• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    استراتژی تخفیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید

    (ندگان)پدیدآور
    نظری, محسنفتحی, هانیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    710.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه بازاریابان از استراتژی­های متفاوت قیمت­گذاری برای کسب ارزش ایجاد شده در بازار استفاده می­کنند، یکی از این استراتژی­ها، استراتژی تخفیف که با قالب­های مختلف قابل اجرا است، می­باشد. هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی اثر استراتژی­های تخفیف افزایشی و کاهشی، محدودیت مقداری و فشار زمانی بر قصد خرید مشتریان است. تحقیـق حاضر از لحاظ روش، توصیفی- پیمایشی و از لحاظ هدف، توسعه­ای- کاربردی است. این تحقیق مبتنی بر یک طرح آزمایشی عاملی با 8 سناریوی متفاوت بازی نقش است که در قالب پرسش­نامه میان مشتریان فروشگاه­های زنجیره­ای شهروند انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده­های گردآوری شده از 320 پرسش­نامه (40 پرسش­نامه برای هر سناریو) از نرم افزار SPSS استفاده شد. در این پژوهش برای بررسی اثر معناداری متغیر­های دو عاملی، استراتژی تخفیف (افزایشی و کاهشی)، استراتژی محدودی مقداری (ارائه دو محصول با هم و یا ارائه یک محصول) و وجود فشار زمانی و عدم وجود فشار زمانی از آزمون تی­مستقل استفاده شده است. در سنجش روایی از روش روایی محتوا، در تحلیل پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان می­دهد که تفاوت معناداری بین اثرگذاری استراتژی­های تخفیف افزایشی و کاهشی بر قصد خرید مشتریان وجود ندارد. اما بین اثر­گذاری محدودیت مقداری و فشار زمانی بر قصد خرید مشتریان تفاوت معناداری وجود دارد.
    کلید واژگان
    استراتژی تخفیف افزایشی و کاهشی
    قصد خرید
    فشار زمانی
    محدودیت مقداری

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_1582.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415491

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب