جامعه فرهنگ رسانه
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
- 
فمینیسم عامهپسند در اینستاگرام: تحلیل محتوای متون کنشگران ایرانی حوزه زنان (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-05-22)این پژوهش به جستجوی ردِ پای «فمینیسم عامهپسند» در محتواهای بهاشتراکگذاشتهشده از سوی کنشگران ایرانی حوزه زنان در بستر رسانههای اجتماعی میپردازد. به این منظور، به تحلیل کیفی محتوای نمونههای استخراجشده از حساب کاربری ...
 
- 
نحوه پوشش اخبار ازدواج و طلاق در مطبوعات ایران (مطالعه موردی: کیهان، شرق، ایران، همشهری) (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)یکی از موضوعاتی که ذهن محققین و اکثر اقشار جامعه را مشغول کرده است؛ مسئله کاهش ازدواج و افزایش طلاق در ایران است. با توجه به اهمیت رسانهها همچون مطبوعات در پوشش مشکلات جامعه، این تحقیق درصدد بررسی نحوه پوشش و بازتاب اخبار ...
 
- 
بهبود قابلیتهای شبکههای اجتماعی در سازمانها در طول فرایند نوآوری (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)شرکتها برای ایجاد بسترهای نوآوری در کسبوکار خود از شبکهها و رسانههای اجتماعی، استفادههای بسیاری میکنند. اما راهکارهای استراتژیک برای نیل به این هدف، به عنوان راهنمایی جامع در دسترس نیست.در این مقاله چارچوبی برای ...
 
- 
اثر تبلیغات افراد مشهور بر دلبستگی دنبالکنندهها در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تأکید بر اهمیت رسانه (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)بازاریابی تاثیرگذار که شیوه ای از بازاریابی در بستر شبکههای اجتماعی است که شامل پیشنهاد و معرفی محصول و خدمات توسط افراد تاثیر گذار است, به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های بازاریابی دیجیتال خرده فروشان تبدیل شده است ...
 
- 
کارکرد مراکز دعانویسی: تفحصی در دینداری عامیانه (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)این پژوهش به بررسی مراکز دعانویسی به عنوان یکی از اشکال و بازنمودهای دین عامیانه در شهر نهاوند پرداخته است. هدف اصلی تحقیق تبیین کارکرد مراکز دعانویسی در جامعهی کنونی ایران است. بدین منظور باورها و مناسکی که کنشگران میدان ...
 
- 
بررسی نقش رسانه ها درشکل گیری و گسترش فرهنگ سازمانی(مطالعه موردی: شرکت مخابرات استان مازندران) (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)هدف اساسی این پژوهش، مطالعه نقش رسانه ها درشکل گیری و گسترش فرهنگ سازمانی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان شرکت مخابرات استان مازندران در سال 96 است . تعداد آزمودنی ها 219 نفر از جامعه مذکور بوده ، که به روش ...
 
- 
مولفههای سواد آب از منظر مدیران و روزنامهنگاران؛ مطالعه موردی سیلاب 98 در خوزستان (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)«سواد آب» یکی از راهکارهای ارتقای آگاهیهای عمومی در زمینه مسائل مرتبط با آب است. از آنجایی که ارتباطات بحران و ارتباطات خطر میتوانند در مدیریت بحران نقش اساسی ایفا کنند، این پژوهش ضمن تلاش در معرفی بیشتر «سواد آب» سعی ...
 
- 
نقش روابط عمومی در تحقق دانشگاه دارای رسالت مسئولیت اجتماعی (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)ویژگی ذاتی دانشگاه نسل چهارم تحقق توسعه محلی و منطقهای و اهتمام به ارتقای محیط پیرامون است. پژوهش حاضر با چنین نگرشی به مطالعه عوامل تحقق دانشگاه نسل چهارم از منظر روابط عمومی می پردازد. جهت دستیابی به این هدف از روش کیفی ...
 
- 
پژوهش بوردیو در زمینۀ ادبیات: زمینهها، سهمها و نگرشها (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)مقولۀ ادبیات در آثار بوردیو ، جایگاه بسیار مهمی به خود اختصاص داده است: مفهوم میدان او برای اولین بار دربارۀ ادبیات بهکار رفت. در حالیکه جامعترین و نظاممندترین، نظریۀ پردازیاش دربارۀ مفهوم میدان در کتاب قواعد هنر ...
 
- 
بدن به مثابه یک سامانه کاربست تحلیل گفتمان سامانهای زیگفرید یاگر در مطالعهی گفتمانی بدن (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)در این مطالعه با توجه به اهمیت حوزهی بدن و برجستهسازی مفهوم بدن (اجتماعی) در حیات اجتماعی و مطالعات علوم اجتماعی تلاش شده است تا با روشی توصیفی تحلیلی و گردآوری اطلاعات بهصورت اسنادی و کتابخانهای و استفاده از رویکرد ...
 
- 
بررسی رابطهی بین مصرف رسانهای با سرمایهی اجتماعی؛ مورد مطالعه: جمعیت فعال (15 تا 64 ساله) استان همدان (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)چکیدهامروزه در کنار سرمایهی انسانی و اقتصادی، سرمایهی دیگری به نام سرمایهی اجتماعی مطرح است و گسترش روشها و راهکارهای حفظ و نگهداری و یا تقویت آن مورد توجه صاحب نظران و دانشمندانی چون کلمن، پاتنام، بوردیو، فوکویاما، ...
 
- 
میزان تاثیر بیلبوردهای تبلیغاتی بر مشارکت اجتماعی (مورد مطالعه سازمان اوقاف و امور خیریه) (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)هدف ازپژوهش حاضربررسی میزان تأثیر بیلبوردهای تبلیغاتی برمشارکت اجتماعی مردم میباشد.پژوهش از لحاظ روش پیمایشی واز نوع توصیفی-همبستگی میباشد. جامعه آماری کلیه مردم ساکن شهر تهران بالای 18 سال است. حجم نمونه ازحدود ۸٬۶۹۳٬۷۰۶ ...
 
- 
بررسی عوامل فرهنگی و جامعه شناختی بروز پدیده حیوان آزاری (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)پژوهش حاضر با هدف شناسایی زمینهها و بسترهای محرک حیوان آزاری صورت پذیرفت. حیوان آزاری از مصادیق بارز کنشهای انحرافی در جامعه میباشد. در کشورهای توسعهیافته به دلیل اهمیت فرهنگ و اخلاق زیست محیطی بر داشتن جامعهای سالم ...
 
- 
رابطه استفاده از شبکههای اجتماعی با سلامت روان دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)شبکههای اجتماعی مجازی، نسل جدیدی از وبسایتهای اینترنتی هستند. که نوجوآنان و جوآنان به خاطر داشتن روحیّه تنوعطلبی، خلاقیت، گرایش به برقراری ارتباط با دیگران، حس کنجکاوی و علاقه به داشتن زندگی متفاوت به عضویت در شبکههای ...
 
- 
تاثیر پیش فرض ها بر فهم از نگاه گادامر و نقش آن در زندگی روزمره انسان (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)هرمنوتیک علمی است که قدمتی به درازای تاریخ بشریت دارد، چرا که با فهم و تفسیر و قضاوت در زندگی روزمره انسانها جاری است. پیش فرض ها که همان دانسته ها و تجربه ها و زیست جهان انسانها از گذشته تا حال است یکی از ارکان اصلی در ...
 
- 
طراحی مدل کیفی الگوی مصرف رسانه ای بر سبکزندگی خانواده ایرانی (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)تأثیر رسانهها بر واقعیتهای اجتماعی، امری پذیرفته شده است و با توجه به افزایش کمی و تأثیر کیفی رسانهها، شناخت تأثیر مصرف رسانهای بر سبک زندگی، به عنوان یکی از محوریترین مباحث حوزه سبک زندگی، بیش از گذشته اهمیت مییابد. ...
 
- 
هواداری جهان-محلی: تحلیل صفحات هواداری ایرانی از سلبریتیهای ورزشی جهانی در اینستاگرام (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)این پژوهش به منظور فهم بهتر فرهنگ هواداری از چهرههای مشهور جهانی در میان هواداران ایرانی آنها انجام شده است. بهمنظور تحدید موضوع، بر نگرشهای صاحبان صفحات ایرانی هواداری از دو سلبریتی فوتبالیست جهانی (رونالدو و مسی) در ...
 
- 
تکنولوژیهای نوین ارتباطی و خانواده: بررسی رابطه استفاده از رسانه های نوین و روابط والد-فرزندی در بین دانش آموزان دبیرستانی شهر شیراز (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)بخشی از چالشهای خانواده معاصر به رابطه بین والدین و فرزندان مربوط است و تعامل اعضا خانواده امروزه بیش از هر زمان دیگری از رسانهها و بهطور خاص تکنولوژیهای نوین ارتباطی متاثر شده است. تحقیق حاضر کوششی در جهت شناختِ تاثیر ...
 
- 
رسانههای جهانی و هویت فرهنگی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه کاشان) (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)امروزه جهانیشدن رسانهها علاوه بر فرصتهای ویژهای که برای جوامع فراهم نموده، بر پیچیدگی و فشردگی ارتباطات میان فردی و میان فرهنگی افزوده و تغییراتی را در فرهنگ زندگی افراد جامعه و هویت آنان موجب شده است. از آنجا که وجه ...
 
- 
برساخت انگارۀ هنر دینی معاصر در مجلات تخصصی هنر دینی (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-11-22)در ایران پس از انقلاب اسلامی؛ مطبوعات هنری، بخشی از جریان اندیشهورزی تخصصی هنر را برعهده گرفتند. هنر دینی معاصر نیز موضوع اصلی برخی مجلاتی بود که درصدد برساخت مفاهیم ثانویهای از مفهوم هنر دینی بودند. این مقاله با توجه ...
 



