کاوشهای مدیریت بازرگانی
مرور بر اساس
مجموعههای این پایگاه
ارسال های اخیر
-
تأثیر استراتژیهای تخفیفدهی بر ارزش ویژه برند بازار پوشاک از دیدگاه مشتری
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-04-21)پژوهش حاضر با هدف شناخت تأثیر استراتژیهای تخفیفدهی بر ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری در بازار پوشاک انجام شد. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ جمعآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی است که با روش مقطعی انجام شد. ...
-
ارائه الگوی توسعه صادرات پوشاک ایران
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-04-21)پژوهش حاضر با هدف ارائه الگوی توسعه صادرات پوشاک ایران انجامشده است. پارادایم تحقیق تفسیری و با رویکرد کیفی میباشد و از منظر هدف از نوع پژوهش اکتشافی است. جامعه پژوهش، مدیران شرکتهای تولیدکننده و صادرکننده پوشاک کشور ...
-
تبیین استراتژی انطباق محصول و عملکرد صادراتی با بازارگرایی شرکتهای صادرکننده محصولات پلاستیکی
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-04-21)هدف پژوهش، تبیین استراتژی انطباق محصول و عملکرد صادراتی شرکت با تعدیلگری بازارگرایی در شرکتهای صادرکننده محصولات پلاستیکی است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش انجام پژوهش توصیفی پیمایشی مبتنی بر دادههای کمّی است. ...
-
خرده فروشی همهکاناله و تاثیر آن بر تجربه و وفاداری مشتری
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-04-21)در سالهای اخیر، خردهفروشی همهکاناله توجه زیادی را به خود جلب کرده است، با این حال تأثیرات و نتایج آن بهطور گسترده مورد بررسی قرار نگرفته است. این پژوهش با هدف بررسی تأثیر ثبات و شفافیت خدمات بر تجربه و وفاداری مشتری ...
-
ارائه الگوی توسعه کسبوکارها با رسانههای اجتماعی
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-04-21)این پژوهش، با هدف ارائه الگوی توسعه کسبوکارها با رسانههای اجتماعی، انجام شده است، پژوهش از نظر هدف، کاربردی و شیوه اجراء کیفی و داده بنیاد است. جامعه آماری، شرکتهای صنعتی فعال در حوزههای صنایع غذایی و ساختمانی در شهر ...
-
شناسایی عوامل موثر بر رفتار مصرفکننده در صنعت مُد پایدار با استفاده از مرور نظاممند
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-04-21)پژوهش در زمینه مصرف و مُد پایدار توجه بسیاری از محققان دانشگاهی و متخصصان را به سمت خود جلب نموده است. پیشینۀ موجود، شکافی را بین چنین نگرانیها و تصمیمات و رفتارهای مصرف واقعی نشان میدهد. از این رو، نیاز است تا از طریق ...
-
تحلیل نقش واسطهای قابلیتهای پویا و مزیت رقابتی در تأثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری کسبوکار (مورد مطالعه: شرکتهای تولید لبنیات تهران)
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-04-21)پژوهش حاضر، با هدف تحلیل نقش واسطهای قابلیتهای پویا و مزیت رقابتی در تأثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری انجام شد. پژوهش بر مبنای هدف، کاربردی و ازنظر روش، پیمایشی است. جامعه آماری، کلیه مدیران بازرگانی فعال در شرکتهای ...
-
تعادل کار و زندگی مادران کارآفرین: چالشها و راهکارها
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-02-19)هدف این پژوهش، شناسایی چالشها و ارائه راهکارهایی برای تعارض کار و خانوادۀ مادران کارآفرین است. در این مطالعه، 14 مادر کارآفرین مشارکت داشتهاند که همگی دارای حداقل دو فرزند زیر 14 سال و تجربۀ راهاندازی حداقل دو کسبوکار ...
-
طراحی الگوی انتخاب کارکنان دانشی حوزۀ فناوری اطلاعات شرکتهای دانشبنیان فعال در شهر تهران
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-02-19)هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی انتخاب کارکنان دانشی در شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزۀ فناوری اطلاعات مستقر در پارکهای علم و فناوری شهر تهران است که دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بودند. با توجه به ماهیت توصیفی ...
-
تحلیل نقش قابلیتهای فردی کارکنان در عملکرد فروش کسب و کار با میانجی شدت رقابت و رفتار فروش
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-02-19)با افزایش دنیای رقابت، اهمیت مهارتها و توانایی کارکنان فروش بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و داشتن کارکنان متخصص در امر فروش، یک مزیت رقابتی ارزشمند تلقی میگردد که امکان کسب موفقیتهای سازمان را بیشتر میکند. پژوهش حاضر، ...
