بهبود قابلیتهای شبکههای اجتماعی در سازمانها در طول فرایند نوآوری
(ندگان)پدیدآور
برقی, فریده
نوع مدرک
Textعلمی ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
شرکتها برای ایجاد بسترهای نوآوری در کسبوکار خود از شبکهها و رسانههای اجتماعی، استفادههای بسیاری میکنند. اما راهکارهای استراتژیک برای نیل به این هدف، به عنوان راهنمایی جامع در دسترس نیست.در این مقاله چارچوبی برای شرکتها ارائه شده که با استفاده و بهکارگیری آن در شبکههای اجتماعی، میتوانند فرایندهای نوآوری را درکسبوکار خود پیاده کنند. بدین منظور باید برنامههای جامع و منظمی در شرکت اجرایی شود تا با استفاده از شبکههای اجتماعی، نوآوری متبلور شود. این مدل شامل سه بخش است: 1. مدیران شبکههای اجتماعی که فعالیتهای رسانهای را انجام میدهند.2. مدیرارشد و عالی شرکت که باید از این مهم پشتیبانی کرده و درجهت توانمندسازی تیم تلاش کند. 3. فرایندهای چابک در شرکت که باعث روند چرخش و تسهیم دانش میشود.روش مورد مطالعه در این مقاله، روش کیفی توصیفی، با مطالعه عمیق اسناد کتابخانهای و پژوهشهای مرتبط در این حوزه است. لذا مدلی برای ارتقا و غنیسازی نوآوری ارائه میدهد که مدیران میتوانند تواناییهای کسبوکار خود را درخصوص شبکهها و رسانههای اجتماعی ارتقا داده و زمینههای بروز نوآوری را فراهم کنند.
کلید واژگان
نوآوریرسانههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی
پلت فرم
کسبوکار
رسانه
شماره نشریه
41تاریخ نشر
2022-02-201400-12-01
ناشر
انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطاتIranian Association for cultural studies & communication



