بررسی رابطهی مهارتهای کارآفرینی با کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: مدیران میانی شرکت ایران خودرو)
(ندگان)پدیدآور
عبدالملکی, جمالیوسفی افراشته, مجیدپیرمحمدی, مهردادسبکرو, مهدیمحمدی, ـ نوشیرواننوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
دانش سازمانی و مدیریت در طول یک صد سال اخیر دستخوش تغییرات و تحولات بنیادی شده است. از اوایل دههی 1980، سازمانها به منظور تسریع تغییرات، توجه زیادی به خلاقیت و نوآوری نشان دادند. امروزه سازمانها باید نوآوری داشته باشند تا زنده بمانند؛ بنابراین بهترین روش تشویق افراد خلاق است تا در ساختار سازمان به یک کارآفرین تبدیل شوند. هدف از مقالهی حاضر بررسی رابطهی مهارتها و قابلیتهای کارآفرینی با میزان کارآفرینی سازمانی است. جامعهی پژوهش کلیه مدیران میانی شرکت ایران خودرو هستند که به روش نمونهگیری تصادفی 132 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدهاند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامهی محقق ساخته براساس طیف لیکرت است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که رابطه معناداری بین مهارتهاو قابلیتهای کارآفرینی با میزان کارآفرینی سازمانی وجود دارد، همچنین میزان کارآفرینی سازمانی با توجه به متغیرهای جنس، سن، سطح تحصیلات و سنوات خدمت متفاوت است.
کلید واژگان
کارآفرینیکارآفرینی سازمانی
مدیران میانی
مهارتها و قابلیتها
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2009-02-191387-12-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه تهراندانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه تهران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه ریزی آموزش عالی، دانشگاه شهید بهشتی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، دانشگاه تهران
دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه تهران




