشناسی ایران, 2014-08-01)در این پژوهش نقش تعدیلکننده سبکهای دلبستگی در رابطه بین ناگویی هیجانی و مشکلات بین شخصی در یک نمونه دانشآموزی مورد بررسی قرار گرفت. چهار صد و چهل و سه دانش آموز دبیرستانی (213 پسر، 230 دختر) مشغول به تحصیل در مدارس شهر ...