-
شناسایی و تعیین اثر رهبری استراتژیک بر مزیت رقابتی پایدار با نقش سرمایۀ اجتماعی و انعطافپذیری استراتژیک
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-02-19)این پژوهش به منظور شناسایی و تعیین اثر رهبری استراتژیک بر مزیت رقابتی پایدار با نقش میانجی سرمایۀ اجتماعی و انعطافپذیری استراتژیک انجام گرفته است. پژوهش براساس پارادایم، اثباتگرایی، رویکرد، استقرایی، هدف، کاربردی، ماهیت، ...
-
بینشهای اساسی از یافتههای علم عصبشناسی برای درک تصمیمگیری مدیریتی
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-02-19)پژوهش حاضر، با ارائه مدلی برای درک سازوکار تصمیمگیری مدیریتی بر پایۀ علوم اعصاب، سعی در پر کردن شکاف دانش موجود میان مدیریت و علوم اعصاب و در نتیجه، توسعه این دانش میان رشتهای دارد. این مطالعه، با هدف بررسی ارتباط بین ...
-
طراحی مدل تصمیمگیری خریداران مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-02-19)در حوزه فناوری اطلاعات، فناوری واقعیت افزوده یکی از نوآوریهای کلیدی به شمار میآید. ازاینرو، هدف پژوهش، توسعۀ فرآیند تصمیمگیری خریدار مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده و نشان دادن توانایی این فناوری نوین در مراحل تصمیمگیری ...
-
پیشایندها و پیامدهای پذیرش فناوریهای هوش مصنوعی در زنجیرۀ تأمین
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-02-19)هدف پژوهش حاضر، شناسایی و طبقهبندی پیشایندها و پیامدهای پذیرش فناوری هوش مصنوعی در زمینه بهبود و تقویت زنجیرۀ تأمین با استفاده از رویکرد فراترکیب است. در این مطالعه، پژوهشگر نتایج و یافتههای پژوهشگران قبلی را با استفاده ...
-
تحلیل اثر زنجیرۀ تأمین سبز بر حفظ مشتری با منابع فناوری اطلاعات و کانالهای فروش یکپارچه
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-02-19)کارکردهای سازمانها به طور فزاینده به تخریب محیطزیست در کشورهای در حال توسعه منجر شده است. با این حال، برای شناخت چگونگی مقابله سازمانها با تخریب محیطزیست، ضمن حفظ رضایت مشتریان و افزایش نرخ نگهداشت آنها شکاف نظری و ...
-
تأثیر محرکهای فناوری هوشمصنوعی و چتباتها بر تجربۀ هوشمند مشتریان و بازاریابی
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-02-19)تعداد فزایندۀ مصرفکنندگان برخط و محیط در حال تغییر، کسبوکارها را به سمت متمایز کردن خود با ارائه خدمات برتر و ایجاد تجربهای بهتر برای مشتریان سوق میدهند. به همین خاطر، امروزه، استفاده از قابلیتهای فناوری هوشمصنوعی ...
-
تاثیر هوش فرهنگی فروشندگان بر خودکارآمدی فروش و عملکرد نمایندگان فروش با ریسکپذیری فروشنده
(دانشگاه یزدYazd University, 2025-02-19)باتوجهبه رشد روزافزون دادهها و تعاملات جهانی و بین فرهنگی و ورود سازمانها با دیدگاهها، فرهنگها و رفتارهای متفاوت به محیطهای کسبوکار توجه هر چه بیشتر به مقولههای بین فرهنگی امری ضروری است. لازمه برقراری ارتباط مؤثر ...
-
بازآفرینی سرمایه مشتری در مدیریت منابع انسانی با رویکرد اقتصاد تجربه
(دانشگاه یزدYazd University, 2024-08-22)اقتصاد تجربه بر ایجاد تجارب به یادماندنی و شخصیسازیشده برای مشتری تأکید دارد، به نحوی که آورده اقتصادی شرکتها از طریق تجربه مشتری ایجاد میشود. شرکتها برای ایجاد و ارائه مداوم ارزش تجربه تعامل، باید امکاناتی را برای ...
-
کارکرد ارزش ویژه برند در بازاریابی رسانههای اجتماعی با پاسخ مشتری
(دانشگاه یزدYazd University, 2024-08-22)هدف این پژوهش، تعیین کارکرد ارزش ویژه برند در بازاریابی رسانههای اجتماعی با پاسخ مشتری در صنعت هتلداری است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه افرادی که در شبکههای اجتماعی هتلهای مختلف کشور ایران عضوند، بود. با توجه به نامحدود ...
-
اثر کیفیت رابطه بر عملکرد بازار با اثربخشی و عملکرد مدیریت حساب کلیدی
(دانشگاه یزدYazd University, 2024-08-22)مدیریت حساب کلیدی یک جنبه حیاتی از بازاریابی به ویژه در حوزه بازاریابی صنعتی است که شامل مدیریت استراتژیک مهمترین مشتریان، با هدف تقویت مشارکتهای بلندمدت و سودمند متقابل است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از حیث روش ...



