دوره 8, شماره 15
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تبیین الگوهای جهانیشدن، مصرف و زندگی روزمره
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)هدف این مقاله تبیین پدیدهی متأخر جهانی شدن معاصر، در سه ساحت پیدایش، بسط و همچنین پیامدهایش در حوزهی مصرف زندگی روزمره است. جهانیشدن واقعیتی اجتماعی با چندین بعد بهم پیوسته است. ذیل چرخش فرهنگی و اهمیت یافتن بحث مصرف ...
-
ارزیابی انعطافپذیری اجزای زنجیره تأمین کاشی و سرامیک ایران با رویکرد معادلات ساختاری
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)موفقیت یک شرکت بستگی به توانایی آن در یکپارچگی و هماهنگی، در شبکه پیچیدهای از ارتباطات تجاری در میان اجزای زنجیره تأمین دارد. در این فضای رقابتی شدید، کلید مزیت رقابتی پایدار در ارائه خدمات و هماهنگی در انجام فعالیتها ...
-
آسیب شناسی پیادهسازی بندر خشک در ایران
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)بندر خشک یک راه حل بالقوه برای دسترسی بهتر به قابلیتهای بنادر دریایی داخلی محسوب میشود. مطمئناً برای پیاده سازی موفق بندر خشک وابسته به شناسایی و تعریف موانع و قابلیتهای توسعه ترمینالهای واسطهای پیشرفته میباشد. در ...
-
تأثیرپذیری قصد خرید از سبک زندگی
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین سبک زندگی و عوامل موثر بر سبک زندگی با قصد خرید آپارتمان نوساز میباشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمعآوری دادهها توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعۀ آماری تحقیق دربرگیرندۀ متقاضیانی ...
-
تأثیرپذیری ادراک موانع توسعه صادرات منطقهای از خصایص صادرکنندگان
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)تحقیق حاضر از آن جهت دارای ضرورت است که صادرات در هر کشور امروزه یکی از مهمترین منابع درآمد ارزی محسوب میشود. استان خراسان شمالی دارای پتانسیلهای بالای صادراتی در کشور است. این تحقیق به دنبال شناسایی و رتبهبندی موانع ...
-
الگوی انتخاب دفتر خدمات مسافرتی
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)این مطالعه در جستجوی دستیابی به دو هدف عمده میباشد. هدف اول، ارائه الگوی انتخاب دفتر خدمات مسافرتی با تمرکز بر تورهای تفریحی میباشد. هدف دوم مطالعه، مقایسه مهمترین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب دفاتر خدمات مسافرتی با توجه ...
-
اثربخشی تبلیغات بانکی در جذب مشتری
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)هدف پژوهش حاضر ارزیابی اثربخشی تبلیغات بانک تجارت و نیز تعیین عوامل مؤثر بر اثربخشی تبلیغات این بانک است. در این راستا درگیریذهنی مخاطب و همچنین ویژگیهای تبلیغات مورد بررسی قرار گرفتند و از مدل آیدای ارتقاء یافته که مدلی ...
-
خریدهای اینترنتی و ارزش مصرفکنندگان
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)تحقیق حاضر با هدف مطالعه عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی مصرفکننده با توجه به اثر ارزشهای مصرفکننده و با روش تحقیق پیمایشی به بررسی جامعه آماری افرادی که حداقل یکبار خرید اینترنتی داشتهاند، پرداخته است. برای تجزیه و تحلیل ...
-
تحلیل ارزش درک شده، کیفیت ارتباط و وفاداری مشتری در صنعت بانکداری کشور
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)در عصر حاضر سازمانها علاوه بر جذب مشتری دغدغه حفظ مشتری، ایجاد رابطه مستمر و درنهایت ایجاد وفاداری در مشتریان را دارند. دو مفهوم ارزش درک شده و کیفیت رابطه به عنوان اصلیترین مفاهیم مؤثر بر وفاداری مشتریان مطرح هستند. بر ...
-
بررسی تأثیر دلبستگی احساسی بین مصرفکننده و خردهفروشی بر قصد خرید
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر دلبستگی احساسی بین مصرفکننده و خردهفروشی بر قصد خرید مصرفکنندگان صورت گرفته است. دلبستگی احساسی همان اشتیاق و علاقه شدید نسبت به خردهفروشی، ارزیابی مثبت از خرده فروشی و اظهار علاقه به خرده ...
-
الگوی خرید و مصرف کالاهای ایرانی مشتریان شهری و روستایی کشور
(دانشگاه یزدYazd University, 2016-03-20)هدف اصلی پژوهش حاضـــر، "بررسی مقایســـهای الگوی خرید و مصـرف کالاهای ایرانی در بین مشتریان شهـری و روستـایی" میباشد. در این پژوهـش علاوه بر مصرف (مصـرف فرهنـگی و مصرف مادی) که جـزء اولیـن متغـیرها و شاید مهمترین شاخص ...



