چگونگی اثر ویژگی ها، پیامدها و ارزش ها در قالب ساختار شناختی بر نیات رفتاری
(ندگان)پدیدآور
سعیدا اردکانی, سعیدالحسینی المدرسی, سید مهدیحسینی, فریدهساداتپزشکی نجف آبادی, فرشتهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مطالعه جامع رفتار مصرف کننده پیش نیاز طراحی استراتژیهای اثربخش بازاریابی است. تصویر مقصد و نیات رفتاری بهمراه ارتباطات بین آنها همچنان از موضوعات پژوهشی جذاب برای دانشگاهیان و دستاندرکاران حوزه بازاریابی گردشگری بهشمار میآید. هدف از انجام این پژوهش تبیین نیات رفتاری بر اساس ساختار شناختی تصویر مقصد میباشد. در این پژوهش برای نخستینبار بُعد شناختی تصویر مقصد با سطوح انتزاعیتر پیامد و ارزش مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش، گردشگران سالمند ساکن شهر شیراز می باشند که 305 نفر از آنها به روش خوشهای تصادفی انتخاب شده و به پرسشنامه محققساخته پژوهش پاسخ دادند. دادههای گردآوری شده با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفت. یافتههای پژوهش ارتباط معنادار ساختار شناختی تصویر مقصد با نیات رفتاری و ابعاد آن را تایید نمود. نتایج این پژوهش در ایجاد درک بهتر از رفتار گردشگر سالمند ایرانی و تدوین استراتژیهای بازاریابی مناسب برای بازار نوظهور گردشگری سالمندی ایران قابلاستفاده خواهد بود.
کلید واژگان
بازاریابی گردشگریساختار شناختی
تصویر مقصد
نیات رفتاری
گردشگر سالمند
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2020-02-201398-12-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
استاد بخش مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزداستادیاربخش مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد
استادیار بخش روانشناسی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر
دانش آموخته دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد
شاپا
2645-386X2645-3878




