آموزش کارآفرینی درکسب و کارهای کوچک و متوسط ایران: نیازها و راهکارها
(ندگان)پدیدآور
مقیمی, سیدمحمداحمدپور داریانی, محمودنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
کارآفرینی به عنوان موتور محرکهی توسعهی اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی در فرآیند توسعهی جوامع دارد. کسب و کارهای کوچک بهترین مأمن برای فعالیتهای کارآفرینانه است و این امر مستلزم آن است که صاحبان و کارکنان کسب و کارهای کوچک از مهارتها و تواناییهای کارآفرینانه برخوردار باشند. در این مقاله که مستخرج از تحقیقی میدانی است، ضمن پرداختن به برخی مفاهیم کارآفرینی، چالشها و اهداف آموزش کارآفرینی و چرخهی حیات کسب و کارهای کوچک مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه نیز ضمن تعریف مسأله، سؤالات پژوهش، روش تحقیق، جامعه و نمونهی آماری و قلمرو تحقیق بیان شده و در بخش دیگر نیز اطلاعات حاصل از مشاهدات، مصاحبهها و پرسشنامهی تحقیق تجزیه و تحلیل شده و در پایان نیز پیشنهاداتی درباره ی طراحی و اجرای دورههای آموزش کارآفرینی بیان شده است
کلید واژگان
آموزش کارآفرینیصنایع کوچک
کارآفرینی
نیازهای آموزشی کارآفرینان
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2008-11-211387-09-01
ناشر
دانشکده کارآفرینیFaculty of Entrepreneurship, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده ی مدیریت دانشگاه تهراناستادیار دانشکده ی کارآفرینی دانشگاه تهران




