بررسی رضایتمندی دانشجویان از بخشهای بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان
(ندگان)پدیدآور
اسلامی پور, فائزهشیربان, فرینازرفائی, پوراندختنوع مدرک
Textپژوهشی اصیل
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: آموزش بالینی در نظام آموزش پزشکی از اهمیت شایان توجهی برخوردار است. آگاهی از نظرات دانشجویان دندانپزشکی از وضعیت بخشهای آموزشی، اساتید و پرستاران، مسؤولان را در ارایهی راهکارهای بهبود کیفی و کمی آموزش بالینی یاری میکند. هدف از این پژوهش ارزیابی و بررسی دیدگاه و رضایتمندی دانشجویان دانشکده دندانپزشکی اصفهان از بخشهای عملی، جهت آگاهی از نقاط ضعف و قوت این بخشها بود.
روشها: در این بررسی مقطعی، دانشجویان دانشکده دندانپزشکی اصفهان درکلیهی مقاطع در سال تحصیلی 1388 پرسشنامهای را که شامل 16 پرسش استاندارد در زمینه رضایتمندی دانشجویان از اساتید، پرستاران، امکانات و تجهیزات بخشها و احساس اعتماد به نفس و رضایت از عملکرد خود در بخش عملی بود پر نمودند. پس از تکمیل پرسشنامهها اطلاعات گردآوری شده، به وسیله نرمافزار SPSS با استفاده از آزمونهای توصیفی، آنالیز واریانس برای دادههای مکرر و آزمون،T زوج واکاوی شد.
نتایج: نتایج نشان داد که در میزان رضایت دانشجویان از بخشهای گوناگون اختلاف معناداری وجود دارد و بیشترین میزان رضایتمندی دانشجویان در کلیه موارد، از بخشهای درمان لثه و ارتودنسی و کمترین این میزان رضایتمندی، از بخشهای درمان ریشه و پروتز بوده است.اگر چه همبستگی منفی میان سطح رضایتمندی و معدل دانشجویان وجود دارد اما بین این دو، رابطه معناداری وجود ندارد (05/0
کلید واژگان
رضایتمندیبخشهای بالینی
دانشجویان دندانپزشکی
ساير موارد
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2011-02-011389-11-12
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی اصفهانشاپا
1608-93598892-1735




