مرور جامعه فرهنگ رسانه بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 142
-
ابعاد سیاسی فرهنگ در ایران داستان انسانشناسی با طعم تاریخ و قدرت
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2017-05-22)بهعنوان یک تحصیلکرده در دانشگاههای ایران همیشه نوع نگاه، بینش، روششناسی و مسئلهمندی کارهای ایرانیانی که رسالهشان را در دانشگاههای شناخته شده خارج از کشور نوشتهاند، برایم جذاب است. مقایسه دستاوردهای علمی در فضاهای ...
-
اثر تبلیغات افراد مشهور بر دلبستگی دنبالکنندهها در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تأکید بر اهمیت رسانه
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)بازاریابی تاثیرگذار که شیوه ای از بازاریابی در بستر شبکههای اجتماعی است که شامل پیشنهاد و معرفی محصول و خدمات توسط افراد تاثیر گذار است, به بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های بازاریابی دیجیتال خرده فروشان تبدیل شده است ...
-
اثرات رسانهها با تأکید بر اینترنت بر هویت نوجوانان
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2016-11-21)در این مقاله اثرات رسانه ها ، بویژه اینترنت بر هویت نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت. سوال اساسی در این تحقیق آن بود که با توجه به آن که نوجوانان امروزی نسبت به گذشته وقت بسیار زیادی از خود را صرف اینترنت می کنند و در دنیایی ...
-
اثرات گرایش هنرمندان به اینستاگرام به مثابه ی یک گالری
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2018-08-23)رشد شبکه های اجتماعی به دنبال تکنولوژی وب 2.0 امروزه تغییرات زیادی را در زندگی ساکنان زمین ایجاد کرده است. اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی و پرمخاطب در کشور ماست که مبتنی بر اشتراک گذاری عکس ...
-
احساس تنهایی، اعتیاد به اینترنت و جنسیت (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه های مرکز استان گلستان)
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2019-01-21)احساس تنهایی نارسایی و ضعف محسوس در روابط بین فردی است، که به نارضایتی از روابط اجتماعی منجر میشود. جنسیت، نقش تعیین کنندهای در میزان احساس تنهایی و اعتیاد به اینترنت داشته و در مطالعات مرتبط با رسانهها، مورد استفاده ...
-
ارائه الگوی همگرایی رسانه ها در شیوه ارائه پیام های تبلیغاتی با رویکرد جذب مخاطب بر مبنای نظریه پردازی داده بنیاد
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2020-11-21)هدف از انجام این پژوهش این است که ، امروزه ابزارها و رسانه های سنتی از جمله روزنامه ها ، مجلات ، رادیو ، تلویزیون و بیلبردها با روش های قدیمی به تنهایی جهت ارائه پیام های تبلیغاتی ، جذابیت زیادی برای مخاطبان ایجاد نمی کنند ...
-
ارتباط بین کودک و رسانه تلویزیون از دیدگاه روانشناختی و اجتماعی
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2020-08-22)در قرن بیستم؛ حوزه ارتباطات و تکنولوژی های وابسته به آن مانند بسیاری از حوزههای دیگر دستخوش تغییر و تحولات گستردهای شده است. در سالهای اخیر محققان صحبت از انفجار اطلاعات، انقلاب تکنولوژی ارتباطی و یا عصر رسانههای الکترونیک ...
-
ارتباطات، فرهنگ و توسعه؛ مروری بر آراء توسعهای دکتر علی اسدی
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2021-08-23)علی اسدی از متفکرین و صاحبنظران علوم اجتماعی و ارتباطات است که ایران پیش و پس از انقلاب اسلامی را تجربه و مطالعه کرده است. در آثار به جا مانده از پنجاه و شش سال زندگی او میتوان منظومه فکریِ قابل توجهی را درباره توسعه ایران ...
-
از هویت تا هویت ملّی: مقدمهای بر درک نظری هویت ملّی و ناسیونالیسم بهمثابه گفتمان
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2019-01-21)چگونه میتوان ناسیونالیسم را بهمثابه گفتمان مطالعه کرد؟ نخستین گام در فهم نظری ناسیونالیسم چیست؟ مسئله محوری مقاله حاضر این دو پرسش است. در راستای پاسخ به این پرسشها، نوشتار پیشرو سعی دارد در راه درک گفتمانی ناسیونالیسم ...
-
انتخاب والدینی و مدرسه ابتدایی روستایی: سبک زندگی، محل و وفاداری
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2017-05-22)این مقاله به بررسی جغرافیایِ انتخابِ والدینی در یک منطقه روستایی میپردازد و نشان میدهد که چگونه گروهی از والدین از طریق فرآیند انتخاب مدرسه ابتدایی، راه و روش خودشان را انتقال میدهند. در این مقاله از دادههای مردمنگارانهای ...
