کاوش‌های مدیریت بازرگانی

ارسال های اخیر

  • بخش‌بندی مراکز خرید و مشتریان شرکت فودسنتر 

    خاکسفیدی, محبوبه؛ اسماعیل زاده, منصور (دانشگاه یزدYazd University, 2024-02-20)
    هدف این مقاله، بخش‌­بندی مراکز خرید و مشتریان مراکز غذایی است. ابتدا شاخص‌های مرتبط با بخش‌بندی، براساس پیشینه شناسایی و در دو بُعد عینی و ذهنی طبقه­‌بندی و سپس براساس نظر پنج خبرۀ دانشگاهی و شش خبرۀ شرکت بومی‌­سازی شد. ...

  • شکاف بین نسلی رفتار خرید تکانشی در بستر تجارت اجتماعی 

    حسینی, ابوالحسن؛ کاظمی سراسکانرود, زهرا (دانشگاه یزدYazd University, 2024-02-20)
    پژوهش حاضر به منظور بررسی شکاف بین‌نسلی در رفتار خرید تکانشی در بستر تجارت اجتماعی طرح‌ریزی و با رویکرد چند روشی و بهره‌گیری از روش تحلیل کتاب­سنجی و پیمایش برخط انجام شد. در ابتدا، طبق روش تحلیل کتاب­سنجی، روند انتشار ...

  • مدل درآمدی ارزش و پیشنهادی بیمه فناورانه تقاضامحور 

    خاتمی, سید محسن؛ چیت ساز, احسان؛ احمدپور داریانی, محمود؛ جلادتی, حسام الدین (دانشگاه یزدYazd University, 2024-02-20)
    با وجود سودمندی بیمۀ فناورانه تقاضامحور که یک‌ گونه نوظهور چالشی در پذیرش ذی‌نفعان است، این نوآوری، فاقد مشروعیت است و مادامی که این نوآوری، از منظر مخاطبان ساده و قابل‌فهم نباشد و انتظارات آن‌ها را برآورده نکند، پذیرش آن ...

  • صلاحیت‌های متخصصین آینده بازاریابی جهت توسعه صنعت بیمه 

    ربیعی, مریم؛ شاهرودی, کامبیز؛ چیرانی, ابراهیم؛ شبگو منصف, سید محمود (دانشگاه یزدYazd University, 2024-02-20)
    با توجه به تحولات عرصه فناوری الکترونیکی و توسعه رسانه­‌های اجتماعی، صلاحیت­‌های آیندۀ بازاریابان برای همگامی با این تحولات در صنعت بیمه مبهم است. بنابراین، هدف پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر صلاحیت‌­های متخصصین آیندۀ بازاریابی ...

  • طراحی مدل کهن الگوهای تکوین پیشین نام‌ونشان 

    طاهری مینا, فوزیه؛ قبادی لموکی, تحفه؛ لطیفی, میثم؛ حاجی بابایی, حسین (دانشگاه یزدYazd University, 2024-02-20)
    این پژوهش با هدف طراحی مدل پیشایندهای سازندۀ کهن‌الگوهای نام‌ونشان به صورت مقطعی در طی سال‌­های 1399 و1400 در شهرهای همدان، قزوین، سنندج و کرمانشاه انجام شد که از لحاظ هدف، بنیادی و کاربردی، از لحاظ روش، توصیفی پیمایشی، ...

  • تحریم برند در صنعت بانکداری: شناسایی و اولویت بندی عوامل تاثیرگذار 

    شرفی, وحید؛ فیض, محمد رسول؛ فقیهی, سیما (دانشگاه یزدYazd University, 2024-02-20)
    تحریم برند یکی از مولفه‌های قوی منفی در نگاه به یک برند تعریف شده و نشانۀ خرید نکردن از آن برند و توصیه‌های منفی به دوستان راجع‌به برند مورد نظراست  که عملکرد برند را کاهش می‌دهد. لذا، هدف اصلی تحقیق حاضر، شناسایی و رتبه ...

  • تقویت هوش فرهنگی در تعاملات تجاری بین‌المللی 

    حکیمی طوسی, جواد؛ ذاکری, امیر (دانشگاه یزدYazd University, 2024-02-20)
    توانایی درک مناسب از محیط خارجی و خصوصاً فهم تعاملات میان‌فرهنگی و درک فرهنگ‌های مختلف، تأثیر به سزایی در برقراری ارتباطات خارجی مؤثر و موفقیت کسب و کارها در عرصه بین‌المللی دارد. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر هوش ...

  • مدل رفتاری ‌اشتراک‌گذاری دانش مشتریان در کسب‌وکارهای الکترونیک 

    ملیحی, احسان؛ حسن بیگی, سمانه (دانشگاه یزدYazd University, 2024-02-20)
    هدف پژوهش حاضر، شناسایی مدل رفتاری اشتراک‌گذاری دانش مشتریان در کسب­‌وکارهای الکترونیکی با تأکید بر شناسایی روابط بین متغیرهای مدل است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نوع روش تحقیق، پیمایشی و توصیفی می­‌باشد. جامعه ...

  • طراحی و توسعۀ مدل به کارگیری اینترنت اشیاء در کسب‌وکارهای صادراتی 

    حسینی, سیدعلی؛ امیدی, فریدون؛ رکابدار, قاسم (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)
    هدف این پژوهش تبیین کارگیری اینترنت اشیاء در کسب‌وکارهای صادراتی است. رویکرد پژوهش، آمیخته اکتشافی می­‌باشد. در بخش کیفی، با هدف کشف تجربه زیسته مشارکت کنندگان، 12 نفر جهت انجام مصاحبه عمیق با نمونه‌گیری گلوله‌برفی انتخاب ...

  • تبیین ویژگی‌های کلامی و بصری سکو‌های فروشگاه‌های برخط بر اساس تجربه زیسته مشتریان 

    رشیدی آشتیانی, بابک؛ خدادادحسینی, سیدحمید؛ اکبری مقدم, بیت اله (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)
    هدف پژوهش، تبیین ویژگی‌های کلامی و بصری سکوهای فروشگاه‌های برخط بر اساس تجربه زیسته مشتریان است. این پژوهش، با رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی و مصاحبه نیمه‌ساختاریافته انجام شد و همزمان سه بستر وب‌سایت، اپ موبایل و اینستاگرام ...

  • تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی بر نگرش و قصد خرید مشتریان با خودبیانگری نام‌ونشان 

    جلال زاده, سیدرضا؛ حسین پور, علی اکبر (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)
    امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی، تأثیرگذاران در زمینه‌های مختلف به فعالیت رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند. صاحبان نام‌ونشان و کسب‌وکارهای مختلف نیز از محبوبیت و ضریب نفوذ بالای تأثیرگذاران استفاده می‌کنند تا فعالیت ...

  • دستیابی به هوشمندی نام‌ونشان با فناوری‌های مالی در خدمات پرداخت 

    ورمقانی, مریم؛ زارعی, عظیم؛ فیض, داود؛ ملکی مین باش رزگاه, مرتضی (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)
    استفاده از هوشمندی در جنبه‌­های مختلف کسب و کار از جمله نام و نشان‌سازی این امکان را به سازمان‌­ها می‌­دهد که در محیط پرتلاطم امروزی به جایگاه رقابتی شایسته­‌ای دست یابند. هدف از انجام این پژوهش، ارائه مدل هوشمندی نام‌ونشان ...

  • گونه‌شناسی نگرش مصرف‌کنندگان به تبلیغات درون‌برنامه‌ای تلفن‌های هوشمند 

    نوروزی, حسین؛ مطهری, محمد؛ زرگران خوزانی, فاطمه؛ حاج ملک, سمیه (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)
    تبلیغات درون‌برنامه‌ای نوع جدیدی از راهکارهای تبلیغاتی برندها بر روی گوشی‌های هوشمند کاربران است. در سال‌های اخیر، کمپین‌های تبلیغاتی زیادی با رویکرد فناوری‌محور و همراه با هزینه‌های نسبتاً گزاف در تبلیغات درون‌برنامه‌ای ...

  • نگاشت شناختی فازی عوامل کلیدی موفقیت در بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارهای کوچک و متوسط 

    شکری خیادانی, مسعود؛ قیمتی, علیرضا (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)
    به‌کارگیری نوآوری‌های فناورانه در فعالیت‌های بازاریابی، همواره بر مزیت رقابتی و عملکرد کسب‌وکارها تأثیرگذار بوده است و بازاریابی الکترونیکی سهم مهمی را در این موضوع ایفا می‌کند. لذا، هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل کلیدی ...

  • گونه‌شناسی مخاطبان جوان تبلیغات اینترنتی 

    خانجان زاده کاکرودی, نوید؛ شیرخدایی, میثم؛ عابدین, بهاره (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)
    قابلیت منحصربه‌فرد تبلیغات اینترنتی به دلیل هزینه کم و دسترسی به تعداد بیشتری از افراد در زمان کوتاه، این نوع از تبلیغات را ابزاری مؤثر برای شرکت‌­ها جهت ارسال پیام­‌های تبلیغاتی مخاطبین تبدیل کرده است. نسل زد با فناوری­‌هایی ...

  • تجربة کاربری ابزار‌های روزمره با کاربست شبکة خزانه 

    ادبی, نرگس؛ صبوری مقدم, حسن؛ بخشی پور, عباس (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)
    بهینه‌سازیِ تجربة کاربری از مهم‌ترین اقدامات در مدیریت و توسعة محصولات است که با ایجاد لذت استفاده در کاربران، باعث افزایش انگیزة خرید و ارتقاء جایگاه رقابتی تولیدکنندگان می‌شود. از این رو، طراحان محصول، برای ایجاد ویژگی‌ها، ...

  • محرک‌های توانمندساز و بازدارنده در سفر خرید پوشاک خانم‌های جوان 

    کریمیان, مجتبی؛ ایرانی, حمیدرضا؛ جعفری, علی اکبر؛ کردنائیج, اسداله؛ یزدانی, حمید رضا (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)
    در سال‌های اخیر، کسب و کارهای حوزه پوشاک بانوان به دلیل تغییر فرایند سفر خرید خانم‌ها و افزایش روزافزون تمایل آنها به استفاده از کانال‌ها و گزینه‌های تماس آنلاین و آفلاین بسیار متحول شده است. عوامل و محرک‌های مختلفی ...

  • موفقیت بازاریابی گردشگری چابک در شرایط پسا کرونا 

    حقیقی نسب, منیژه؛ دوست حسینی, فهیمه (دانشگاه یزدYazd University, 2023-11-22)
    هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت­‌بندی عوامل مؤثر بر موفقیت بازاریابی چابک در شرایط متلاطم پساکرونا براساس رویکرد ساختاری تفسیری است. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کیفی، از نظر ماهیت و روش از نوع توصیفی-تحلیلی و از نظر نتایج، ...

  • تأثیر تأییدکننده‌های مشهور در رسانه‌های اجتماعی بر نگرش فرد در الگوی تصمیم‌گیری مشتریان 

    نیکبخت, امین؛ ابراهیمی, ابوالقاسم؛ بلندپرواز, محمدامین؛ کاظمی, زهرا (دانشگاه یزدYazd University, 2023-08-23)
    پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و در زمره پژوهش‌های کمی قرار دارد و از نظر زمان انجام پژوهش، مقطعی است. برای گردآوری داده‌ها نیز از روش پیمایش استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش، دانشجویان دانشگاه شیراز است که در سه سال ...

  • نقش سرپرستی سوءاستفاده‌گرانه و فرسودگی عاطفی بر طفره‌روی اینترنتی کارکنان 

    سیدجوادین, سیدرضا؛ استیری, مهرداد؛ میرزائیان خمسه, پیوند (دانشگاه یزدYazd University, 2023-08-23)
    حضور پررنگ اینترنت در زندگی کاری کارکنان سازمان­‌های امروزی، چالش‌­هایی را به وجود آورده است که از میان آن­ها می‌­توان به رفتار انحرافی با نام طفره‌­روی اینترنتی اشاره کرد. هدف اصلی این مقاله، درک ریشه‌­های نوین طفره‌­روی ...

View more