ارزیابی دانشجویان دندانپزشکی اصفهان از محیط یاددهی و یادگیری
(ندگان)پدیدآور
جباریفر, ابراهیمخادمی, عباسعلیخلیفه سلطانی, فخریالساداتیوسفی, علیرضانوع مدرک
Textساير موارد
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: شرایط یاددهی و یادگیری و محیط آموزشی از نکات قابل توجه در کسب مهارتها و توانمندیهای دانشجویان درطی تحصیل و فراهم آوردن شرایط رضایت بخش حرفهایاینده شان است. هدف این مطالعه ارزیابی محیط یاددهی و یادگیری بخشهای دانشکده دندانپزشکی اصفهان از دیدگاه دانشجویان دندانپزشکی بود.
روشها: پرسشنامه DREEM توسط دو نفر از اعضای هیأت علمی به فارسی برگردانده شد و در مطالعه مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه مورد بررسی وتایید قرار گرفت. پرسشنامه مذکور توسط دانشجویان ترمهای 8 و 9 و 10 و 11 و 12 که دروس دندانپزشکی عملی و نظری مربوط به بخشهای یازده گانه بالینی دانشکده دندانپزشکی اصفهان را حداقل دو بار تجربه کرده بودند، تکمیل گردید. اطلاعات مربوط به 138 پرسشنامه وارد نرمافزار SPSS شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج: نمره کل پرسشنامه و میانگین آن در تمام بخشها به ترتیب (75/99) و (995/1) بود. میانگین پرسشنامه در 11 بخش مورد بررسی بین حداقل 7667/1 تا حداکثر9/2 قرار داشت.
نتیجهگیری: بر اساس تفسیر میانگین نمره شاخص در بخشهای جراحی، کارورزی و رادیولوژی و ترمیمی و پریودنتولوژی جنبههای مثبت فضای آموزشی کمتر از جنبههای منفی است و بالعکس. در تمام بخشها با شرایط ایدهآل و مطلوب فاصله قابل توجهی دارند و نیاز به بهبود شرایط محیط آموزشی وجود دارد.
کلید واژگان
آموزش دندانپزشکیمحیط آموزش بالینی
ارزیابی محیط یاددهی و یادگیری
ساير موارد
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2011-02-011389-11-12
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی اصفهانشاپا
1608-93598892-1735




