استفاده از روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری: مقاله مروری
(ندگان)پدیدآور
ابوالحسنی, شهلاحقانی, فریبانوع مدرک
Textساير موارد
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: سیستم خدمات بهداشتی درمانی نیازمند پرستاران واجد مهارتهای حل مسأله و تفکر خلاق است. بنابراین جهت آموزش پرستاری باید از روشهایی استفاده شود که این مهارتها را در دانشجویان پرورش دهد. این مسأله موجب توجه به روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری شده است. این مطالعه با هدف بررسی اثر استفاده از روش یادگیری بر پایه مسأله در آموزش پرستاری با مرور مطالعات مرتبط انجام شد.
روشها: در این مطالعه با استفاده از کلمات کلیدی یادگیری بر پایه مسأله، آموزش پرستاری، محیط بالینی تمام مطالعات مرتبط از سال 2000 تا 2010 با جستجو در مدلاین، proquest و ovid انتخاب شدند. سپس مطالعات از نظر رعایت گام های یادگیری بر پایه مسأله بررسی شدند که 18 مطالعه مرتبط انتخاب شد.
نتایج: مطالعات بررسی شده از اثرات مثبت یادگیری بر پایه مسأله در آموزش بالینی و نظری پرستاری حمایت نمودند. نتایج این مطالعات حاکی از اثرات مثبت یادگیری بر پایه مسأله برارتقاء یادگیری و مهارتهایی نظیر تفکر انتقادی و حل تعارض بود.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعات بررسی شده توصیه می شود که اساتید دروس نظری و بالینی از این روش جهت تدریس استفاده کنند. همچنین مسئولین دانشکده های پرستاری باید شرایط انجام این روش تدریس را فراهم کنند.
کلید واژگان
یادگیری بر پایه مسألهآموزش پرستاری
محیط بالینی
ساير موارد
شماره نشریه
5تاریخ نشر
2011-02-011389-11-12
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی اصفهانشاپا
1608-93598892-1735




