دوره 4, شماره 7

 

ارسال های اخیر

  • مدلی برای تخصیص سفارش در حالت چند تامین‌کننده، چند محصوله، و چند دوره‌ای در شرایط وجود تخفیف افزایشی 

    هوشمندی ماهر, مجید؛ امیری, مقصود (دانشگاه یزدYazd University, 2012-08-22)
    هزینه‌ی مواد خام و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی محصول، درحدود 60% از بهای تمام‌شده (در برخی از صنایع تا 80%) را در برمی‌گیرد. در چنین شرایطی، منبع‌یابی مناسب، می‌تواند نقشی کلیدی در کارایی و اثربخشی سازمان ایفا نموده و تاثیر مستقیمی ...

  • مقایسه توانایی پیش بینی اجزای مثبت و منفی بازدهی بازارسهام 

    بهارمقدم, مهدی؛ زنگی آبادی, حجت الله (دانشگاه یزدYazd University, 2012-08-22)
    تحقیق حاضر، با تفکیک نسبت کلی سود هر سهم به قیمت، به اجزای مثبت و منفی آن، توانایی هر یک برای پیش بینی شاخص کل قیمت بورس اوراق بهادار تهران را بررسی کند. پرسش اساسی این است که آیا اجزای منفی بازدهی در مقایسه با اجزای مثبت، ...

  • تبیین و ارزیابی مدل رابطة دارایی های ناملموس و عملکرد تجاری سازمان های بازرگانی 

    جعفرپور, محمود (دانشگاه یزدYazd University, 2012-08-22)
    متخصصان امر بازرگانی تا  امروز تمرکز بسیار اندکی نسبت به سرمایه ناملموس در سازمان­ها به عنوان اهرمی برای تحت تاثیر قرار دادن قابلیت­های بازاریابی داشته‌اند؛ حال آنکه در دیدگاه مبتنی بر منابع، این باور وجود دارد که منابع و ...

  • طراحی مدل شبکه ی تهیه و توزیع کالا در ایران 

    شریفی, کیومرث؛ مسعودی, مصطفی؛ سید جوادین, سید رضا (دانشگاه یزدYazd University, 2012-08-22)
    این مقاله به طراحی مدل شبکه­ای مناسب جهت تهیه و توزیع کالا در کشور پرداخته است. تمرکز مدل بر دستیابی به کارایی، بهره‌وری، صرفه‌جویی نسبت به مقیاس و کاهش هزینه توزیع کالا در کشور است. برای گردآوری داده‌های مورد نیاز جهت ...

  • تناظر استراتژی کسب و کار با عدم اطمینان محیطی 

    رضوانی, حمیدرضا؛ سهامخدم, مازیار (دانشگاه یزدYazd University, 2012-08-22)
    استراتژی های سطوح مختلف سازمان در جهت واکنش مناسب نسبت به عوامل محیطی اتخاذ می شوند و تناسب آن ها با میزان تغییرات محیطی موضوع حیاتی برای سازمان است. در این مقاله، با مطالعه ادبیات تحقیق در زمینه استراتژی سطح کسب و کار و ...

  • تبیین استراتژی محصول- بازار و قابلیت های بازاریابی شرکت بر عملکرد بازار 

    حاجی پور, بهمن؛ درزیان عزیزی, عبدالهادی؛ شمسی گوشکی, سجاد (دانشگاه یزدYazd University, 2012-08-22)
    شناخت استراتژی­های محصول بازار چالشی جدّی برای پژوهشگران حوزه مدیریت استرات‍ژیک بازار ایجاد کرده است. این پژوهشگران نیازمند کسب اطلاعات در مورد رقبا و قابلیت ­­­­­های داخلی شرکت (قابلیت های بازاریابی)، جهت شناخت استراتژی‌های ...