• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کارکردهای مدیریت دانش بازاریابی بر توانمندسازی مزیت های رقابتی

    (ندگان)پدیدآور
    سلیلی, سیده سرونازحمیدی زاده, محمدرضاقره چه, منیژهحاجی کریمی, عباسعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    884.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سرمایه­های­ سازمان تنها، سرمایه مالی و فیزیکی نیست بلکه سرمایه دانشی افراد مهمتر از آن است. در این عصر، دانش به عنوان یک مزیت رقابتی مهم می­تواند در موفقیت و افول کسب و کارها نقش اساسی داشته باشد. در بازارهای رقابتی، بسیاری از سازمان­ها با این موضوع سروکار دارند. از این­رو، پژوهش حاضر به بررسی تاثیر مدیریت دانش بازاریابی بر مزیت رقابتی با در نظر گرفتن نقش واسطه­ای متغیرهای قابلیت نوآوری و عملکرد سازمانی می­پردازد. جامعه آماری این پژوهش شرکت­های پخش فعال در صنعت FMCG در ایران است که تعداد 96 شرکت به­صورت تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند، داده­ها از طریق پرسشنامه استاندارد با 34 سوال جمع­آوری شدند. پایایی پرسشنامه از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد و روایی آن از طریق روایی واگرا و روایی همگرا مورد سنجش قرار گرفت. برای آزمون فرضیه­های پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) از طریق نرم­افزار PLS3 انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که مدیریت دانش بازاریابی بر قابلیت نوآوری، عملکرد سازمان و مزیت رقابتی تاثیر مثبت و معنادای دارد. قابلیت نوآوری نیز بر مزیت رقابتی و عملمرد سازمانی تاثیر مثبت و معنادرای دارد. در نهایت عملکرد سازمانی بر مزیت رقابتی تاثیر مثبت و معناداری دارد. در انتها نیز پیشنهادهایی کاربردی ارائه شد.
    کلید واژگان
    مدیریت دانش بازاریابی
    قابلیت نوآوری
    عملکرد سازمانی
    مزیت رقابتی
    مدلسازی معادلات ساختاری

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی گرایش یازاریابی، دانشگاه شهید بهشتی
    استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_1563.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415480

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب