نقش روابط عمومی در تحقق دانشگاه دارای رسالت مسئولیت اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
عبادی, خدیجهعباس زاده, محمدصمدی, مهران
نوع مدرک
Textعلمی ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ویژگی ذاتی دانشگاه نسل چهارم تحقق توسعه محلی و منطقهای و اهتمام به ارتقای محیط پیرامون است. پژوهش حاضر با چنین نگرشی به مطالعه عوامل تحقق دانشگاه نسل چهارم از منظر روابط عمومی می پردازد. جهت دستیابی به این هدف از روش کیفی استفاده و در راستای جمع-آوری اطلاعات مصاحبه عمقی نیمهساختاریافته بکار گرفته شد. جهت تحلیل دادههای از روش تحلیل مضمون (تماتیک) استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش دانش آموختگان آموزش عالی، استادان دانشگاه در تخصص های مدیریت آموزش عالی، علوم ارتباطات اجتماعی، علوم تربیتی، جامعهشناسی، مدیریت رسانه، معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاهها بود که به صورت هدفمند 18 نفر از میان آنان انتخاب شد. یافتههای پژوهش حاضر نشان داد که که روابط عمومی بهعنوان یک محرک کارآمد میتواند سطح توسعه دانشگاه را تحت تأثیر قرار دهد و یک روابط عمومی کارآمد می تواند به تحقق دانشگاه نسل چهارم یاری رساند. به اعتقاد مصاحبهشوندگان، روابط عمومی پویا به دلیل مفهومسازی فرهنگی، ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، برندسازی، مدیریت ارتباطات، تعریف و تغییر محیط تسهیل ارتباطات و ایجاد بسترهای ارتباطی، نقش مهمی در تحقق دانشگاه نسل چهارم در ایران دارد.
کلید واژگان
دانشگاه نسل چهارمروابط عمومی
تحلیل تماتیک
مسئولیت اجتماعی
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2022-02-201400-12-01
ناشر
انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز (نویسنده مسئول)،استاد گروه علوم ارتباطات دانشگاه تبریز
استادیار گروه علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز



