دوره 11, شماره 21

 

ارسال های اخیر

  • چابکی بازاریابی خدمات، مفهوم پردازی و توسعه مقیاس 

    طباطبایی نسب, سیدمحمد؛ محمدیان یزد, رقیه (دانشگاه یزدYazd University, 2019-08-23)
    بازاریابی در کنار مفاهیمی مثل رقابت و چابکی از موضوعات چالشی در حوزه خدمات است که همواره مد نظر صاحبنظران می­باشد. از آن جا که حفظ و نگهداشت مشتریان به چگونگی برآورده شدن انتظارات آنان از سوی شرکت­ها بستگی دارد، سنجش دقیق ...

  • بررسی کارکرد مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس شناخت واکنش مشتریان و ارائه الگوی لازم جهت افزایش فروش (مطالعه موردی؛ شعب موزه – کافه تارمه) 

    نژادفتحی, عذرا؛ نظری, فریبا (دانشگاه یزدYazd University, 2019-08-23)
    هدف این پژوهش بررسی تأثیر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر واکنش مشتری (شامل ابعاد واکنش به قیمت، ترجیح برند، توسعه برند و قصد خرید) در موزه– کافه تارمه و ارائه الگوی مناسب با توجه به نتایج تحقیق می­باشد. دوازده فرضیه در ...

  • ارائه الگوی رقابت‌پذیری در مناطق آزاد تجاری 

    شفیعی رودپشتی, میثم؛ بهرامی, فرشته؛ کریمی شوهانی, فاطمه (دانشگاه یزدYazd University, 2019-08-23)
    در طول دو دهه اخیر، مدیران شاهد یک دوره تغییرات شگرف جهانی به واسطه پیشرفت در فناوری، جهانی شدن بازارها و شرایط جدید اقتصادی، سیاسی بوده­اند. امروزه سازمان­ها باید به گونه­ای باشند که با استفاده از مدل­های موجود در رقابت­پذیری ...

  • عارضه یابی صادرات بخش کشاورزی ایران 

    شاهمرادی, مهنا؛ آگهی, حسین؛ علی بیگی, امیرحسین (دانشگاه یزدYazd University, 2019-08-23)
    هدف پژوهش حاضر عارضه­یابی صادرات بخش کشاورزی ایران از طریق مطالعه تطبیقی با کشورهای پیشرودر صادرات محصولات کشاورزی می­باشد. از نظر روش­شناسی این پژوهش مبتنی بر مطالعه­ی تطبیقی انجام گرفته است. بدین صورت که ابتدا به کاوش و ...

  • ارتقاء عملکرد کسب و کار با بهبود بهرهوری و سودآوری خط تولید 

    زندیه, مصطفی؛ مطلبی, سیما (دانشگاه یزدYazd University, 2019-08-23)
    با توجه به رقابتی‌تر شدن محیط تولید در سال‌های گذشته، مدیران شرکت‌های تولیدی سعی دارند با افزایش بهره‌وری و سودآوری، باعث ارتقاء عملکرد کسب و کارشان شوند. در این راستا، نگهداری و تعمیرات نقش مهمی در افزایش کارایی و اثربخشی ...

  • طراحی مدل مدیریت تجربه مشتری خدمات بانکی 

    حشمتی, ابراهیم؛ سعیدنیا, حمیدرضا؛ بدیع زاده, علی (دانشگاه یزدYazd University, 2019-08-23)
    هدف از این پژوهش طراحی مدل  مدیریت تجربه مشتری خدمات بانکی می­باشد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش از نوع کیفی می‎باشد. تکنیک مورد استفاده برای گردآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده­ها نیز، روش مبتنی بر داده­بنیاد تعیین ...

  • تأثیر جو فروشگاه و سهولت دریافت خدمات بر رفتار خرید مجدد با میانجیگری رضایت مصرف کننده در فروشگاه های خرده فروشی زنجیره ای 

    ابراهیمی, سید عباس؛ زارعی, عظیم؛ بهرامی, آیدا (دانشگاه یزدYazd University, 2019-08-23)
    تحقیق حاضر به دنبال بررسی تأثیر جو فروشگاه و سهولت دریافت خدمات بر رفتار خرید مجدد با میانجیگری رضایت مصرف­کنندگان است. اطلاعات میدانی با استفاده از پرسشنامه 44 سوالی در سال 1396 جمع­آوری گردیده­است. جامعه آماری این پژوهش ...

  • تأثیر تقلید برند بر اجتناب از برند تقلیدی: نقش تعدیل گر اخلاق گرایی مصرف‌کننده 

    اکبری, محسن؛ ابراهیم پور ازبری, مصطفی؛ درجانی, عباس (دانشگاه یزدYazd University, 2019-08-23)
    با توجه به اهمیت برند در تصمیم­گیری مشتریان، رهبران بازار سرمایه­گذاری کلانی بر روی برند خود کرده­اند و دراین بین، شرکت­های دنباله­رو از برند رهبران بازار تقلید می­کنند. مشتریان نیز با تفاوت­های اخلاقی خود واکنش­های متفاوتی ...