مرور دوره 7, شماره 12 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
بررسی خطاهای پر بسامد استانبولی زبانان در یادگیری و کاربرد حروف اضافة زبان فارسی (مطالعه و تحلیل)
(جامعه المصطفی العالمیه, 2022-09-23)یکی از موضوعات مهم و کاربردی در آموزش زبان فارسی، آموزش حروف، بویژه حروف اضافه است. پژوهش حاضر به بررسی خطاهای پربسامد حروف اضافه در بین فارسی آموزان استانبولی زبانِ مقیم شهر قم در کاربرد و یادگیری زبان فارسی می پردازد. ...
-
مطالعه موردی شیوههای تدریس نگارش در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی جامعة المصطفی(ص) العالمیه
(جامعه المصطفی العالمیه, 2022-09-23)آموزش «نوشتن» از جمله مهارتهای مهمی است که میتوان از آن به عنوان اولین تلاشهای انسان برای آموزش «زبان» نام برد. مهارت «نوشتن»، در بین مهارتهای زبانی، یکی از دغدغههای جدّی در امر آموزش بوده و نیازمند توجّه به نیازهای ...
-
نگاهی به ترکیبات ساده وصفی و اضافی در زبانهای فارسی و چینی (رویکردی آموزشی)
(جامعه المصطفی العالمیه, 2022-09-23)ترکیبات وصفی یکی از ابزارهای زبانی مهم برای ابراز احساسات و برقراری ارتباط هستد اما در اکثر زبانها نحوۀ استفاده و ساختار دستور زبانی آن یکسان نیست. با یک بررسی در مورد نحوۀ کاربرد ترکیبات وصفی و اضافی در دو زبان فارسی و ...
-
بررسی رویکردهای ضروری در آموزش حروف اضافه به فارسیآموزان ِغیرفارسی زبانان
(جامعه المصطفی العالمیه, 2022-09-23)حروف اضافه را میتوان از پرکاربردترین مباحث زبان فارسی دانست. هدف این جستار، بررسی چگونگی آموزش حروف اضافه به غیر فارسی زبانان است که سبب ایجاد مشکل در انتقال معنی میگردد. این پژوهش که به شیوۀ توصیفی ـ تحلیلی و بر مبنای ...
-
واکاوی فنون بلاغت ادبیات فارسی از منظر آموزش به غیرفارسی زبانان
(جامعه المصطفی العالمیه, 2022-09-23)ادبیات با شکستن قواعد معمول در قالب فنون بلاغی، شکلی هنری به زبان میبخشد و از گونۀ معیار فاصله میگیرد؛ همین موضوع میتواند یادگیری گونۀ ادبی را برای غیرفارسیزبانان دشوار سازد. هدف این پژوهش آن است که ابتدا «عوامل پیدایی ...
-
بررسی نظرات مدرسان آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان درمورد به کارگیری فناوریهای اینترنت محور در آموزش الکترونیکی
(جامعه المصطفی العالمیه, 2022-09-23)در سالهای اخیر، به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ جهان بویژه کشور ایران با شرایط تازهای مواجه شده است. در چنین شرایطی استفاده از فناوریهای اینترنت محور درآموزش زبان فارسی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. هدف از انجام پژوهش ...
-
واکاوی دستوری نوشتار فارسیآموزان چینی سطح فرامیانی(B2) تحلیلی بر پایه دستور مقوله و میزان
(جامعه المصطفی العالمیه, 2022-09-23)یکی از گامهای اساسی و ضروری در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان(آزفا) جمعآوری و ثبت دادههای خام زبانی و تهیه پیکره زبانی فارسیآموزان غیرایرانی و توصیف دادههای آن با استفاده از نظریههای زبان شناسی است. پژوهش حاضر ...
-
توصیف و تحلیل شبکه آموزشی شاد از منظر زبانشناسی
(جامعه المصطفی العالمیه, 2022-09-23)با گسترش ویروس کرونا در تمام نقاط کشور و اجتناب از تجمع افراد در مکانهای شلوغ، مدارس به عنوان اولین مکانها پیشگام این امر شدند که از تجمع افراد جلوگیری کنند. آموزش از راه دور در فضای مجازی توسط معلمان و با هماهنگی مدارس، ...
-
راهکارهای آموزش الفبای زبان فارسی به غیرفارسیزبانان از دیدگاه مدرسان
(جامعه المصطفی العالمیه, 2022-09-23)آموزش آواها و خط در هر زبان مهمترین بخش آموزش زبان بهشمار میرود؛ زیرا اگر زبانآموز یک آوا را چه در مرحلۀ خواندن و چه در مرحلۀنوشتن، بهاشتباه یاد بگیرد، دیگر قادر به درست خواندن و درست نوشتن نخواهد بود. با توجه به اهمیت ...
-
معرفی"الگوی زبامغز" جهت آموزش مهارت گفتگو به غیرفارسیزبانان
(جامعه المصطفی العالمیه, 2022-09-23)عطف به اهمیت ارتباط متقابل میان زبان، فرهنگ، تفکر، هیجانات و حواس در برقراری و تداوم یک ارتباط مؤثر، پژوهش حاضر با هدف معرفی الگوی زبامغز به عنوان روشی مؤثر برای تهیه و تدوین مواد آموزشی مهارت گفتگو به غیرفارسیزبانان انجام ...



