• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    چگونگی اثر ویژگی ها، پیامدها و ارزش ها در قالب ساختار شناختی بر نیات رفتاری

    (ندگان)پدیدآور
    سعیدا اردکانی, سعیدالحسینی المدرسی, سید مهدیحسینی, فریده‌ساداتپزشکی نجف آبادی, فرشته
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    732.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مطالعه جامع رفتار مصرف کننده پیش نیاز طراحی استراتژیهای اثربخش بازاریابی است. تصویر مقصد و نیات رفتاری بهمراه ارتباطات بین آنها همچنان از موضوعات پژوهشی جذاب برای دانشگاهیان و دست­اندرکاران حوزه بازاریابی گردشگری به­شمار می­آید. هدف از انجام این پژوهش تبیین نیات رفتاری بر اساس ساختار شناختی تصویر مقصد می­باشد. در این پژوهش برای نخستین­بار بُعد شناختی تصویر مقصد با سطوح انتزاعی­تر ‌ پیامد و ارزش مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش، گردشگران سالمند ساکن شهر شیراز می باشند که 305 نفر از آنها به روش خوشه‌ای تصادفی انتخاب شده و  به پرسشنامه محقق­ساخته پژوهش پاسخ دادند. داده­های گردآوری شده با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری مورد تحلیل قرار گرفت. یافته­های پژوهش ارتباط معنادار ساختار شناختی تصویر مقصد با نیات رفتاری و ابعاد آن را تایید نمود. نتایج این پژوهش در ایجاد درک بهتر از رفتار گردشگر سالمند ایرانی و تدوین استراتژیهای بازاریابی مناسب برای  بازار نوظهور گردشگری سالمندی ایران قابل­استفاده خواهد بود.
    کلید واژگان
    بازاریابی گردشگری
    ساختار شناختی
    تصویر مقصد
    نیات رفتاری
    گردشگر سالمند

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    استاد بخش مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد
    استادیاربخش مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد
    استادیار بخش روانشناسی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر
    دانش آموخته دکتری مدیریت بازرگانی، دانشگاه یزد، یزد

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_1583.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415492

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب