مرور دوره 10, شماره 5 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 57
-
ارتباط سلامت روان، اشتغال و تحصیلات دانشگاهی در بین زنان دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: همهگیر شدن افزایش روزافزون روی آوری زنان و دختران به تحصیلات دانشگاهی در جهان و مستثنی نبودن ایران از این امر، از یک طرف و ارتباطی که میزان این تحصیلات با سلامت روان زنان و دختران میتواند داشته باشد از طرف دیگر، ...
-
ارزشیابی برنامه: کارکردی متفاوت برای کارنامه عملکرد بالینی
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: مطالعات مختلف نشان میدهد که کارنامه عملکرد بالینی علاوه بر ارزشیابی میزان پیشرفت تحصیلی دانشجو و تعیین سطح شایستگیهای وی، در امر ارزشیابی برنامه آموزشی رشته پزشکی درمقطع بالینی نیز قابل استفاده میباشد. این مقاله ...
-
ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: شرایط یاددهی و یادگیری و محیط آموزشی از نکات قابل توجه در کسب مهارتها و توانمندیهای دانشجویان درطی تحصیل و فراهم آوردن شرایط رضایت بخش حرفهایاینده شان است. هدف این مطالعه ارزیابی محیط یاددهی و یادگیری بخشهای ...
-
ارزیابی درونی برنامه آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی، دانشکده داروسازی و علوم دارویی اصفهان، سال 1388-1387
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: ارزیابی درونی بخشی از فرایند اعتبارسنجی است که به ارتقای کیفیت آموزش با محوریت مشارکت اعضای خود مجموعه میپردازد. هدف از تحقیق حاضر بررسی وضعیت برنامه آموزشی دوره دکتری داروسازی در دانشکده داروسازی و علوم دارویی ...
-
ارزیابی درونی برنامه رشته پزشکی عمومی اصفهان مبتنی بر استانداردهای پایه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارائه مدلی جهت اجرای ارزشیابی و تجزیه و تحلیل نتایج
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: ضرورت ارتقای کیفیت آموزش در رشته پزشکی عمومی، مسؤولان آموزشی کشور از جمله دانشکده پزشکی اصفهان، را بر آن داشت که هم راستا با حرکت جهانی و با استفاده از مدل ارزشیابی اعتباربخشی در جهت ارزیابی و بهبود کیفیت آموزش در ...
-
ارزیابی فرآیند استاد راهنمایِ آموزشیِ دانشجویان پزشکی، در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: دانشجویان پزشکی با استرسهای متعدد مواجهند که فراگیری و سلامت آنها را تحت تأثیر قرار میدهد در چنین شرایطی وجود سیستمهای حمایتی ضروری است. در دانشکده پزشکی اصفهان جهت نیل به هدف حمایت و راهنمایی دانشجویان پزشکی، ...
-
ارزیابی قابلیت آموزش کاربران در ماژول مدارک پزشکی سیستم اطلاعات بیمارستانی منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: مدیران و ارائهدهندگان خدمات بیمارستانی برای تصمیمگیری، سیاستگذاری و برنامهریزی در سطوح مختلف مدیریت باید به سیستم اطلاعات بیمارستانی مناسب و اطلاعات دقیق، صحیح، بهنگام و معتبر آن دسترسی داشته باشند و این مهم با ...
-
استخراج وظایف حرفهای پرستاران خانواده با استفاده از نظرات پرستاران، خانوادهها، پزشکان و مدیران
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: با توجه به نیاز کشور ما به داشتن پرستارانی متخصص در زمینه خانواده و به منظور نیاز به تعریف وظایف حرفهای به عنوان پایهای جهت برنامهریزیهای آتی در خصوص رشته هاو گرایشهای جدیدی مانند پرستاری خانواده دراین ...
-
استفاده از بوردهای آموزشی در آموزش مستمر کارورزان: یک تجربه جدید در گروه زنان و مامایی
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)با افزایش حجم اطلاعات در حوزههای مختلف دانش، نیاز به استفاده از شیوههای مناسب آموزشی جهت یادگیری و یادآوری دانشها و مهارتها ضروری میباشد. با استفاده از شیوههای نوین که بر کاوش و تأمل فراگیر در موضوعات آموزشی تأکید ...
-
استفاده از روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری: مقاله مروری
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: سیستم خدمات بهداشتی درمانی نیازمند پرستاران واجد مهارتهای حل مسأله و تفکر خلاق است. بنابراین جهت آموزش پرستاری باید از روشهایی استفاده شود که این مهارتها را در دانشجویان پرورش دهد. این مسأله موجب توجه به روش ...
