دوره 9, شماره 35

 

ارسال های اخیر

  • ارتباط بین کودک و رسانه تلویزیون از دیدگاه روان‌شناختی و اجتماعی 

    صادقی نیا, سارا (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2020-08-22)
    در قرن بیستم؛ حوزه ارتباطات و تکنولوژی های وابسته به آن مانند بسیاری از حوزه‌های دیگر دستخوش تغییر و تحولات گسترده‌ای شده است. در سالهای اخیر محققان صحبت از انفجار اطلاعات، انقلاب تکنولوژی ارتباطی و یا عصر رسانه‌های الکترونیک ...

  • چارچوبی برای پژوهش پیرامون کودکان و رسانه‎ های نوین 

    نوری راد, فاطمه (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2020-08-22)
    رسانه‏ای شدنِ بیش از پیش فرهنگ کودکی ضرورت توجه جدی به پژوهش در این حوزه را می‎طلبد. مطالعه نسبت بین کودک و رسانه موضوعی بین رشته‎ای است که باید مقولات بسیاری را مدنظر قرار دهد. در این مقاله با رویکرد توصیفی تحلیلی به معرفی ...

  • جامعه‌ی کارتونی: کاربرد انیمیشن سیمپسون‌ها برای آموزش و فراگیری جامعه‌شناسی 

    حسنپور, آرش (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2020-08-22)
    ما در این مقاله منبع ویدئویی شگفت‌انگیزی را معرفی می‌کنیم که می‌تواند به افزایش تجربه یادگیری دانشجویان لیسانس کمک کند. مجموعه انیمیشن تلویزیونی سیمپسون‌ها می‌تواند به‌صورت عملی، ابزاری کارآمد برای تشریح مضامین جامعه‌شناسانه ...

  • تفاوت میان خود واقعی و خود نمایشی در بین کاربران اینستاگرام 

    فولادیان, مجید؛ رفیع زاده اردبیلی, گلناز؛ قندایی, منصوره؛ شارکیان, هانیه (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2020-08-22)
    چنین بنظر می رسد که در جامعه ی حاضر تصویر جایگاهی محوری برای ایجاد هویت دارد و شبکه های اجتماعی شیوه ی خود ابراز گری افراد را تا اندازه ی زیادی تحت تأثیر قرارداده اند. در همین راستا با بررسی نظریه ی گافمن در رابطه با مفهوم ...

  • مقایسه نگرش و استفاده زنان شاغل و خانه دار شهر اردبیل نسبت به اینستاگرام 

    جعفری, علی؛ عباسی, عاطفه (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2020-08-22)
    هدف پژوهش حاضر مقایسه نگرش و استفاده زنان شاغل و خانه دار اردبیل نسبت به اینستگرام بود که به روش پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه زنان شاغل و خانه دار شهرستان اردبیل به تعداد 135000 نفر خانه دار و 27000 هزار ...

  • سواد رسانه‌ای و سلامت اجتماعی: تحلیل روابط شاخص‌ها در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر 

    عطریان, نرگس؛ عمرانی, غلامرضا؛ مهدیخانی, مهری (انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication, 2020-08-22)
    سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی لازمه زندگی در جوامع امروزی است؛ به‌ویژه در خصوص دانشجویان که ماهیت کار آن‌ها پژوهشی است و بر توسعه کشور از هر بعدی اثر می‌گذارد. از سویی رسانه‌های جمعی و اجتماعی به‌عنوان عامل تحولات و تغییرات در ...