دوره 11, شماره 22

 

ارسال های اخیر

  • بررسی نقش اعضای خانواده در تصمیم‌گیری‌های خرید خانوادگی 

    عباسی, عباس؛ نیکبخت, امین (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    خانواده نقش مهمی در تصمیم‌گیری دارد و اینکه چه کسی بیشترین نقش را در تصمیم‌گیری‌های خرید خانوادگی دارد بستگی به شخصیت، جنسیت، علایق و نگرش افراد خانواده دارد بنابراین پذیرش دیدگاه افراد خانواده در تصمیم‌گیری‌ها حائز اهمیت ...

  • تحقق وفاداری مشتریان در فضای آنلاین از طریق جامعه پذیری برند 

    گلی, فاطمه؛ یزدانی, ناصر (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    در محیط پر چالش دنیای امروز بنگاه‌ها به شدت در رقابت با یکدیگر هستند نمی‌توان با استفاده از فلسفه‌های منسوخ شده بازاریابی در این محیط به رقابت پرداخت. ظهور و گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی، شبکه‌های اجتماعی را به عنوان یکی از ...

  • مدل بلوغ فرایندی مدیریت ارتباط با مشتری با تاکید بر قابلیت‌ها 

    قاضی نوری, سروش؛ الفت, لعیا؛ بامداد صوفی, جهانیار؛ احدی, رضوان (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    هدف مقاله حاضر، ارائه مدل بلوغی برای فرایند مدیریت ارتباط با مشتری با توجه به قابلیت‌های خاص زنجیره تامین محصولات کشاورزی ارگانیک است. این موضوع، ضمن اینکه بلحاظ نظری جدید است، متناسب با مفهوم زنجیره ارزش یعنی ایجاد ارزش ...

  • چگونگی اثر ویژگی ها، پیامدها و ارزش ها در قالب ساختار شناختی بر نیات رفتاری 

    سعیدا اردکانی, سعید؛ الحسینی المدرسی, سید مهدی؛ حسینی, فریده‌سادات؛ پزشکی نجف آبادی, فرشته (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    مطالعه جامع رفتار مصرف کننده پیش نیاز طراحی استراتژیهای اثربخش بازاریابی است. تصویر مقصد و نیات رفتاری بهمراه ارتباطات بین آنها همچنان از موضوعات پژوهشی جذاب برای دانشگاهیان و دست­اندرکاران حوزه بازاریابی گردشگری به­شمار ...

  • تحلیل ارزش مشارکت مشتری در چرخه عمر رابطه برای شرکت های‌وب 

    ابراهیمی, عبدالحمید؛ عالی, صمد؛ اسکندری, حسن؛ بهروزهریس, علی (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    مشتریان علاوه بر خرید، از روش‌های دیگری هم برای شرکت ایجاد ارزش می‌کنند. امروزه مشارکت مشتری در کانون توجه مدیران شرکت‌ها جهت ایجاد ارزش برای شرکت، قرار دارد. شرکت‌ها با ایجاد انگیزه در مشتری کسب مشارکت مشتری، سبب افزایش ...

  • تاثیر تجربه مصرف بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف‌کننده 

    عظیمی, حسین؛ عزیزالهی, اکرم (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    برندسازی صرفا توسط شرکت‌ها پیش برده نمی‌شود، بلکه خواست و نیاز مشتریان موجب شکل‌گیری برند می‌گردد. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر تجربه مصرف و ادراک مصرف کنندگان بر تجربه برند و ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف‌کننده به اجرا ...

  • ارائه بخش بندی بازار داروهای گیاهی از منظر سلامت گرایی مشتریان و استراتژی های مقتضی 

    شرج شریفی, آزیتا؛ بازایی, قاسمعلی؛ حیدری, سید عباس (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    یکی از صنایع مهم جهت تحقق اهداف توسعه صنعت داروهای گیاهی است. به نقل از صاحبنظران این حوزه سهم بازار داروهای گیاهی در ایران کمتر از چهار درصد است. یکی از دلایل آن را می‌توان غفلت در اجرای برنامه‌های بازاریابی هدفمند دانست. ...

  • تأثیر نوجویی مصرف کننده بر رفتار مصرف سبز 

    رجوعی, مرتضی؛ حدادیان, علیرضا؛ اربابی یزدی, نگار (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    هدف بازاریابی سبز به عنوان زیرمجموعه­ای از علم بازاریابی، شناسایی و ارضای نیازها و خواسته‌های بشر از طریق روش‌هایی است که کم­ترین ضربه را به محیط زیست وارد می­کند و این نگرانی و نیاز عمومی را تا حدودی برطرف می­سازد. هدف ...

  • تاثیر حمایت اجتماعی و تعهد عاطفی بر رفتار شهروندی مشتریان و قصد ترک آنان 

    شاه طهماسبی, اسماعیل؛ مزارعی, سجاد (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    مشارکت مشتریان در فرآیند ارائه خدمات باعث می­شود شرکت­ها خدمات بهتری را ارائه کنند و اینگونه رفتارهای مشارکتی منجر به ایجاد یک مزیت رقابتی برای شرکت­ها می­شود. مقاله حاضر با هدف بررسی حمایت­های اجتماعی و تعهد عاطفی مشتریان ...

  • تأثیر حافظه سازمانی بر عملکرد توسعه محصول جدید در شرکت‌های دانش‌بنیان 

    دهقانی سلطانی, مهدی؛ مصباحی, مریم (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    امروزه ارائه بهترین عملکرد توسعه محصولات جدید، به اساسی­ترین دغدغه مدیران شرکت‌های دانش­بنیان مبدل شده ­و می­کوشند تا با بهره­گیری از تکنیک­های ­مختلف، به عملکرد برتر دست یابند. حافظه سازمانی، بازنمای دانش و تجربه انباشته ...

  • ارائه مدل اعتماد در تجارت اجتماعی با بررسی تاثیر کیفیت وب‌سایت‌های اجتماعی در صنعت گردشگری 

    جامی پور, مونا؛ طاهری, غزاله؛ ابراهیمی دلاور, فاطمه (دانشگاه یزدYazd University, 2020-02-20)
    با پیشرفت روزافزون فناوری و نیاز به سرعت عمل در ارتباطات و انجام معاملات، تجارت اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته که در این حوزه اعتماد اجتماعی برای حفظ هر چه بیشتر مشتریان در فضای آنلاین از اهمیت ویژه­ای برخوردار است. ...