• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل ارزش مشارکت مشتری در چرخه عمر رابطه برای شرکت های‌وب

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیمی, عبدالحمیدعالی, صمداسکندری, حسنبهروزهریس, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    721.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مشتریان علاوه بر خرید، از روش‌های دیگری هم برای شرکت ایجاد ارزش می‌کنند. امروزه مشارکت مشتری در کانون توجه مدیران شرکت‌ها جهت ایجاد ارزش برای شرکت، قرار دارد. شرکت‌ها با ایجاد انگیزه در مشتری کسب مشارکت مشتری، سبب افزایش طول عمر رابطه مشتری، جذب مشتریان جدید و بهبود محصولات و خدمات خود با کمترین سرمایه گذاری، برای شرکت می‌شوند. در این پژوهش در یک مدل پویا، مولفه‌های ارزش مشارکت مشتری (CLV, CRV, CIV & CKV) در طول چرخه عمر رابطه مورد بررسی قرار گرفت. داده ها از 328 مشترک شرکت های‌وب جمع آوری شد. برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از روش آنالیز واریانس به کمک نرم افزار SPSS v.23 استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که ارزش مشارکت مشتری در طول چرخه عمر رابطه مقدار یکسانی ندارد و در هر کدام از مراحل چرخه عمر (شروع، توسعه، حفظ و کاهش) ارزش متفاوتی را برای شرکت ایجاد می‌شود. مقدار این ارزش در مراحل شروع و کاهش رابطه، حداقل و در مراحل توسعه و حفظ رابطه، حداکثر است.
    کلید واژگان
    ارزش طول عمر
    ارزش ارجاع
    ارزش اثرگذاری
    ارزش دانش
    مشارکت مشتری

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
    کارشناس ارشد MBA ، موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص)، تبریز، ایران
    کارشناس ارشد MBA ، موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص)، تبریز، ایران

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_1581.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415490

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب