• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر نوجویی مصرف کننده بر رفتار مصرف سبز

    (ندگان)پدیدآور
    رجوعی, مرتضیحدادیان, علیرضااربابی یزدی, نگار
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    584.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف بازاریابی سبز به عنوان زیرمجموعه­ای از علم بازاریابی، شناسایی و ارضای نیازها و خواسته‌های بشر از طریق روش‌هایی است که کم­ترین ضربه را به محیط زیست وارد می­کند و این نگرانی و نیاز عمومی را تا حدودی برطرف می­سازد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده بر رفتار مصرف سبز خریداران دستگاه‌‌های تهویه هوا در شهر  مشهد است. نوع پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، خریداران دستگاه‌های تهویه هوا به عنوان یک محصول سبز در مشهد است. به علت نامعلوم بودن جامعه‌‌ی آماری از نمونه‌گیری خوشه‌ای دو مرحله‌ای و با حجم نمونه 384 استفاده شده است. داده­های پژوهش با استفاده از پرسشنامه اقتباس شده جمع‌آوری شده و با کمک نرم افزار لیزرل و آزمون مدل­یابی معادلات ساختاری تحلیل شده­اند. یافته­های پژوهش نشان می­دهند که نوجویی مصرف کننده بر نگرش مصرف سبز، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده تاثیر مثبت و معناداری دارد. این عوامل نیز بر قصد مصرف سبز و رفتار مصرف سبز تأثیر معناداری دارند. همچنین با توجه به نتایج، می­توان بیان کرد که نوجویی مصرف کننده یک پیش­بینی­کننده برای رفتار مصرف سبز در زمینه استفاده از دستگاه­های تصفیه هوا می­باشد.
    کلید واژگان
    بازاریابی سبز
    رفتار مصرف­ کننده
    کنترل رفتاری ادراک شده
    مصرف­سبز
    نوجویی مصرف ­کننده

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، مشهد، ایران
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_1572.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415483

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب