• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل شناخت ارزش طول عمر مشتریان (CLV) (مورد مطالعه: شعب بانک ملی-شهر چالوس)

    (ندگان)پدیدآور
    اسفیدانی, محمدرحیمتوپااسفندیاری, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    970.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه مسأله چگونگی برقراری ارتباط با مشتریان و حفظ درازمدت این ارتباط، یکی از مهمترین مسائل مؤثر در دوام و ثبات شرکت­ها در عرصه رقابت و سودآوری است. بانک­ها برای باقی ماندن در عرصه رقابت، علاوه‌بر اینکه نیازمند جذب مشتریان جدید هستند، بیش از آن باید هرچه بیشتر سعی در حفظ مشتریان ارزشمند خود نمایند. جهت تحقق این امر، در ابتدا بانک­ها نیازمند ابزاری هستند تا بتوانند مشتریان ارزشمند خود را شناسایی کنند. ارزش طول عمر مشتریان (CLV) ابزاری است که می‎تواند این امکان را برای بانک­ها فراهم نماید. هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدلی برای بررسی عوامل مؤثر برCLV بانک‎ ملی ‏می­باشد. داده­ها از 278 نفر از مشتریان شعب بانک ملی- چالوس جمع‎آوری گردید و  تأثیر ساختارهای چند بعدی تعهد (اعم از تعهد عاطفی و تعهد حسابگرانه)، وفاداری (اعم از وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری) و همچنین هزینه‏های تعویض (سوئیچینگ) بر CLV بانک ملی مورد بررسی قرارگرفت. به­منظور تحلیل داده­ها و تست مدل پیشنهادی پژوهش، روش حدأقل مربعات جزئی (PLS) مورد استفاده قرارگرفت. نتایج حاکی از تأثیر مثبت و معنادار «تعهد عاطفی»، «تعهد حسابگرانه»، «وفاداری رفتاری» و «هزینه­های تعویض» بر CLV بانک ملی می­باشد. در پایان، پیشنهادهایی برای پژوهش­های آینده فراهم شده­است.
    کلید واژگان
    ارزش طول عمر مشتری
    بانک ملی
    تعهد
    وفاداری
    هزینه‎های تعویض (سوئیچینگ)

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشکده مدیریت، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_1550.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415467

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب