تحلیل ارزش مشارکت مشتری در چرخه عمر رابطه برای شرکت هایوب
(ندگان)پدیدآور
ابراهیمی, عبدالحمیدعالی, صمداسکندری, حسنبهروزهریس, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مشتریان علاوه بر خرید، از روشهای دیگری هم برای شرکت ایجاد ارزش میکنند. امروزه مشارکت مشتری در کانون توجه مدیران شرکتها جهت ایجاد ارزش برای شرکت، قرار دارد. شرکتها با ایجاد انگیزه در مشتری کسب مشارکت مشتری، سبب افزایش طول عمر رابطه مشتری، جذب مشتریان جدید و بهبود محصولات و خدمات خود با کمترین سرمایه گذاری، برای شرکت میشوند. در این پژوهش در یک مدل پویا، مولفههای ارزش مشارکت مشتری (CLV, CRV, CIV & CKV) در طول چرخه عمر رابطه مورد بررسی قرار گرفت. داده ها از 328 مشترک شرکت هایوب جمع آوری شد. برای آزمون فرضیههای پژوهش از روش آنالیز واریانس به کمک نرم افزار SPSS v.23 استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان میدهد که ارزش مشارکت مشتری در طول چرخه عمر رابطه مقدار یکسانی ندارد و در هر کدام از مراحل چرخه عمر (شروع، توسعه، حفظ و کاهش) ارزش متفاوتی را برای شرکت ایجاد میشود. مقدار این ارزش در مراحل شروع و کاهش رابطه، حداقل و در مراحل توسعه و حفظ رابطه، حداکثر است.
کلید واژگان
ارزش طول عمرارزش ارجاع
ارزش اثرگذاری
ارزش دانش
مشارکت مشتری
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایراناستادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
کارشناس ارشد MBA ، موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص)، تبریز، ایران
کارشناس ارشد MBA ، موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص)، تبریز، ایران
شاپا
2645-386X2645-3878




