جامعه فرهنگ رسانه

ارسال های اخیر

  • فمینیسم عامه‌پسند در اینستاگرام: تحلیل محتوای متون کنش‌گران ایرانی حوزه زنان 

    شمسی, میترا؛ راودراد, اعظم (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-05-22)
    این پژوهش به جستجوی ردِ پای «فمینیسم عامه‌پسند» در محتواهای به‎اشتراک‎گذاشته‎شده از سوی کنشگران ایرانی حوزه زنان در بستر رسانه‌های اجتماعی می‌پردازد. به این منظور، به تحلیل کیفی محتوای نمونه‌های استخراج‌‎شده از حساب‎ کاربری ...

  • فرهنگ، سیاست و رسانه 

    زمانی مقدم, مسعود؛ حق ندری, ایرج (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    ابعاد فرهنگی سیاست در راستای دیگر انواع منابعی که کنشگران سیاسی به‌طور گسترده به آن وابسته‌اند (مثل پول، ارتباط عمومی و دسترسی به رسانه‌ها یا دسترسی به بروکراسی دولتی) عمل می‌کنند. آن‌هایی که به منابع رسانه‌ای دسترسی بیشتری ...

  • نحوه پوشش اخبار ازدواج و طلاق در مطبوعات ایران (مطالعه موردی: کیهان، شرق، ایران، همشهری) 

    تقی آبادی, مسعود؛ پویا, سیما (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    یکی از موضوعاتی که ذهن محققین و اکثر اقشار جامعه را مشغول کرده است؛ مسئله کاهش ازدواج و افزایش طلاق در ایران است. با توجه به اهمیت رسانه‌ها همچون مطبوعات در پوشش مشکلات جامعه، این تحقیق درصدد بررسی نحوه پوشش و بازتاب اخبار ...

  • بررسی نقش رسانه های اجتماعی بر پایداری اجتماعی شهر تهران (مطالعه موردی منطقه 19 شهر تهران) 

    رکعتی, مهدی (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    پایداری اجتماعی یکی از مفاهیم مرتبط با توسعه پایدار است که از دهه 1960 به بعد در برنامه‌های توسعه کشورهای مختلف وارد شد اما به دلیل عدم اجماع بر سر مؤلفه ها و جایگاه آن در میان سایر اجزاء توسعه پایدار در عمل به گونه‌های ...

  • تحلیل رقابت بین رادیو و تلویزیون و رسانه‌های شبکه‌ای 

    دانش آشتیانی, نغمه (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    مقاله «تحلیل رقابت بین رادیو و تلویزیون و رسانه‌های شبکه‌ای» درباره رابطه رقابتی بین رسانه‌های شبکه ای و رسانه‌های سنتی است که از بین آنها رادیو و تلویزیون به نمایندگی آورده شده‌اند.مقاله اول به تجزیه و تحلیل مزایا و معایب ...

  • بررسی نقش رسانه ها درشکل گیری و گسترش فرهنگ سازمانی(مطالعه موردی: شرکت مخابرات استان مازندران) 

    متانی, مهرداد؛ گرزین, محمدرضا (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    هدف اساسی این پژوهش، مطالعه نقش رسانه ها درشکل گیری و گسترش فرهنگ سازمانی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان شرکت مخابرات استان مازندران در سال 96 است . تعداد آزمودنی ها 219 نفر از جامعه مذکور بوده ، که به روش ...

  • محدودیت‌های حقوقی حاکم بر بازی‌های ویدیویی 

    صیادی, صادق (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    در عصر حاضر، بازی‌های ویدیویی صرفاً ابزاری برای سرگرمی و تفریح نبوده بلکه به دلیل اهمیت آن در اقتصاد، فرهنگ و پیشرفت فناوری، یکی از شگفت‌انگیزترین صنایع محسوب می‌شوند. این نوع از بازی‌ها در حال تبدیل‌شدن به بخشی جدایی‌ناپذیر ...

  • اثر تبلیغات افراد مشهور بر دل‌بستگی دنبال‌کننده‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تأکید بر اهمیت رسانه 

    شیرمحمدی, یزدان؛ برهانی, محبوبه (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    بازاریابی تاثیرگذار که شیوه ای از بازاریابی در بستر شبکه‌های اجتماعی است که شامل پیشنهاد و معرفی محصول و خدمات توسط افراد تاثیر گذار است, به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های بازاریابی دیجیتال خرده فروشان تبدیل شده است ...

  • بهبود قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی در سازمان‌ها در طول فرایند نوآوری 

    برقی, فریده (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    شرکت‌ها برای ایجاد بسترهای نوآوری در کسب‌و‌کار خود از شبکه‌ها و رسانه‌‌های اجتماعی، استفاده‌های بسیاری می‌کنند. اما راهکارهای استراتژیک برای نیل به این هدف، به عنوان راهنمایی جامع در دسترس نیست.در این مقاله چارچوبی برای ...

  • کارکرد مراکز دعانویسی: تفحصی در دینداری عامیانه 

    سوری, نرگس (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    این پژوهش به بررسی مراکز دعانویسی به عنوان یکی از اشکال و بازنمودهای دین عامیانه در شهر نهاوند پرداخته است. هدف اصلی تحقیق تبیین کارکرد مراکز دعانویسی در جامعه‌ی کنونی ایران است. بدین منظور باورها و مناسکی که کنشگران میدان ...

  • مولفه‌های سواد آب از منظر مدیران و روزنامه‌نگاران؛ مطالعه موردی سیلاب 98 در خوزستان 

    خانیکی, هادی؛ وائلی زاده, نادره؛ زندرضوی, سیده بهار (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    «سواد آب» یکی از راهکارهای ارتقای آگاهی‌های عمومی در زمینه مسائل مرتبط با آب است. از آنجایی که ارتباطات بحران و ارتباطات خطر می‌توانند در مدیریت بحران نقش اساسی ایفا کنند، این پژوهش ضمن تلاش در معرفی بیشتر «سواد آب» سعی ...

  • پژوهش بوردیو در زمینۀ ادبیات: زمینه‎ها، سهم‌ها و نگرش‌ها 

    حسن‌پور, آرش (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)
    مقولۀ ادبیات در آثار بوردیو ، جایگاه بسیار مهمی به خود اختصاص داده است: مفهوم میدان او برای اولین بار ‏دربارۀ ادبیات به‌کار رفت. در حالی‌که جامع‌ترین و نظام‌مندترین، نظریۀ پردازی‌‎اش دربارۀ مفهوم میدان در کتاب ‏قواعد هنر ...

  • بدن به مثابه یک سامانه کاربست تحلیل گفتمان سامانه‌ای زیگفرید یاگر در مطالعه‌ی گفتمانی بدن 

    حسنپور, آرش؛ ربانی, علی (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    در این مطالعه با توجه به اهمیت حوزه‌ی بدن و برجسته‌سازی مفهوم بدن (اجتماعی) در حیات اجتماعی و مطالعات علوم اجتماعی تلاش شده است تا با روشی توصیفی تحلیلی و گردآوری اطلاعات به‌صورت اسنادی و کتابخانه‌ای و استفاده از رویکرد ...

  • نقش روابط عمومی در تحقق دانشگاه دارای رسالت مسئولیت اجتماعی 

    عبادی, خدیجه؛ عباس زاده, محمد؛ صمدی, مهران (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)
    ویژگی ذاتی دانشگاه نسل چهارم تحقق توسعه محلی و منطقه‌ای و اهتمام به ارتقای محیط پیرامون است. پژوهش حاضر با چنین نگرشی به مطالعه عوامل تحقق دانشگاه نسل چهارم از منظر روابط عمومی می پردازد. جهت دستیابی به این هدف از روش کیفی ...

  • بررسی عوامل فرهنگی و جامعه شناختی بروز پدیده حیوان آزاری 

    فولادیان, مجید؛ جامی, نجمه؛ کلاهی, مهدی (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی زمینه‌ها و بسترهای محرک حیوان آزاری صورت پذیرفت. حیوان آزاری از مصادیق بارز کنش‌های انحرافی در جامعه می‌باشد. در کشورهای توسعه‏یافته به دلیل اهمیت فرهنگ و اخلاق زیست محیطی بر داشتن جامعه‌ای سالم ...

  • کرونا و افزایش درگیری و تعارض در خانواده‌؟! 

    اکبری, یونس؛ حاتمی, علی (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)
    در دوران قرنطینه کرونا بر اساس گزارش‌های درج شده در خبرگزارهای مختلف آمار اختلاف بین زوجین افزایش یافته است. از زوایه دید رویکرد ارزشها در جامعه شناسی دو منظر برای تبیین بروز درگیری و اختلاف بین زوجین وجود که یکی بر تضاد ...

  • میزان تاثیر بیلبوردهای تبلیغاتی بر مشارکت اجتماعی (مورد مطالعه سازمان اوقاف و امور خیریه) 

    مرتضوی امامی زواره, سیدعلی؛ الیکی, فهیمه (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)
    هدف ازپژوهش حاضربررسی میزان تأثیر بیلبوردهای تبلیغاتی برمشارکت اجتماعی مردم می‌باشد.پژوهش از لحاظ روش پیمایشی واز نوع توصیفی-همبستگی میباشد. جامعه آماری کلیه مردم ساکن شهر تهران بالای 18 سال است. حجم نمونه ازحدود ۸٬۶۹۳٬۷۰۶ ...

  • بررسی رابطه‌ی بین مصرف رسانه‌‌ای با سرمایه‌ی اجتماعی؛ مورد مطالعه: جمعیت فعال (15 تا 64 ساله) استان همدان 

    گودرزی, سعید (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)
    چکیدهامروزه در کنار سرمایه‌ی انسانی و اقتصادی، سرمایه‌ی دیگری به نام سرمایه‌ی اجتماعی مطرح است و گسترش روش‌ها و راهکارهای حفظ و نگهداری و یا تقویت آن مورد توجه صاحب نظران و دانشمندانی چون کلمن، پاتنام، بوردیو، فوکویاما، ...

  • رابطه استفاده از شبکه‌های اجتماعی با سلامت روان دانش‌آموزان دختر دوره دوم متوسطه 

    جعفری, علی (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)
    شبکه‌های اجتماعی مجازی، نسل جدیدی از وب‌سایت‌های اینترنتی هستند. که نوجوآنان و جوآنان به خاطر داشتن روحیّه تنوع‌طلبی، خلاقیت، گرایش به برقراری ارتباط با دیگران، حس کنجکاوی و علاقه به داشتن زندگی متفاوت به عضویت در شبکه‌های ...

  • تاثیر پیش فرض ها بر فهم از نگاه گادامر و نقش آن در زندگی روزمره انسان 

    حسینی, علی؛ خرمی, جهانبخش (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)
    هرمنوتیک علمی است که قدمتی به درازای تاریخ بشریت دارد، چرا که با فهم و تفسیر و قضاوت در زندگی روزمره انسانها جاری است. پیش فرض ها که همان دانسته ها و تجربه ها و زیست جهان انسانها از گذشته تا حال است یکی از ارکان اصلی در ...

View more