دوره 8, شماره 13
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
پردازش مبتداسازی در جملات فارسی توسط فارسیآموزان غیرایرانی (تحلیلی بر پایۀ نظریۀ پردازش درونداد ونپتن)
(جامعه المصطفی العالمیه, 2023-04-21)اهمیت مفهوم درونداد به طور گسترده در حوزههای مختلف زباندومآموزی شناخته شده است. تحقیقات زیادی به منظور بررسی نحوۀ پردازش درونداد، ویژگیهای مختلف تسهیلکنندۀ درونداد و کارآمدی آموزشهایی که مستقیماً درونداد را دستکاری ...
-
راهبردهای مهارت گوش دادن در آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم
(جامعه المصطفی العالمیه, 2023-04-21)مهارت گوش دادن یکی از مهارتهای اساسی در آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم است که نقش بنیادی در توانش ارتباطی زبانآموزان دارد؛ در صورتیکه زبانآموز مهارت کافی در این مهارت داشته باشد، میتواند از زبان گفتاری خود به ...
-
ارزیابی محتوای دستور در کتاب «پارسا» فارسی عمومی (1) در سطح مقدماتی، بر اساس رویکرد دستور آموزشی
(جامعه المصطفی العالمیه, 2023-04-21)این مقاله به ارزیابی دستور آموزشی دورۀ مقدماتی در کتاب «پارسا» فارسی عمومی (1) در زمینۀ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان میپردازد که بر اساس رویکرد ارتباطی، بهویژه چارچوب دستور آموزشی تنظیم شده است. برای دستیابی به ...
-
بررسی تطبیقی ویژگیهای زمان دستوری و نمود در زبان های فارسی و چینی بر اساس زبانشناسی پیکره ای
(جامعه المصطفی العالمیه, 2023-04-21)دو مقولهی زمان دستوری و نمود در دستور زبان جایگاه ویژهای دارند. با کمک زمان دستوری میتوان به بیان یک عمل یا رویداد در زمان گذشته، حال یا آینده پرداخت و با کمک نمود میتوان، شروع، پیشرفت یا پایان عمل یا رویدادی را نشان ...
-
ارائهی رویکردی پیشنهادی جهت تدوین محتوا و تدریس زبان فارسی متناسب با نظام آموزشی و تربیتی جامعه المصطفى العالمیه
(جامعه المصطفی العالمیه, 2023-04-21)چکیدهزبان فارسی در حال توسعه در بین علاقه مندان آن است به خصوص افرادی که با اهداف ویژه از جمله اهداف دانشگاهی به یادگیری این زبان روی میآورند. این فراگیران که زبان اولشان فارسی نیست جهت تحقیق و یا تحصیل در رشتههای مورد ...
-
بررسی اجمالی مَثَلهای چینی و فارسی (توصیف و تحلیلی مقابلهای)
(جامعه المصطفی العالمیه, 2023-04-21)مطالعه تطبیقی مثلهای چینی و فارسی میتواند از یک سو درک فرهنگ متقابل را در بین مردم چین و ایران افزایش دهد و از سوی دیگر، در آموزش زبانهای چینی و فارسی مورد استفاده قرار گیرد تا زبانآموزان نیز بتوانند بهتر زبان و ...
-
بررسی وضعیت آموزش زبان چینی و فارسی در ایران و چین
(جامعه المصطفی العالمیه, 2023-04-21)ایران و چین به عنوان دو سرزمین باستانی در آسیای کهن، از دیرباز همواره روابط گستردهای با یکدیگر داشتهاند. در عصر کنونی و با توجه به ضرورتهای سیاسی و اقتصادی و نقش مهم دو کشور در تحولات منطقه و جهان، افزایش سطح تعاملات و ...
-
مجازیسازی الگوی مفهومی آموزش گامی مؤثر در آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان
(جامعه المصطفی العالمیه, 2023-04-21)نظر به اهمیت روزافزون آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسیزبانان و نیز محدودیتها و مشکلات این نوع آموزش، نظیر کاهش ارتباط میان مدرس و زبانآموزان، بیانگیزگی و عدم تمایل فراگیران به شرکت در بحثهای کلاسی و نیز فاصله گرفتن ...
-
ﺭﻭﺍﯾﯽ آزﻣﻮﻥ درک ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ ﻓﺎﺭﺳﯽآﻣﻮزﺍﻥ غیرایرانی: ﺗﺤﻠﻴﻠﯽ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﺍﺻﻮل آزﻣﻮﻥ شناسی
(جامعه المصطفی العالمیه, 2023-04-21)آزمونها ابزار مهمی جهت ارزیابی یادگیری و توانمندی فارسیآموزان هستند. روایی آزمون یکی از مهمترین عواملی است که در ارزشیابی آزمون باید به آن توجه کرد. هدف اصلی این پژوهش بررسی روایی محتوایی و ظاهری ...



