بررسی کارکرد مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس شناخت واکنش مشتریان و ارائه الگوی لازم جهت افزایش فروش (مطالعه موردی؛ شعب موزه – کافه تارمه)
(ندگان)پدیدآور
نژادفتحی, عذرانظری, فریبانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش بررسی تأثیر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری بر واکنش مشتری (شامل ابعاد واکنش به قیمت، ترجیح برند، توسعه برند و قصد خرید) در موزه– کافه تارمه و ارائه الگوی مناسب با توجه به نتایج تحقیق میباشد. دوازده فرضیه در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفت. تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی– علّی است. جامعه آماری این پژوهش شامل مشتریان موزه-کافه تارمه در شهرستان شوشتر میباشد. تعداد مشتریان نامشخص و نامحدود میباشد و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر برآورد گردید که از روش نمونهگیری غیرتصادفی دردسترس، این تعداد افراد انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بود که پایایی آن با آلفای کرونباخ و روایی آن با روایی همگرا و واگرا سنجیده شد. برای تحلیل دادهها از دو نرمافزار SPSS و PLS و آزمون توصیفی و استنباطی (آزمون نرمال بودن و مدل معادلات ساختاری) استفاده شد. نتایج آزمون مدل معادلات ساختاری نشان داد که هر سه بعد مدیریت ارتباط با مشتری یعنی خدمات مشتری، حمایت از مشتری و حمایت بازاریابی بر چهار بعد واکنش مصرفکننده یعنی تمایل به پرداخت قیمت بالاتر، نگرش نسبت به توسعه برند، ترجیح برند و قصد خرید تأثیر مثبت و معناداری دارد.
کلید واژگان
مدیریت ارتباط با مشتریواکنش نسبت به قیمت
نگرش به توسعه برند
ترجیح برند
قصد خرید
موزه-کافه تارمه
شماره نشریه
21تاریخ نشر
2019-08-231398-06-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی اهوازاستادیارگروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی اهواز
شاپا
2645-386X2645-3878




