مرور دوره 8, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار

در حال نمایش موارد 1 - 20 از 27

  • شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مدارس کرمانشاه 

    رضایی, بیژن؛ نادری, نادر؛ صفری بابازیدی, مریم (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مدارس شهرستان کرمانشاه بود. این پژوهش از نوع کیفی و پدیدارشناسی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان صاحب نظر شهرستان کرمانشاه که در آموزش کارآفرینی تخصص دارند، ...

  • الگوی رهبری توزیعی و زمینه های استقرار آن در مدارس ابتدایی شهر مشهد 

    دهقانی پور, فروغ؛ حسینقلی زاده, رضوان؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی, طاهره (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    هدف اصلی این پژوهش، شناسایی شرایط استقرار رهبری توزیعی درمدارس ابتدایی در سه ناحیه آموزش و پرورش شهر مشهد می‌باشد. برای دست‌یابی به این هدف، از روش پژوهش توصیفی- پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان ...

  • نقش رهبری تحول آفرین مدیران مدارس بر سلامت سازمانی: آزمون نقش میانجی عدالت سازمانی 

    کیذوری, امیر؛ محمدی حسینی, سید احمد؛ حسین پور, عذرا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    هدف پژوهش، بررسی جهت پایداری روابط میان رهبری تحول آفرین، عدالت سازمانی و سلامت سازمانی در مدارس شهرستان سبزوار می باشد. که در آن از روش همبستگی استفاده شده است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان مدارس شهرستان ...

  • تحلیلی پدیدارشناسانه از ادراکات و تجارب مدیران مدارس و دبیران شهر سنندج از برنامه تعالی مدیریت مدرسه 

    عزیزی, نعمت اله؛ فتحی, هوشیار؛ حسینی, سیده زهرا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    این مطالعه با هدف واکاوی ادراکات و تجارب مدیران و دبیران مدارس متوسطه شهر سنندج از برنامه تعالی مدیریت مدرسه انجام شد. با عنایت به ضرورت اطلاع عمیق از نحوه برداشت و تجارب زیسته مشارکت کنندگان از ماهیت برنامه تعالی مدیریت ...

  • مدلی جهت ارتقاء انگیزش در موسسات آموزشی 

    خدایاری, زهرا؛ محمدخانی, کامران؛ قورچیان, نادرقلی؛ محمد داودی, امیرحسین (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    هدف پژوهش ارائه مدلی جهت ارتقاء انگیزش اساتید دانشگاه بوده که با روش آمیخته با رویکرد متوالی انجام شد. در مرحله کیفی، نمونه آماری متشکل از 25 نفر از خبرگان علمی و اجرایی دانشگاهی بوده که با تکنیک گلوله برفی انتخاب شدند. ...

  • تحلیل ساختار عاملی مقیاس توان پاسخگویی به محیط در مدارس دولتی شیراز 

    ترک زاده, جعفر؛ نجفی, زهرا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    چکیده: هدف کلی از انجام این پژوهش، تحلیل ساختار عاملی مقیاس توان پاسخگویی به محیط در مدارس دولتی شیرازبود. ابزار پژوهش مقیاس توان پاسخگویی به محیط ترک‌زاده و نکومند (2015) و مشتمل بر 19 گویه با طیف لیکرت است و شامل ...

  • نقش مدیریت استعداد در چابکی سازمانی مدارس با میانجی گری یادگیری سازمانی 

    قادری شیخی آبادی, مریم؛ اردلان, محمدرضا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش مدیریت استعداد در چابکی سازمانی مدارس با میانجی گری یادگیری سازمانی انجام گرفته است. این پژوهش توصیفی- همبستگی با مشارکت 327 نفر از معلمان دوره اول متوسطه شهرکرمانشاه که از طریق نمونه گیری ...

  • سواد رهبری آموزشی مدیران مدارس در نظام آموزش وپرورش: رویکرد فراترکیب 

    محمدی, مهدی؛ جهانی, جعفر؛ شفیعی, مریم؛ سلیمی, قاسم؛ کامیاب, رحیم (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    تعلیم و تربیت دریک کشور اساس تمامی فعالیت های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی وسیاسی است و در راس آن در نهاد مدرسه و مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی عهده دار این وظیفه هستند. هدف این پژوهش، طراحی چارچوب سواد رهبری ...

  • تحلیل پدیدارشناختی علل گرایش برخی از مدیران به بهره کشی از زیردستان در مدرسه 

    سیدعلیان, محبوبه؛ صالحی, کیوان (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    پژوهش حاضر، با هدف بازنمایی تجارب زیسته کارکنان مدارس در مورد عوامل گرایش برخی مدیران به بهره‌کشی از زیردستان انجام ‌شده‌است. بدین‌منظور از رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی از نوع توصیفی استفاده‌شد. مشارکت‌کنندگان به شیوه ...

  • بررسی تحولات رشته مدیریت آموزشی: یک مطالعه کیفی 

    پاکدامن, حمیده؛ اعلامی, فرنوش؛ قهرمانی, محمد (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    هدف این پژوهش بررسی تحولات رشته مدیریت آموزشی بود. جامعه آماری این تحقیق اعضای هیات علمی رشته مدیریت آموزشیست که پس از مصاحبه با 10 نفر اشباع نظری حاصل گردید. روش تحقیق کیفی و از نوع پدیدار شناسی و ابزار جمع آوری داده ها، ...

  • تأثیر خودشیفتگی مدیران مدارس بر سکوت سازمانی معلمان با نقش میانجی ریاکاری سازمانی 

    عیدوزهی, مینا؛ ناستی زایی, ناصر (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    هدف پژوهش بررسی بررسی تأثیر خودشیفتگی مدیران بر سکوت سازمانی معلمان با نقش میانجی ریاکاری سازمانی بود. روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. 255 دبیر متوسطه دوم شهر زاهدان به شیوه نمونه‌گیری تصادفی- طبقه‌ای (بر حسب جنسیت) از طریق ...

  • الگوی مناسب کاهش نابرابری آموزشی در مدارس دوره ابتدایی شهر تهران 

    پیری زمانه, مسلم؛ غیاثی ندوشن, سعید؛ خورسندی طاسکوه, علی؛ برزوئیان, صمد؛ عباسپور, عباس (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    این تحقیق با هدف طراحی الگوی مناسب کاهش نابرابری آموزشی در مدارس ابتدایی شهر تهران انجام شده است و از نوع پژوهش‌های ترکیبی از نوع اکتشافی است. جامعه آماری مورد بررسی کلیه مدارس ابتدایی دولتی شهر تهران می‌باشد. نمونۀ آماری ...

  • نقش و وظایف مدیران مدارس در تقویت و توسعۀ کامیابی شغلی معلمان: یک مطالعۀ آمیخته 

    اشرفی, سکینه؛ زین آبادی, حسن رضا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    پژوهش آمیخته حاضر باهدف شناسایی نشانگان نقش و وظایف مدیران مدارس در جهت تقویت و توسعه کامیابی شغلی معلمان و ارزیابی وضع موجود آن در میان مدارس شهر خرم‌آباد انجام‌شده است. در بخش کیفی با کاربست روش‌های نمونه‌گیری هدفمند و ...

  • ارائه الگوی بومی سازی برندینگ مهارت آموزی و کارآفرینی فردی و اجتماعی در مدارس ایران 

    ناصری آلاشتی, میترا؛ صفاریان همدانی, سعید؛ هاشم نژاد آبرسی, فاطمه (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)

  • ارائه الگوی مدیریت استعداد در مدارس تیزهوشان: یک مطالعۀ کیفی 

    عزیزی, غلامرضا؛ عزتی, میترا؛ محمد داودی, امیرحسین (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    چکیده: این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های مدیریت استعداد در مدارس شهر تهران و در راستای ارتقای وضع موجود انجام شده است همچنین مهمترین انگیزه های پژوهشگر در پرداختن به این موضوع و دغدغه ذهنی پژوهشگر بدلیل جو ...

  • شناسایی و تدوین ملاک های انتصاب مدیران آموزشی 

    فروتن, مسعود؛ رجائی پور, سعید؛ سیادت, سید علی؛ نصراصفهانی, احمدرضا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    این پژوهش با هدف شناسایی و تدوین ملاک های انتصاب مدیران و معاونان نواحی و مناطق آموزش و پرورش ، با روش کیفی از نوع اکتشافــی انجام شد . با تعداد چهارده نفر با شیوه زنجیره ای متخصصـان (گلوله برفی) از بین صاحبنظران و مدیران ...

  • تحلیل آمیخته عوامل و زمینه‌های مؤثر بر بازگشت دختران ازدواج کرده به مدرسه در شهرتهران: آموزه‌هایی کاربردی برای مدیریت مدارس 

    رستمی, فاطمه؛ جارالهی, عذرا؛ کرمی, محمدتقی؛ زاهدی اصل, محمد (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    این پژوهش با هدف شناخت عوامل و زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر بازگشت دختران ازدواج کرده شهر تهران به تحصیل با روش آمیخته متوالی اکتشافی(کیفی با روش تحلیل تماتیک و کمی با روش علی- مقایسه‌ای پسارویدادی با گروه ملاکی) ...

  • راهبردهای مناسبِ افزایش پیوند خانه، مدرسه و جامعه؛ تأملی در تجربیات جهانی 

    محمدی پویا, سهراب؛ ادیب, یوسف؛ زارعی, احمد (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    شکاف حیطه‌ی مشارکت والدین / مدارس نظام آموزش‌وپرورش را به کژ کارکردی مبتلا کرده است. از این‌رو در پژوهش حاضر سعی شده است که با رویکرد کیفی و روش سنتزپژوهی به راه‌های جلب مشارکت والدین در مدارس بر اساس تجربیات جهان پرداخته ...

  • مطالعه اکتشافی ابعاد رهبری برنامه درسی از دیدگاه مدیران مدارس ابتدایی 

    حسنی, شهربانو؛ حسینی خواه, علی؛ گرامی پور, مسعود؛ حاجی حسین نژاد, غلامرضا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    چکیده: پژوهش حاضر با هدف تبیین پدیدارنگارانه ابعاد رهبری برنامه‌درسی در مدارس ابتدایی، از دیدگاه مدیران آن مدارس انجام شده است؛ پدیدارنگاری نوعی پژوهش‌ کیفی است که بر اساس تجارب زیسته دیگران به وارسی و واکاوی پدیده‌ها ...

  • سنجش اثربخشی آموزش های ضمن خدمت معلمان مقطع ابتدایی بر اساس مدل کرک پاتریک 

    محمدی, رضا؛ خرسندی یامچی, اکبر؛ اینانلو, منیژه (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
    آموزش و پروش با هدف افزایش کارایی و اثربخشی معلمان، روزآمدکردن معلومات و توانمندی‌های معلمان متناسب با توسعه‌ی دانش و فناوری و همچنین رشد فضایل اخلاقی، فرهنگ سازمانی و بهبود روابط انسانی، همه ساله هزینه‌های قابل توجهی را ...