-
الگوی جدید تدریس به دانشجویان پزشکی، براساس تلفیق روشهای رایج آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: در کلاسهای درس دانشجویان پزشکی به مشکلاتی بر میخوریم که در کیفیت تدریس تأثیر میگذارند. برای حل مشکلات، برخی از روشهای رایج و مؤثر در فن تدریس انتخاب گردیدند. پیش مطالعه، مطالعه بسته آموزشی با واسطه کامپیوتر، ...
-
الگوی پیشنهادی ارزشیابی آموزشهای پودمانی
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: ارزشیابی آموزشی از ارکان اصلی نظامهای آموزشی است و در استانداردها گوناگون آموزشی نظیر ایزو 10015 نیز جایگاه ویژهای دارد. به نظر میرسد برای ارزشیابی اثربخش آموزشهای ارائه شده به فراگیران، صرفاً آزمونهای کتبی یا ...
-
آزمون جامع استدلال بالینی در المپیاد علمی دانشجویان پزشکی
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)یکی از حیطههای اصلی المپیاد علمی دانشجویان پزشکی، استدلال بالینی است. استدلال بالینی از این رو به عنوان یکی از حیطههای اصلی انتخاب شده که یکی از مهارتهای بنیادین و کلیدی برای طبابت کردن است. با توجه به آن که در حال حاضر ...
-
آموزش بیماران دیابتیک: طراحی و اجرای دوره پرستار آموزشدهنده دیابت
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: اولین دوره کوتاه مدت تخصصی پرستاری تحت عنوان پرستار آموزشدهنده دیابت طراحی و اجرا شد مقاله حاضر به اختصارفرایند طراحی، اجرا و چالشهای اجرایی دوره را توضیح داده است. روشها: با توجه به عدم وجود سابقه قبلی برگزاری ...
-
آموزش بین حرفهای گامی جهت ارتقای عملکرد تیمی در احیای قلبی ریوی
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: ایست قلبی ریوی یکی از مهمترین فوریتهای پزشکی است، تحقیقات نشان میدهد که 20 تا 30 درصد از این بیماران با انجام CPR موثر قابل برگشت به حیات هستند. آموزش احیا به روش بین حرفهای میتواند عملکرد تیمی را در تیم احیا ...
-
آموزش پاتولوژی بالینی براساس حضور و پرسش پاسخ در آزمایشگاه
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: در دهههای گذشته متدهای زیادی برای آموزش و تدریس علوم ابداع گردیده است، ولی روش قدیمی پرسش و پاسخ هنوز مورد استفاده میباشد. این روش آموزش که عموما در گروهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد بر اساس پرسش و یافتن جواب ...
-
بررسی ارتباط الگوی صبحگاهی-شبانگاهی دانشجویان، سختی دروس و موفقیت تحصیلی
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: یادگیری و عملکرد افراد مختلف در ساعات مختلف روز تحت تاثیر ساعت درونی آنها قرار میگیرد و افراد مختلف بر اساس عادات خود به سه دسته صبحگاهی، بینابینی و شبانگاهی تقسیم میشوند. عملکرد شناختی افراد نیز از این قانون پیروی ...
-
بررسی رابطه میان اعتماد سازمانی کارکنان پرستاری با میزان رضایت شغلی ایشان در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1384
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: بین اعتماد حاکم بر سازمان با اثر بخشی، کاهش تعارض و در نهایت رضایت شغلی ارتباط وجود دارد. و از آنجا که اعتماد یک عامل حیاتی در تنظیم ساختار بیمارستانهای آموزشی است این پژوهش به بررسی اعتماد و رضایت شغلی کارکنان ...
-
بررسی رضایتمندی دانشجویان از بخشهای بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: آموزش بالینی در نظام آموزش پزشکی از اهمیت شایان توجهی برخوردار است. آگاهی از نظرات دانشجویان دندانپزشکی از وضعیت بخشهای آموزشی، اساتید و پرستاران، مسؤولان را در ارایهی راهکارهای بهبود کیفی و کمی آموزش بالینی ...
-
بررسی میزان آشنایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با شیوههای مطالعه در سال 1389
(دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, 2011-02-01)مقدمه: در جهان امروز، مطالعه به عنوان یکی از عناصر مهم در زمینه توسعه و پیشرفت جامعه تلقی میشود، به صورتی که از طریق مطالعه ثمربخش توفیق قابل توجهی نصیب عموم مردم به ویژه دانشجویان میشود. بنابراین لازم است آموزش شیوههای ...



