• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 11, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر جو فروشگاه و سهولت دریافت خدمات بر رفتار خرید مجدد با میانجیگری رضایت مصرف کننده در فروشگاه های خرده فروشی زنجیره ای

    (ندگان)پدیدآور
    ابراهیمی, سید عباسزارعی, عظیمبهرامی, آیدا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    963.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تحقیق حاضر به دنبال بررسی تأثیر جو فروشگاه و سهولت دریافت خدمات بر رفتار خرید مجدد با میانجیگری رضایت مصرف­کنندگان است. اطلاعات میدانی با استفاده از پرسشنامه 44 سوالی در سال 1396 جمع­آوری گردیده­است. جامعه آماری این پژوهش را تمامی شهروندان تهرانی که حدأقل یکبار از فروشگاه­های خرده­فروشی زنجیره­ای هایپراستار، شهروند، اتکا و کورش خرید کرده­باشند تشکیل می­دهد و اندازه نمونه آماری که به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه­ای انتخاب شد برای مشتریان 400 نفر است. نتایج آزمون فرضیه­های پژوهش نشان می­دهد جو فروشگاه و سهولت دریافت خدمات به طور غیرمستقیم و با میانجیگری رضایت مصرف­کننده بر رفتار خرید مجدد تأثیرگذار هستند اما به طور مستقیم بر رفتار خرید مجدد تأثیرگذار نیستند، همچنین جو فروشگاه و سهولت دریافت خدمات بر رضایت مصرف­کننده و رضایت مصرف­کننده بر رفتار خرید مجدد تأثیر­گذار است که در این پژوهش تأثیر سهولت دریافت خدمات به مراتب بیشتر از تأثیر جو فروشگاه مشاهده شد. تأثیر متغیر تعدیل کننده درگیری نیز در رابطه میان رضایت مصرف­کننده و رفتار خرید مجدد در جامعه آماری مورد نظر رد شد.
    کلید واژگان
    جو فروشگاه
    رضایت مصرف­کننده
    رفتار خرید مجدد
    سهولت دریافت خدمات

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان
    کارشناسی ارشد مدیریت MBA بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_1554.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415471

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب