دوره 8, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
طراحی الگوی عوامل محرومیت اجتماعی دانش آموزان مدارس ایران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)هدف از این پژوهش بازشناخت و معرفی تلقی، برداشت و شاخصهای مورد نظر برای تبیین عوامل محرومیت اجتماعی دانشآموزان مدارس غرب کشور است. این پژوهش از نوع کیفی بوده و از روش گرانددتئوری به عنوان روش پژوهش استفاده شده است. روش ...
-
الگوی فرآیندی توسعۀ مهارتهای رهبران آموزشی: پژوهشی کیفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)این پژوهش به منظور ارائه الگوی فرآیندی توسعه مهارتهای رهبران آموزشی و با روشی کیفی انجام شد. هدف پژوهش، توسعه ای – کاربردی و رویکرد مورد استفاده در آن، نظریه داده بنیاد بود. جامعه آماری پژوهش شامل 4 خوشۀ اساتید و صاحبنظران ...
-
سفری به فراسوی حصارها در واکاوی نشانگان حکومتمندی در مدارس
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)هدف اصلی این پژوهش، کشف نشانگان حکومتمندی در مدرسه میباشد . برای دستیابی به این هدف، استفاده از سنت کیفی و از روش پژوهش پدیدارشناسی توصیفی بهره گرفته شد. به منظور آشکارسازی تجارب زیسته دانشآموزان در باب نشانگان حکومتمندی، ...
-
پیش بینی سایش اجتماعی بر اساس ادارک معلمان از انواع فرهنگ سازمانی در مدارس مورد مطالعه: شهر شیراز
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)روش پژوهش، توصیفی – همبستگی با تاکید بر معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدارس ابتدایی شهر شیراز (93 مدرسه) تشکیل میدادند. از بین نواحی چهارگانه شیراز، تعداد ده درصد مدارس ناحیه یک، بهعنوان نمونه انتخاب ...
-
نقش رهبری معنوی مدیران در تعلق خاطر کاری معلمان با میانجی گری سرمایه اجتماعی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش رهبری معنوی مدیران در تعلق خاطرکاری با میانجیگری سرمایه اجتماعی معلمان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی با تأکید بر معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه معلمان شهر ایلام به تعداد ...
-
تحلیلی پدیدارشناسانه از ادراکات و تجارب مدیران مدارس و دبیران شهر سنندج از برنامه تعالی مدیریت مدرسه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)این مطالعه با هدف واکاوی ادراکات و تجارب مدیران و دبیران مدارس متوسطه شهر سنندج از برنامه تعالی مدیریت مدرسه انجام شد. با عنایت به ضرورت اطلاع عمیق از نحوه برداشت و تجارب زیسته مشارکت کنندگان از ماهیت برنامه تعالی مدیریت ...
-
نقش مدیریت استعداد در چابکی سازمانی مدارس با میانجی گری یادگیری سازمانی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش مدیریت استعداد در چابکی سازمانی مدارس با میانجی گری یادگیری سازمانی انجام گرفته است. این پژوهش توصیفی- همبستگی با مشارکت 327 نفر از معلمان دوره اول متوسطه شهرکرمانشاه که از طریق نمونه گیری ...
-
ارائه الگوی مدیریت استعداد در مدارس تیزهوشان: یک مطالعۀ کیفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)چکیده: این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های مدیریت استعداد در مدارس شهر تهران و در راستای ارتقای وضع موجود انجام شده است همچنین مهمترین انگیزه های پژوهشگر در پرداختن به این موضوع و دغدغه ذهنی پژوهشگر بدلیل جو ...
-
شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مدارس کرمانشاه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مدارس شهرستان کرمانشاه بود. این پژوهش از نوع کیفی و پدیدارشناسی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان صاحب نظر شهرستان کرمانشاه که در آموزش کارآفرینی تخصص دارند، ...
-
تحلیل پدیدارشناختی علل گرایش برخی از مدیران به بهره کشی از زیردستان در مدرسه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)پژوهش حاضر، با هدف بازنمایی تجارب زیسته کارکنان مدارس در مورد عوامل گرایش برخی مدیران به بهرهکشی از زیردستان انجام شدهاست. بدینمنظور از رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی از نوع توصیفی استفادهشد. مشارکتکنندگان به شیوه ...
-
ارائه الگوی بومی سازی برندینگ مهارت آموزی و کارآفرینی فردی و اجتماعی در مدارس ایران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)
-
تحلیل ساختار عاملی مقیاس توان پاسخگویی به محیط در مدارس دولتی شیراز
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)چکیده: هدف کلی از انجام این پژوهش، تحلیل ساختار عاملی مقیاس توان پاسخگویی به محیط در مدارس دولتی شیرازبود. ابزار پژوهش مقیاس توان پاسخگویی به محیط ترکزاده و نکومند (2015) و مشتمل بر 19 گویه با طیف لیکرت است و شامل ...
-
سواد رهبری آموزشی مدیران مدارس در نظام آموزش وپرورش: رویکرد فراترکیب
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)تعلیم و تربیت دریک کشور اساس تمامی فعالیت های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی وسیاسی است و در راس آن در نهاد مدرسه و مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشی عهده دار این وظیفه هستند. هدف این پژوهش، طراحی چارچوب سواد رهبری ...
-
شناسایی و تدوین ملاک های انتصاب مدیران آموزشی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)این پژوهش با هدف شناسایی و تدوین ملاک های انتصاب مدیران و معاونان نواحی و مناطق آموزش و پرورش ، با روش کیفی از نوع اکتشافــی انجام شد . با تعداد چهارده نفر با شیوه زنجیره ای متخصصـان (گلوله برفی) از بین صاحبنظران و مدیران ...
-
راهبردهای مناسبِ افزایش پیوند خانه، مدرسه و جامعه؛ تأملی در تجربیات جهانی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)شکاف حیطهی مشارکت والدین / مدارس نظام آموزشوپرورش را به کژ کارکردی مبتلا کرده است. از اینرو در پژوهش حاضر سعی شده است که با رویکرد کیفی و روش سنتزپژوهی به راههای جلب مشارکت والدین در مدارس بر اساس تجربیات جهان پرداخته ...
-
الگوی رهبری توزیعی و زمینه های استقرار آن در مدارس ابتدایی شهر مشهد
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)هدف اصلی این پژوهش، شناسایی شرایط استقرار رهبری توزیعی درمدارس ابتدایی در سه ناحیه آموزش و پرورش شهر مشهد میباشد. برای دستیابی به این هدف، از روش پژوهش توصیفی- پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه معلمان ...
-
نقش رهبری تحول آفرین مدیران مدارس بر سلامت سازمانی: آزمون نقش میانجی عدالت سازمانی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)هدف پژوهش، بررسی جهت پایداری روابط میان رهبری تحول آفرین، عدالت سازمانی و سلامت سازمانی در مدارس شهرستان سبزوار می باشد. که در آن از روش همبستگی استفاده شده است. جامعه ی آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان مدارس شهرستان ...
-
بررسی تحولات رشته مدیریت آموزشی: یک مطالعه کیفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)هدف این پژوهش بررسی تحولات رشته مدیریت آموزشی بود. جامعه آماری این تحقیق اعضای هیات علمی رشته مدیریت آموزشیست که پس از مصاحبه با 10 نفر اشباع نظری حاصل گردید. روش تحقیق کیفی و از نوع پدیدار شناسی و ابزار جمع آوری داده ها، ...
-
ارائه الگوی عملکرد تعالی مدیریت مدرسه مبتنی بر مدل سه شاخگی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)هدف: این پژوهش درصدد ارایه الگوی عملکرد تعالی مدیریت مدرسه بر اساس مدل سه شاخگی(عوامل زمینه ای، ساختاری و رفتاری) است. روش: این پژوهش آمیخته اکتشافی متوالی از نوع تدوین مدل بود. در بخش کیفی پژوهشگر بر اساس تحلیل مضمون ...
-
تأثیر خودشیفتگی مدیران مدارس بر سکوت سازمانی معلمان با نقش میانجی ریاکاری سازمانی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-09-22)هدف پژوهش بررسی بررسی تأثیر خودشیفتگی مدیران بر سکوت سازمانی معلمان با نقش میانجی ریاکاری سازمانی بود. روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. 255 دبیر متوسطه دوم شهر زاهدان به شیوه نمونهگیری تصادفی- طبقهای (بر حسب جنسیت) از طریق ...



