مرور دوره 5, شماره 8 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
- 
بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکردهای اجرایی (تغییر، بهروز رسانی و بازداری) دانشآموزان دارای اختلال یادگیری (دانشگاه بوعلی سینا, 2017-07-23)هدف: اختلال یادگیری، یکی از دلایل عمده عملکرد ضعیف تحصیلی تلقی میشود و کارکرد اجرایی عاملی اثرگذار بر اختلال یادگیری است. هدف این پژوهش بررسی اثربخشی توانمندسازی شناختی بر کارکرد اجرایی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری ...
 
- 
بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز (دانشگاه بوعلی سینا, 2017-07-23)هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش برنامه پیشگیری از قلدری بر سازگاری، همدلی و قلدری دانش آموزان دختر دوره اول متوسطه شهر اهواز بود. روش: روش این پژوهش آزمایشی و از طرح گروه گواه با پیش آزمون-پس آزمون و پیگیری بوده است. ...
 
- 
تبیین اهمالکاری تحصیلی براساس صفات شخصیت و مهارت مدیریت زمان (دانشگاه بوعلی سینا, 2017-07-23)هدف: اهمالکاری تحصیلی یک مشکل رفتاری شایع در محیطهای آموزشی است که دارای پیامدهای منفی تحصیلی بوده و بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر آن حائز اهمیت است. ازاینرو، مطالعه حاضر با هدف بررسی رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و مهارت ...
 
- 
ساخت و بررسی ویژگیهای روانسنجی مقیاس امید به تحصیل (دانشگاه بوعلی سینا, 2017-07-23)هدف: امید سازهای انگیزشی- هیجانی است و به انتظاری اطلاق میشود که براساس آن فرد احتمال میدهد که رویدادی خوشایند در آینده به وقوع میپیوندد. بنابراین هدف از پژوهش حاضر ساخت مقیاس امید به تحصیل و بررسی ویژگیهای روانسنجی ...
 
- 
طراحی بسته آموزشی کارکردهای اجرایی و ارزیابی اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز (دانشگاه بوعلی سینا, 2017-07-23)هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی و اجرای بستهی آموزشی کارکردهای اجرایی و تعیین اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دیرآموز پایهی سوم ابتدایی انجام شد. روش: روش پژوهش، نیمهآزمایشی با پیشآزمون - پسآزمون و پیگیری همراه ...
 
- 
مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم در یادگیری دانشآموزان (دانشگاه بوعلی سینا, 2017-07-23)هدف: پژوهش حاضر، مقایسهی اثربخشی الگوهای طراحی آموزشی چهار مؤلفهای، گانیه و روش مرسوم بر یادگیری دانشآموزان در درس علوم تجربی (موضوعات پیچیده) میباشد. روش: برای رسیدن به این هدف از روش شبهآزمایشی و از طرح پیشآزمون و ...
 
- 
نقش مؤلفههای سرمایه روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) و جهتگیری اهداف پیشرفت در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان (دانشگاه بوعلی سینا, 2017-07-23)هدف: پژوهش حاضر پیشبینی اهمالکاری تحصیلی بر پایه مؤلفههای سرمایه روانشناختی (امید، خوشبینی، تابآوری و خودکارآمدی) و جهتگیری اهداف پیشرفت بود. روش: روش پژوهش به شیوه همبستگی و با هدف پیشبینی بود. به همین منظور از بین ...
 
- 
نقش هیجانپذیری و جو عاطفی خانواده در پیشبینی اشتیاق تحصیلی دانشآموزان (دانشگاه بوعلی سینا, 2017-07-23)هدف: مفهوم درگیری تحصیلی، از جمله مفاهیمی است که توسط پژوهشگران مختلف در حوزه تعلیم و تربیت بهکار برده شده است و پژوهشهای اخیر از آن با واژه اشتیاق یادگیری یاد میکنند. پژوهشها نشان دادهاند عواطف مثبت و جو عاطفی خانواده ...
 