-
آزادی بیان و رسانهها در زمان ابهام
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2019-05-22)«یکی از حقوق مهم در یک جامعه آزاد، نهایتاً امکان مشارکت آزادانه در بهبود وضع جامعه و رفاه آن است. اگرچه اگر این اتفاق بیفتد باید تمام بخشهای دولت برای همه شناختهشده باشد و این امکان فراهم باشد تا ...
-
آیا فرهنگ ایران امروز سکوالار است؟ منظر انسان شناسی شناختی
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2016-10-22)این مقاله به معرفی و تحلیل دین از منظر "انسان شناسی شناختی" می پردازد و به دنبال پاسخ به این پرسش کلیدی است که "وضعیت دین در جامعه امروز ایران چگونه است؟". برای این امر، مفهوم سکوالر شدن، مورد توجه قرار گرفته و تالش شده ...
-
آیندهی ویدیوی اخبار آنلاین
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2018-08-23)چند سال اخیر شاهد انفجار ویدیو آنلاین بودهایم که با پیشرفتهای فنی به وجود آمدهاند ، و از قالبهای ارائهای مانند فیسبوک شروع کردهاند و از طریق شرکتهای رسانهای در شکلهای داستانی{داستان ...
-
بازارهای سنتی و مال ها در خاورمیانه با تاکید بر ایران
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2019-11-22)در این نوشتار سعی کردهایم به بررسی این موضوع بپردازیم که در خاورمیانه و بهطور مشخصتر در ایران، بازارها و مالها چه نوع نسبت و رابطهای با یکدیگر برقرار میکنند. روش ما اسنادی یا کتابخانهای ...
-
بازتاب انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران در مطبوعات ( تحلیل محتوای دو روزنامه کیهان و شرق در فاصله 15 اردیبهشت تا 29 اردیبهشت 1396)
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2019-01-21)این تحقیق با هدف شناخت چگونگی بازتاب انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران در دو روزنامه شرق و کیهان انجام شده است. قلمرو زمانی پژوهش حاضر دو هفته منتهی به کارزار انتخاباتی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ...
-
بازنمایی زلزله کرمانشاه در کانالهای تلگرامی دو خبرگزاری فارس و ایرنا
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2019-05-22)این پژوهش باهدف شناخت و مقایسه ساختار، محتوا و نحوه جهتگیری اخبار زلزله کرمانشاه در کانالهای تلگرام دو خبرگزاری فارس و ایرنا، صورت گرفت. جمعیت آماری این پژوهش را کلیه اخبار مربوط به زلزله در این دو خبرگزاری در فاصله زمانی ...
-
بدن به مثابه یک سامانه کاربست تحلیل گفتمان سامانهای زیگفرید یاگر در مطالعهی گفتمانی بدن
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2018-03-21)در این مطالعه با توجه به اهمیت حوزهی بدن و برجستهسازی مفهوم بدن (اجتماعی) در حیات اجتماعی و مطالعات علوم اجتماعی تلاش شده است تا با روشی توصیفی تحلیلی و گردآوری اطلاعات بهصورت اسنادی و کتابخانهای و استفاده از ...
-
بدن به مثابه یک سامانه کاربست تحلیل گفتمان سامانهای زیگفرید یاگر در مطالعهی گفتمانی بدن
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2022-02-20)در این مطالعه با توجه به اهمیت حوزهی بدن و برجستهسازی مفهوم بدن (اجتماعی) در حیات اجتماعی و مطالعات علوم اجتماعی تلاش شده است تا با روشی توصیفی تحلیلی و گردآوری اطلاعات بهصورت اسنادی و کتابخانهای و استفاده از رویکرد ...
-
بررسی ابعاد حضور زنان در اجتماع و راهکارهای رسیدن به فرهنگ مطلوب: (مطالعه ای با رویکرد مهندسی فرهنگی)
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2018-03-21)امروزه حضور زنان در عرصه های اجتماعی و عمومی به واسطه نوگرایی افزون تر شده است؛ اما فرهنگ پدیده ای پویا است و امری ثابت و لایتغیر نیست، می توان با شناخت الگوهای تحول فرهنگ، در جهت مدیریت و ...
-
بررسی آسیبها و چالشهای آموزش سواد رسانهای در مدارس
(انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2020-02-20)رسانه ها نقش بسیار مهمی در شکل دهی به فرهنگ، ارزش ها و اعتقادات افراد جامعه دارند. در عصر جدید با ظهور ماهواره ، اینترنت و شبکه های اجتماعی مجازی، جامعه و بویژه نوجوانان و جوانان بیشتر در معرض هجوم پیام های رسانه ای قرار ...



